Iiyama TFT + DVI geeft No Signal

Pagina: 1
Acties:
  • 3.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Als ik mijn Iiyama aansluit via DVI dan krijg ik een no signal foutmelding. Monitor heeft het met VGA kabel altijd gedaan. Als ik allebei de kabels aansluit kom ik in windows met het signaal van de VGA kabel, maar als ik dan via het Catalyst control panel probeer over te schakelen naar het DVI signaal blijft de monitor op het analoge signaal werken. De videokaart herkent de monitor blijkbaar wel, hij staat immers in het lijstje van beschikbare apparaten (dus dezelfde monitor word als analoge en als digitale adapter herkent). Ik krijg via DVI echter geen beeld.

Als ik de DVI instel om de desktop op te extenden en laat de monitor overschakelen begint de monitor te flippen.

Specs:

Mobo: Asus A7N8X Deluxe
Videokaart: Gigabyte Radeon 9000 Pro 128 MB
Iiyama Prolite E1900S-B TFT monitor

edit: als ik de VGA kabel met een verloopstukje aansluit op de DVI poort van de videokaart, krijg ik ook geen beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Neko Koneko op 19-05-2007 16:23 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Er zijn 3 oplossingen die mij te binnen schieten als ik dit lees:

Videokaart dvi poort kapot (andere videokaart proberen)
beeldscherm dvi poort kapot (ander beeldscherm via dvi proberen)
dvi kabel niet helemaal 100% meer. (andere dvi kabel proberen

Patient gamer

Verwijderd

heeft je mobo onboard vga? anders kan je daar eens inpluggen (wel videokaar uithalen), of je monitor op andere pc proberen..

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Heb geen andere monitor, heb geen andere DVI kabel en heb geen andere videokaart :'(

Nou ja, heb nog een laptop maar die heeft geen DVI. Ik denk zelf dus dat het iets met de videokaart te maken heeft, want als ik dus de VGA kabel met een verloopstukje op de DVI aansluit doet hij het ook niet.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

wat kan is DVI (op videokaart) met verloopstukje op vga, wat niet kan is vga met verloopstukje op DVI van de monitor. (kan gewoon qua signaal niet, hoe het precies zit mag je aan wikipedia vragen.)

dus als graka -> DVI -> verloopstukje -> VGA -> monitor niet werkt ligt het aan je videokaart denk ik.

(edit: ow volgens mij deed je het dus goed :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 17:18 ]

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Okay, bedankt :) Ik ga de kabel in ieder geval op het werk maandag nog even testen (allemaal TFT-tjes met DVI ;) ) om even te kijken of het probleem niet toch daarin ligt.

Bij de videokaart, zou het een driver issue kunnen zijn? Aangezien hij de monitor werl herkent.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wat je zou kunnen proberen is de computer uit zetten, alleen de dvi kabel aansluiten, en kijken of het scherm dan aan gaat bij het opstarten van de computer. Dan heb je nog geen problemen met drivers of wat dan ook, als het dan niet werkt dan lijkt mij dat er gewoon iets defect is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Als ik dat doe krijg ik dus een no signal melding op het scherm.

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Even een update: Ik heb net met mijn oude CRT monitor gekeken, en als ik die met een verloopstukje op de DVI poort aansluit, werkt het wel. Daarna nog eens geprobeerd met de TFT, en als ik die op dezelfde manier aansluit werkt het ook. Het is dus niet de DVI port, de CRT weigert gewoon het digitale signaal te gebruiken. Dus wat werkt wel:

1. computer VGA > VGA kabel > monitor VGA
2. computer DVI > verloopstukje > VGA kabel > monitor VGA

Wat werkt niet?

3. computer DVA > DVI kabel > monitor DVI

Dus ik denk dat het dan toch aan de monitor of de kabel ligt... Iemand nog suggesties/ ideeën?

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-12 11:47
uhm, ik hak even in je topic in..

ik heb EXACT hetzelfde probleem, alleen andere randapparatuur:

asus P5B mobo, Asus 8800GTX videokaart, Samsung 204B beeldscherm.

ik heb; ander beeldscherm en kabel geprobeert, en beide DVI aansluitingen op mn videokaart..

hij zit nu aangesloten als: VGA op beeldscherm-VGA->DVI converter-DVI aansluiting op videokaart.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 09:53

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb exact hetzelfde gehad. Bij mij lag het aan de DVI kabel.

Computer Specs

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat ik inderdaad maar eens de DVI kabel op het werk ga proberen en als het niet werkt, ach, de paradigit is er om de hoek ;)

Ik laat het jullie morgen wel even weten :)

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Update: Ik ben terug gegaan naar Paradigit nadat ik de kabel op het werk ook zonder succes had uitgeprobeerd. De kabel is niet kapot, het was de verkeerde. Het was een DVI-D kabel, mijn videokaart (en waarschijnlijk ook de monitor) ondersteunen alleen DVI-I. Helaas pindakaas, die hadden ze niet. Naar de Mediamarkt geweest, die vragen 35 euro voor dergelijke kabels. Toch een beetje duur, dus ik houd het voorlopig maar op VGA :) Iedereen, bedankt voor jullie hulp/suggesties/aandacht :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-12 23:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een beetje vreemd, ik weet niet of ze je dat verhaal hebben opgehangen bij de Paradigit, maar als DVI-D niet werkt op een bepaalde aansluiting (monitor of videokaart) dan hoort zo'n kabel ook niet te passen, kijk maar in de FAQ.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als het wel past dan heeft het net zo goed geen nut, blijkbaar kan je monitor geen digitale ingangen aan, DVI-D is digitaal, DVI-A is analoog, DVI-I is de combinatie van beiden.

In dat geval heb je dus niets aan een DVI kabel.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Monitor kan wel digitaal aan (staat in de handleiding ;) ) maar de uitgang op de videokaart is DVD-I. Ligt dus denk ik toch aan de videokaart dan :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

Ze hebben mij bij Paradigit gezegd dat ik waarschijnlijk DVI-I single link heb, had een DVI-D dual link kabel gekregen...

[ Voor 83% gewijzigd door Neko Koneko op 21-05-2007 23:58 ]

Pagina: 1