Toon posts:

Geïntegreerde geluidskaart start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geïntrigeerde geluidskaart. Ik krijg er geen geluid uit. In het configuratie scherm geluiden en audioapparaten is hij niet te vinden. Onder apparaten in apparaatbeheer is hij wel te vinden, maar is het stuurprogramma niet bijgewerkt. En als ik dan op eigenschappen klik, staat er dat het apparaat niet wil opstarten.Ik heb de CD met drivers niet meer.

Ik heb me rot gezocht om driver op internet, verschillende geprobeerd, maar kreeg steeds een foutmelding, dat het audio apparaat niet overeen kwam met de software. Terwijl volgens de readme het bij elkaar zou moeten horen.

Ook de handmatige installatie heeft me tot nu toe nog niet geholpen.

Dit is het type moederboard; Gigabyte GA-8STXC
En dit de audiodevice: SiS 7012 Audio Device PCI
Maar in apparaatbeheer staat dit: C-Media AC97 Audio Device

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want van mijn koptelefoon wordt ik zo langzamerhand ook wel gek.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft niets met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken. Move naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Haal ALLE drivers eens weg in safemode, herstart, en duik je BIOS in. Daar ergens zou je de geluidschip aan moeten zetten. Start Windows weer en gebruik die CD van je moederbord om de drivers te installeren (zit bij de chipsetdriver-CD), dan heb je zeker weten de goede. Nu zou het goed moeten zijn :+

Check trouwens eens de manual van je moederbord, weet je meteen welke chip/drivers enzo er horen :)

Wat doet dit in VB :? >> Ik kreeg een error... Gesloten :? Nee. Ik plaatste dit PRECIES toen het verplaatst werd :o

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 19-05-2007 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
in de bios start hij gewoon op, staat op enabled, maar alleen in het apparaatbeheer doet hij et niet. Staat er de hele tijd geel rondje met zwart uitroepteken bij.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat duidt toch op een driver probleem dan.
Lees de rest van de reply anders nog even. Drivers totaal weg halen in safemode (en evt. drivercleanen), en de drivers van de CD van het moederbord erop knallen. Anders de nieuwste van de GigaByte site downloaden. (je geeft niet aan WELKE je allemaal geprobeerd hebt)

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Je hebt die C-Media drivers automatisch binnengekregen via windows update. Helaas zijn dat de verkeerde.

Probeer of de Sis drivers van de siswebsite :
http://www.sis.com/downlo...nload_step1.php?id=155808

of wat soms ook nog wel wil werken de Realtek ac 97 drivers :
http://majorgeeks.com/Realtek_AC97_Drivers_d4400.html

Succes :)

De kick van Electric!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet volgens mij die Realtek geluidsdrivers hebben want die C-Media is gewoon een foutje van MS. Beetje grof foutje naar mijn mening maar dat is maar een mening. Als iedereen zijn pc zo up to date wil houden dan is die mooi de klos.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
en om eens te nitpicken: wat is een geintrigeerde geluidskaart? lijkt me dat ie gewoon even te druk met je onboard LAN in de weer is, iets met pinnetjes en sockets enzo :+
Pagina: 1