Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Eèn laptop ? Handig als je het type dan ook even vermeld. Weet je zeker dat er echt 256MB afgehaald wordt, want dat is wel extreem veel voor een integrated video. Naast het geheugen wat door de bios/driver gereserveerd wordt (System Video Memory) houdt Vista zelf ook nog een soort gedeeld geheugen bij (Shared System Memory), haal je dit niet door elkaar ?
[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 19-05-2007 15:52 ]
Het is een Fujitsu Siemens Amilo LI-1705 met een 1 GB ram.Nielson schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:39:
Eèn laptop ? Handig als je het type dan ook even vermeld. Weet je zeker dat er echt 256MB afgehaald wordt, want dat is wel extreem veel voor een integrated video. Naast het geheugen wat door de bios/driver gereserveerd wordt (System Video Memory) houdt Vista zelf ook nog een soort gedeeld geheugen bij (Shared System Memory), haal je dit niet door elkaar ?
Hij geeft aan maar 766mb te hebben, Vista tenminste. Ik wist niet dat Shared System Memory bestond, en ik kan me niet meer herrineren of dat het misschien is. Maar kan het zijn dat Vista het Shared System Memory niet telt als RAM?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
mijn vriendin heeft deze ook, bij computerland gehaald. Echt een k*tding , zelfs met 1gb aan geheugen draait ie brak met Vista Home. Fotos bekijken geeft al problemen..
Heb geprobeerd Xp erop te installeren, maar er zijn geeneens drivers voor xp verkrijbaar
Heb geprobeerd Xp erop te installeren, maar er zijn geeneens drivers voor xp verkrijbaar
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 15:23 ]
Moet je beter zoeken:
http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1160&SubCatID=189
Windows 2000/XP/2003 drivers. S3 kennende zullen het wel hele goede drivers zijn die probleemloos werken (NOT), maar het zijn iig XP drivers
Verder ben je voor het shared geheugen afhankelijk van wat je BIOS kan instellen. Ik had destijds ook ergens een Acer laptop met S3 Prosavage erin, die snoepte ook 64MB van de 256MB op (geen instellingen mogelijk in BIOS), ding was niet vooruit te branden.
http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1160&SubCatID=189
Windows 2000/XP/2003 drivers. S3 kennende zullen het wel hele goede drivers zijn die probleemloos werken (NOT), maar het zijn iig XP drivers
Verder ben je voor het shared geheugen afhankelijk van wat je BIOS kan instellen. Ik had destijds ook ergens een Acer laptop met S3 Prosavage erin, die snoepte ook 64MB van de 256MB op (geen instellingen mogelijk in BIOS), ding was niet vooruit te branden.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kan ook het geheugen niet verlagen...
heb al de laatste bios versie c..
iemand een oplossing
iemand een oplossing
laptops hebben nu eenmaal een behoorlijk gelimiteerde bios, ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is. misschien ff de helpdesk bellen of er misschien geheime instellingen in de bios unlocked kunnen worden?Barry1989 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:00:
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kan ook het geheugen niet verlagen...
iemand een oplossing
Pagina: 1