Hp Psc 1410 van m'n vader kapot, winkel geeft geen garantie

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01
Dit is belachelijk. Mijn vader heeft een paar maanden terug een HP Psc 1410 ALL in one printer gekocht.
Sinds kort geeft ie de foutmelding dat er iets aan de hand is met de cartridges.
Herinstalleren, uitlijnen, andere cartridges, (voorzichtig) schoonmaken, het mag niet baten.

En nu komt het mooie, de winkel (in dit geval Dixons) wil de printer niet opsturen omdat mijn vader geen originele HP cartridges heeft gebruikt. Hij gebruikt de cartridges van WeCare. Nou die dingen gebruik ik ook al 3 jaar in mijn HP Psc1210, nog nooit problemen mee gehad.

Dat is toch kolder? Heeft HP het recht op garantie te weigeren als je niet de originele cartridges gebruikt? Die dingen zijn stinkend duur, 20 euro voor 5ml.... :(

Volgens mij zijn die WeCare cartridges net zo als die van de HP, enkel dat er geen merknaam op staat.

Mijn YouTube Channel

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Nee WeCare cartridges zijn hervulde reeds gebruikte cartridges. HP zet in zijn voorwaarden dat de garantie vervalt bij het gebruik van niet hp cartridges, of het wettelijk is weet ik niet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
kan je er geen hp cartridge inzetten en dan nogmaals proberen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Snowwie
Mijn vader wil geen 45 euro uitgeven voor 2 cartridges zonder te weten of de printer het dan nog wel of niet doet. Ik heb al tegen em gezegt, dat hij beter een nieuwe printer kan kopen (kost misschien een tientje meer), en dan heb je er meestal ook al 2 cartridges bij.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Maar je hebt toch garantie bij de winkel (1 of 2 jaar)? Als Dixons het niet in de koopovereenkomst of algemene voorwaarden meldt, kunnen ze zich er niet op beroepen.
ianal tho'...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Snowwie schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:57:
Mijn vader wil geen 45 euro uitgeven voor 2 cartridges zonder te weten of de printer het dan nog wel of niet doet. Ik heb al tegen em gezegt, dat hij beter een nieuwe printer kan kopen (kost misschien een tientje meer), en dan heb je er meestal ook al 2 cartridges bij.
Die voor 1/3 gevuld zijn met inkt ;)
Ga gewoon terug naar de Dixons op 'n andere dag (andere medewerkers)
doe je verhaal en zeg dat je uiteraard altijd eigen HP-cartridges hebt gebruikt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
Of bel HP en zeg wat je probleem is die ruilen ze meestal ook zo om zonder dat jij zelf de verzenkosten moet betalen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Snowwie schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:52:
Heeft HP het recht op garantie te weigeren als je niet de originele cartridges gebruikt? Die dingen zijn stinkend duur, 20 euro voor 5ml.... :(
Of HP dat recht heeft boeit niet, want het is de verplichting van de verkoper om het probleem op te lossen.

(overigens heb ik al wel eens een niet-werkende wecare cartridge gehad. Wecare heeft dat toen snel opgelost)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
HP vraagt ook vaak of het probleem optreedt met originele cartridges. Zeker als de printer aangeeft dat er problemen zijn met een of beide patronen, dan wil HP zeker zijn dat het niet aan de cartridges zelf ligt. En HP geeft geen garantie op correcte werking van namaak of hervulde patronen, ook niet als die cartridges het eerder wel correct deden.
Zie onder andere hier en hier.
Met het gebruik van wecare cartridges geef ik je weinig kans dat je bij HP support krijgt voor het oplossen van de problemen.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, de meeste printerfabrikanten geven aan dat er geen garantie op de printer meer zit nadat er crap-cartridges in zijn gezet. Koop voor een paar tientjes een nieuwe printer, zitten meestal wel halfvolle cartridges bij.

Persoonlijk zou ik nooit nep-cartridges kopen, daar ik er genoeg defect heb zien terugkomen (printers that is) met dat soort cartridges. Ook geen garantie trouwens, bij de TD waar ik toen nog werkte ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zeg altijd nooit met een garantie nepcartridge erin gooien hoe goed ze ook mogen zijn. Fout = geen garantie meer. Dan kan je zwaaien ernaar. Koop gewoon even orginele. Je hebt niets te verliezen: Als ze het doen is het probleem opgelost en doen ze het niet is je printer stuk. Klaar. Garantie is garantie en dan zeuren ze niet meer. Anders mail me maar dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik heb namelijk direct contact met ze via speciaal nummer voor resellers.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Snowwie
Toch wel vreemd, ik gebruik zelf een HP Psc1210, en altijd al WeCare cartridges gebruikt. En die printer heb ik al meer dan 3 jaar. Die printer van mijn vader is nog maar hooguit een half jaar oud.

Mijn YouTube Channel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
itsalex schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:04:
Ik zeg altijd nooit met een garantie nepcartridge erin gooien hoe goed ze ook mogen zijn. Fout = geen garantie meer. Dan kan je zwaaien ernaar. Koop gewoon even orginele. Je hebt niets te verliezen: Als ze het doen is het probleem opgelost en doen ze het niet is je printer stuk. Klaar. Garantie is garantie en dan zeuren ze niet meer. Anders mail me maar dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik heb namelijk direct contact met ze via speciaal nummer voor resellers.
Als de toko als servicepartner geregistreerd staat krijg je idd gewoon de printer omgewisseld, 1:1. claimform invullen, mailen, dag later word printer opgehaald (KAAL, dus zonder cartridges).

Feit blijft wel dat ik het zeker zou proberen met originele cartridges. Percentage uitval met niet-originele is gewoon een stuk groter, en ik heb meermalen meegemaakt dat een originele ineens werkte. Als dat ook niet werkt, DAN zou ie gewoon RMA kunnen.
Bij voorbaat afwijzen omdat er niet originele in zaten is gewoon makkelijk voor de winkel...

Als ik binnen garantieperiode een printer binnen krijg met imitatie, dan gaan er bij ons werkende (test)cartridges in. Werkt ie dan? -> Klant betaalt cartridges (krijgt uiteraard nieuwe dan). Werkt ie dan nog niet? RMA, geen kosten voor de klant.
Pagina: 1