[Vista] geen netwerk 32 bits apps op 64 bit OS

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik heb hier een notebook staan met een nogal vreemd probleem. Trillian, Putty, Outlook, Firefox, Internet Explorer, enz, enz kunnen geen gebruik maken van internet/netwerk. Ze geven min of meer direct de melding dat er geen netwerk aanwezig is. Echter het pingen (op IP en DNS), fileshare, remote desktop en nog een aantal applicaties werken wel goed. :?

Dit probleem ligt aan de notebook. Ik heb het op 2 netwerken getest en zowel wireless als wired. Ook het er tussen uithalen van de router is zonder succes verlopen. Bij nadere inspectie blijkt dat alleen 32 bits software dit probleem ondervind. Ik heb Putty 64bit en Minefield (64bit Fx) geinstalleerd en deze werken wel. Het probleem doet zich dus alleen voort bij 32 bits software. :(

Het stoppen van allerlij services, zoals virusscan ed, heeft geen positief resultaat opgeleverd. En volgens mijn google resultaten heeft niemand anders dit probleem ondervonden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen, liefst zonder de notebook opnieuw te installeren?

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Om even dit topic aan te vullen zodat mensen die het zelfde probleem hebben niet met een open eind eindigen hier op GOT.

Het probleem is opgelost. De boosdoener was NOD32.
Please try repairing Winsock and IMON, I suspect Winsock is in fact damaged.

For Windows VISTA

1. Click Start. In the Start Search dialog box, type: cmd, and right-click cmd.
2. Click Run as administrator.
3. Type: netsh winsock reset, and then press the ENTER key.
4. Type: Exit and press ENTER.
5. Restart the computer

AFTER the above please go to the NOD32 Control Centre
Click on IMON
Click on Start and restart IMON.

Then reboot your PC.
Na dit gedaan te hebben werkt het weer als een zonnetje. :*)