Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervangen VGA connector HP 1702 TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 1702 TFT scherm met een gebroken/kapotte vga kabel eraan. Deze kabel zit vast in de TFT met een 14 pins stekker op de printplaat. Om de kabel te maken moet ik dus dus een nieuwe kabel maken met een 14 pins stekker op het einde, maar ik zag dat er op de printplaat ook een voorbereiding is gemaakt voor een standaard 15 pins VGA kabel. Zou het mogelijk zijn om er een standaar VGA connector op te solderen? Ik heb een foto gemaakt van de printplaat (telefoon kwaliteit).

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/a.j.v.eck/Foto-0003s.jpg

rechts onder zie je de witte 14 pins aansluiting met daaronder de 15 pins VGA aansluiting.
Is het mogelijk om deze dus te vervangen? aan de originele kabel zit namelijk ook nog een gnd aansluiting die aan het frame van de tft zit geschroefd, dit gaat dus niet meer als ik een standaard vga connector + kabel gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/a.j.v.eck/Foto-0006s.jpg

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Het ziet er wel naar uit dat je daar gewoon een 15 pins subD connector op kan solderen, en dan rechtstreeks een VGA kabel kan inpluggen. Je kan het gewoon eens proberen, veel kans dat het werkt, en de kans op beschadigingen is erg klein.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Als solderen je niet goed afgaat kun je ook nog zo'n stekker in een electronica(componenten)zaak halen, maar idd, solderen lijkt de beste optie.

De ground zit bij een subD connector op het omhulsel, en wordt bij de connector doorgegeven op de printplaat via de bevestigingspunten. (Die 2 ronde zilvere gaten aan bijde kanten). Dat zal ongetwijveld in verbinding staan met de ground van de printplaat, welke wel weer ergens naar de behuizing zal gaan. Anders moet je zelf even een kabeltje solderen tussen behuizing en 1 van die punten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een losse 15 pins subD connector aangesoldeerd met 15 losse draadjes. De grond heb ik extra verbonden met printplaat/frame en hij werkt idd!! :9 Het vervolg is om te kijken of ik er een simple OHP Beamer mee kan maken. :)