Toon posts:

Netwerkverbinding tussen 2 computers met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een vriend van mij willen samen gaan computeren dit weekend en daarbij hebben we internet nodig. Nu heb ik als host wel internet, maar hij heeft dit niet. Schema ziet er als volgt uit:

Ik krijg internet via een router die redelijk ver weg staat en heb ik een directe verbinding tussen mijn en hem zijn computer.

We hebben alles ingestelt via thuis netwerk aanleggen maar nu ontvangt hij nog steeds geen internet en kan geen bestanden ontvangen vanaf mijn computer. Toch verzend/ontvangt hij pakketten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom hang je er niet een simpel switchje tussen?, dan hoef je je router niet te verplaatsen en hoef je niet te klooien met internetdeling.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je kan in windows toch zo'n brug aanleggen tussen verschillende interfaces?
Dan moet je alleen even zorgen dat je router zijn MAC accepteert voor zover je daar beperkingen op gelegd hebt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ik wil het gewoon zo instellen dat hij nu ook internet heeft, zonder switches en router gedoe.. dat moet toch wel mogelijk zijn?

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:33:
Ehm, ik wil het gewoon zo instellen dat hij nu ook internet heeft, zonder switches en router gedoe.. dat moet toch wel mogelijk zijn?
Ja dat bedoel ik, als je de interface van jouw pc waar je router aan zit selecteert, en tegelijkertijd de interface waar de computer van je vriend aan zit.
En dan kan je iets als netwerkbrug ofzo instellen, als het goed is kan je daarmee zorgen dat hij kan internetten.

En volgens mij is het nog makkelijker om op je internetverbinding te klikken en dan 'internet delen' aan te zetten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:33:
Internetdeling instellen is imho meer gedoe dan een switchje neerzetten..

• Gonadan

Gonadan

Wilko schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:37:
Internetdeling instellen is imho meer gedoe dan een switchje neerzetten..
Hangt er helemaal van af of je een switch hebt :P

Als je het naar de winkel fietsen en kopen van zo'n ding meerekent is het internet delen makkelijker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Mee eens, en daarbij, een simpele 5-port "huis-tuin-keuken" switch kost sowieso maar rond de €10 :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er even om dat ik geen switch heb en er ook geen kan komen, tenminste niet nu en niet morgen :). Wat wel gelukt is is dat als hij gedeelde mappen maakt dan kan ik deze bekijken, lezen, kopieren via "Zoeken naar computers in werkgroepen" helaas als hij dit doet vindt hij mij niet.

En over een netwerkbrug maken, heb even gezocht maar heb nog niet echt iets handigs gevonden, als misschien iemand het kan uitleggen/link posten?

Verwijderd

hoe heb je de bekabeling nu lopen?

Verwijderd

Topicstarter
internetkabel vanaf router naar mijn computers PCI Ethernet kaart, vanuit moederbord loopt een andere netwerk kabel naar zijn PCI Ethernet kaart,

Verwijderd

heeft router meerdere ingangen?dan kun je hem daar toch ook inpluggen.?
cross cable tussen de 2 pc''s?

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 14:49
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:55:
Het gaat er even om dat ik geen switch heb en er ook geen kan komen, tenminste niet nu en niet morgen :). Wat wel gelukt is is dat als hij gedeelde mappen maakt dan kan ik deze bekijken, lezen, kopieren via "Zoeken naar computers in werkgroepen" helaas als hij dit doet vindt hij mij niet.

En over een netwerkbrug maken, heb even gezocht maar heb nog niet echt iets handigs gevonden, als misschien iemand het kan uitleggen/link posten?
Je klikt op start --> Configuratiescherm --> Netwerk- en Internet-verbindingen --> Netwerkverbindingen --> je selecteert de twee verbindingen (in jou geval die van je PCI ethernet kaart en die van je moederbord) --> Rechtermuisknop --> Aan Brug Toevoegen.

Dan krijg je waarschijnlijk een schermpje te zien met iets als Wordt aan brug toegevoegt ofzo.

Kijk ook even bij beide pcs ofdat ze in hetzelfde netwerk staan, kan af en toe ook wat uitmaken.

Succes

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Je moet in ieder geval een netwerkbrug ingesteld hebben anders gaat het zeker niet werken.

Ik weet het even niet zeker maar ben je hier geen crossover kabel voor nodig?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 14:49
exempt schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:31:
Je moet in ieder geval een netwerkbrug ingesteld hebben anders gaat het zeker niet werken.

Ik weet het even niet zeker maar ben je hier geen crossover kabel voor nodig?
Het beste is van wel.
Tegenwoordig zijn er wel netwerk kaarten die het ook ondersteunen als er een gewone kabel tussenzit
Maar voor de zekerheid zou ik gewoon een crosscable pakken

Verwijderd

Topicstarter
Hehe bedankt, met de brug werkt het :) ! Hardstikke bedankt.. !
Pagina: 1