Toon posts:

HD cooler Coolermaster oke?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om zowel mijn hd als case te koelen wil ik zo'n (belachelijk dure) cooler aanschaffen.
Heb namelijk drie 5.25" slots vrij waarvan de eerste twee voor een cd-rom speler en (toekomstige) brander reserveerd zijn.
Het laatste slot zit m'n hd achter.
Verder heb ik ook twee coolers (zuigen en blazen) in m'n kast gezet.

Ervaringen?
:)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Gewoon 3x 40mm fans in een plastik 5.25 bouwen en ze dan op 7v laten lopen werkt prima en best wel still

-

• ScaraB
  • Laatst online: 29-01 10:39
tis alweer een tijdje later, maar is dr hier iemand die die HD Cooler van Coolermaster: [url="http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html"]http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html[/url]
toevallig gekocht heeft?

Ik vind het wel een mooi dingetje voor in mn kast, kan ik mn HDD ook mooi in kwijt. Alleen lees ik nu bij de details: Rated Speed 4500 RPM ..

Zou mn 7200 RPM drive dr last van hebben? :?

Grtsz,
Xander

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

JT

VETAK y0

Op donderdag 25 juli 2002 18:11 schreef ScaraB het volgende:
tis alweer een tijdje later, maar is dr hier iemand die die HD Cooler van Coolermaster: [url="http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html"]http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html[/url]
toevallig gekocht heeft?

Ik vind het wel een mooi dingetje voor in mn kast, kan ik mn HDD ook mooi in kwijt. Alleen lees ik nu bij de details: Rated Speed 4500 RPM ..

Grtsz,
Xander
:D :D :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57
Op donderdag 25 juli 2002 18:11 schreef ScaraB het volgende:

Grtsz,
Xander
Die 4500RPM hebben nix met je harddisk te maken, dat is de snelheid waarop dat fannetje draait :) een 7200 RPM harddisk kan er gewoon in hoor.

• ScaraB
  • Laatst online: 29-01 10:39
Oh hehe.. ja dacht eigenlijk aan 5400 RPM... :o
Enfin dat had er dus niks mee te maken, had me te snel ongerust gemaakt dus, bedankt voor het commentaar!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb ook al een tijdje zo'n ding (hij was toen niet zo duur), gebruik em zonder het bijgevoegde fannetje en zonder dat rare frontje. Hij is dus "stealth" weggewerkt. Het fannetje scheelt maar 2 graden, vond ik de herrie niet waard. Het hele geval dempt ook nog es wat geluid van de HD.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik heb ook die hd cooler.. uitstekend ding alleen staan ze bekend om het " jankende " fannetje maar verder vervult die z'n taak

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 20:26

Mad_Demon

de dokter

Op vrijdag 26 juli 2002 02:33 schreef ESFIcE het volgende:
ik heb ook die hd cooler.. uitstekend ding alleen staan ze bekend om het " jankende " fannetje maar verder vervult die z'n taak
Zet die fan eens op 7V :+
Dan issie lekker stilletjes en koelt ie net zo goed :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

Epsilon

die fan kan je gewoon uitzetten. Die fan is helemaal niet nodig, het blok wat er omheen zit is er voor om het koelend oppervlak te vergroten. Voor 7200rpm schijfjes is dat blok alleen meer dan genoeg (heb er zelf een met een ibm 120gxp 60gb erin, en dat ding word nauwelijks = 40graden, warm).

Dat fannetje maakt idd een pokke herrie. Ik zou de fan wel omdraaien als je hem toch gaat gebruiken. Dan krijg je die warmte iig niet meer in je kast.
Pagina: 1