Toon posts:

S-video -> SCART geeft zwart/wit

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een GeForce 6800 LE met video out, die ik wil aansluiten op mijn SHARP LCD TV.

Ik gebruikte hiervoor uiteraard een s-video kabel, dit gaf echter GEEN beeld. Daarna rende ik naar de winkel om een scart-blok aan te schaffen om de s-video kabel dus aan te sluiten op de SCART-input van de TV. Nu kreeg ik gelukkig wel beeld, maar zwart/wit.

Ik heb trouwens 2 scart aansluitingen op de TV, AV en RGB, beiden geven zwartwit beeld. Ik heb de hele lijst geprobeerd met NTSC en weet-ik-veel hoeveel soorten PAL opties, het blijft zwart wit. Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Ik heb een beetje gegoogled en ben dit tegengekomen:
http://www.svideo.com/svideoscart.html
Technische product informatie: http://www.svideo.com/proscart24.html

Het blijkt dus dat de 'pro scart' de s-video omvormt tot een composiet aansluiting en dat wordt weer in de scart-blok geprikt. Dus s-video -> composiet -> scart zou dus kunnen werken?

Verwijderd

heb je dit al door gelezen?
De grote tv-out FAQ

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24
Zou je kunnen doen, alhoewel composiet een stukje slechter is dan s-video (en dat is al niet zoveel soeps).

Als je handig bent kun je in je scart-blok ook pin 15 en 20 met elkaar verbinden.

Verwijderd

Hoezo "uiteraard" een s-video kabel naar een LCD tv :?
Ik weet dat ie er bij mij ook op zit, maar ik weet ook dat 'm nevernooitniet zal gebruiken... kun je niet met VGA aan de slag ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:41:
Hoezo "uiteraard" een s-video kabel naar een LCD tv :?
Ik weet dat ie er bij mij ook op zit, maar ik weet ook dat 'm nevernooitniet zal gebruiken... kun je niet met VGA aan de slag ?
Wat kost een VGA kabel van 5 meter? :P = 9 euro
Zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn, ik heb een VGA en DVI aansluiting op mijn grafische kaart. Enkel de DVI is in gebruik, de VGA kan ik dan voor mijn TV gebruiken.

Maar verloopt dat over het algemeen goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Wat kost een VGA kabel van 5 meter? :P = 9 euro
Zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn, ik heb een VGA en DVI aansluiting op mijn grafische kaart. Enkel de DVI is in gebruik, de VGA kan ik dan voor mijn TV gebruiken.

Maar verloopt dat over het algemeen goed?
Ik heb alleen met Samsung LCD ervaring, maar volgens mij zit je gewoon geramd. Je hebt met VGA lijkt mij veel betere kans van slagen dan met DVI, en sowieso veel betere kwaliteit dan alle andere aansluitingen. Het is alleen even de vraag welke resolutie je LCD met VGA kan weergeven, maar het is altijd VEEL en VEEL beter dan een s-video aansluiting. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus even snel een VGA kabel geprobeerd, nu komt het grappige. Tijdens het opstarten zie ik heel mooi het Windows XP logo en al op mijn Tv, prachtig in kleur, maar eenmaal in windows staat er op mijn TV: 'No Signal'. :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:45:
Ok ik heb dus even snel een VGA kabel geprobeerd, nu komt het grappige. Tijdens het opstarten zie ik heel mooi het Windows XP logo en al op mijn Tv, prachtig in kleur, maar eenmaal in windows staat er op mijn TV: 'No Signal'. :P
Resolutie + refreshrate van je LCD in windows aanpassen... 1280*768 @ 60Hz is een leuk begin ;)

Via s-video had je in de settings even moeten zoeken bij de settings van je beeldscherm -> samengesteld-video uit :) Overigens geeft s-video alleen maar wazig beeld op zo`n LCD. VGA/HDMI ftw!

[ Voor 38% gewijzigd door Michael Knight op 19-05-2007 17:00 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Welke Sharp LCD heb je ? Kijk even in de handleiding welke resoluties deze via VGA ondersteund en stel de max hiervan in in Windows. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:34:
Welke Sharp LCD heb je ? Kijk even in de handleiding welke resoluties deze via VGA ondersteund en stel de max hiervan in in Windows. :)
Sharp Aquos, geloof het of niet, maar het staat gewoon NIET in de handleiding.. ;(
Michael Knight schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:59:
Resolutie + refreshrate van je LCD in windows aanpassen... 1280*768 @ 60Hz is een leuk begin ;)
Een custom resolutie dus? want 1280*768 staat niet in het lijstje..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 18:16 ]

Verwijderd

Aquos is de serie als ik me niet vergis, heb je geen typenummer ? Google daar even mee en je komt er vast wel uit.... maar post het nummer hier ook als je het gevonden hebt (desnoods staat het vast ergens achter op je toestel).

ik zou zelf trouwens met 1024x768 beginnen. :)
Optimaal is 1360x768..... mits je full HD hebt maar dat denk ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sharp Aquos LC-37P50E
Dat is 'em :P ik heb de nvidia driver op dualview gezet en heb meerdere reso's geprobeerd, ook in clone mode is het niet gelukt... Terwijl hij bij het opstarten perfect beeld geeft, ironisch.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
dit probleem heb ik ook gehad, probeer
http://www.chinastillcool...VIDSCART/SvidSCART01.html
eens, was voro mij de oplossing!!

