P5N32E SLI +PC probe

Pagina: 1
Acties:

• Random aka Indy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06-2025
Nieuw systeempje gekocht , lang getwijfeld maar uiteindelijk toch niet de striker extreme gekocht omdat ik vind dat de meerprijs geen meerwaarde heeft (net zoals tweakers zegt in de best buy guide van deze maand).

Alles geinstalleerd en geboot probleemloos eigenlijk tot ik PC probe installeerde!

Aangezien dit systeem brandnieuw is overclock ik het effe niet tot ik alle ins en outs ken.

Specs:

P5N32E SLI : bios updated van 0802 naar 0903
Voeding : enermax liberty 650 watt.
SLI : XFX 8800 GTS (core 550 /Mem 1800)
Mem: Corsair TWIN2X2048-6400C4 (4-4-4-12) staat auto op 1T
Proc: E6600
Win XP SP 2 (volledig updated)
Chipset en viedokaart drivers updated.

Temps idle: cpu 35 / mobo 32
Temps load cpu 45 a 48 /mobo 36 hoger heb ik nog niet gezien.

Pc probe : in bios staat alles op auto voorlopig met als resultaat dat
1,2V HT op 1,5v stond en SB core op 1,72v Pc probe was dus direkt alarm aan het geven.
Ik heb dit manueel aangepast naar de nominale waardes die PC probe aangeeft.

In 2d en test met aquamark geen probleem, in 3d mark 06 loopt hij vast ?
Als ik in CSS alles op max zet vooral texture detail loopt de pc ook vast met BSOD in het slechtste geval en terug naar windows in het beste geval maar met reboot.
Als ik textures op medium zet draait alles probleemloos?

Met dit systeem moet je toch minstens CSS met ALLES op max kunnen spelen?

GRAW draait alles max probleemloos...

Waar vind ik ergens een deftige uitleg hoe je dit bord afstelt? Heeft er nog iemand probs met dit bord? Is het feit dat auto eigenlijk bepaalde voltages overclocked wel normaal? Of is dit een RMA bordje?

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 20:18
Ik heb hetzelfde met de BSOD's met dit moederbord en geheugen.
Heb de pc daarna meteen terug gebracht.
Ze zijn daar nog steeds aan het testen wat het zou zijn maar alles wijst er op dat het type geheugen (hetzelfde als wat jij hebt) niet echt compatible is met het moederbord.

hou mijn topic ook in de gaten,zal het daar posten als ze meer weten.
Zal ik deze topic ook in de gaten houden

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1217164/

nope geen signature

• Random aka Indy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06-2025
afkloppen : maar sinds ik die volts manueel heb juist gezet geen probs meer op 3DM 03/05 enkel op 06 maakt hij het niet vol...? CSS met mdeium texture detail: heel de namiddag gespeeld zonder probs! Heb zelfs n-tune stability test gedaan (liep niet vast) en de overclock liep hij vast op 3,6 Ghz?

Hmmm nu weer wel zonder ook maar iets aangepast of veranderd te hebben....heb nu maar van pure frustratie geheugen op 2T ipv 1T gezet...3DM06 wil hij nu wel doorlopen.

Ik had in mijn vorige combinatie (A8N32SLI met SLI 7800 GT) doodnormaal OEM DDR 400 geheugen gestoken dat liep als een speer op 1T en ik kna me geen vastlopers herinneren bij dit systeem. A Brand geheugen ROFL

[ Voor 39% gewijzigd door Random aka Indy op 19-05-2007 21:29 ]