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:21:
dit probleem heb ik ook gehad, probeer
http://www.chinastillcool...VIDSCART/SvidSCART01.html
eens, was voro mij de oplossing!!
Laten we dat als plan B gebruiken... O-)

• maarud
  • Nu online
werkt heel makkelijke hoor, bij de adapter gewoon een stukje koperdraad erin stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.chinastillcool.co.uk/solutions/SVIDSCART/closeupadapter.jpg
kan je er zo weer uithalen als het moet :)

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:32:
werkt heel makkelijke hoor, bij de adapter gewoon een stukje koperdraad erin stoppen:
[afbeelding]
kan je er zo weer uithalen als het moet :)
Ik heb net gelezen dat VGA beter beeldkwaliteit geeft dan s-video, en aangezien ik toch net een VGA kabel heb gekocht, wil ik het het liefst aan de praat krijgen daarmee. Als het echt niet lukt dan ga ik wel prutsen met koperdraad.

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:20:
Sharp Aquos LC-37P50E
Dat is 'em :P ik heb de nvidia driver op dualview gezet en heb meerdere reso's geprobeerd, ook in clone mode is het niet gelukt... Terwijl hij bij het opstarten perfect beeld geeft, ironisch.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Sharp.
Heb je gecontroleerd dat de ext4 (of vga ingang) op PC en niet op composiet staat ?
Dit is te controleren bij Ingangenskeuze --> ext4 --> PC / composiet.

• maarud
  • Nu online
ok :)
en zooo veel verschil is het nou ook weer niet, tenzij je zwaar gaat gamen dat zou je misschien wel kunnen zien....

Verwijderd

Topicstarter
software schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Sharp.
Heb je gecontroleerd dat de ext4 (of vga ingang) op PC en niet op composiet staat ?
Dit is te controleren bij Ingangenskeuze --> ext4 --> PC / composiet.
EXT 4 is geen VGA input bij mij, die staat apart in het keuzemenu.

TV
EXT1
EXT2
EXT3
EXT4 YUV
EXT5 HDMI
PC

PC is dus VGA ingang.

Verwijderd

even ergens opgezocht :
Sharp LC-37P50E - details:
Schermdiagonaal : 37 inch (940 mm)
Resolutie : 960 x 540

DUS :download Powerstrip en probeer die resolutie na te bootsen ? Met dat progje kun je erg veel dus misschien lukt het je om een 1:1 situatie te maken. :)

Wat ik niet begrijp is dat bij die specspagina staat vermeld dat ie helemaal geen VGA aansluiting heeft :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 19:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:20:
Sharp Aquos LC-37P50E
Bootscherm is waarschijnlijk 320x200 ofzo.... perfect voor het oog maar niet echt werkbaar zeg maar :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:
[...]

Sharp Aquos, geloof het of niet, maar het staat gewoon NIET in de handleiding.. ;(

[...]

Een custom resolutie dus? want 1280*768 staat niet in het lijstje..
Als die er niet tussen staat, heb je de kans dat het niet ondersteunt wordt door je tv.
Bij mij staat 1280*768 er wel tussen namelijk en die is niet custom.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had de verkeerde model gegeven

http://www.koopinfo.nl/prodb_productpagina?productid=347

deze heb ik

Verwijderd

Kijk dat is al heeeeeeeeel wat beter. :P
Nu je videokaart nog. Deze moet je de resolutie 1360x768 of 1366x768 kunnen laten uitsturen. Update de 6800 LE eerst eens met de laatste drivers. Dan zou je denk ik wel deze resoluties moeten kunnen kiezen nadat je de tv eraan hebt gehangen. Voordat je dit doet, stel je resolutie eerst eens in op 1024x768 en hang 'm daarna aan je tv, deze resolutie zal deze tv ook best aankunnen, en je kaart natuurlijk ook. :) Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 20:22 ]

Verwijderd

Ik heb wat voor je gevonden.
Check http://www.progress.nl/pr...pdf/LC263237GA6E%20nl.pdf eens en zoek op "resolutie" Tadaa... een tabelletje met wat ie aan kan via VGA.

Verwijderd

Topicstarter
[img=http://img518.imageshack.us/img518/9518/scrnjx9.th.jpg]

edit: even jouw link bekijken :P (je bent trouwens erg hulpzaam, thanks ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 20:32 ]

Verwijderd

:)

Ik snap wat je wilt met het plaatje, maar helaas is het zo dat niet iedere tv de ware pixelresolutie (1366x768) via VGA ook ondersteunt. Bij jouw tv is dit dus ook volgens die tabel helaas het geval. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het opgelost, hou je vast want je gaat lachen.

Het had niks te maken met refreshrates of resoluties, 'secundary display' moest gewoon op Analog display staan. Hij stond eerst op 'TV', maar dat is dus de S-video uitgang en niet de VGA. Hij doet het uitstekend nu, en wat een beeld zeg, magnifiek.

Bedankt voor alle hulp, vooral Courage ;).

Verwijderd

Oke mooi dat het is opgelost :D
Mooi is dat he, 1:1 pixelmapping ipv zo'n s-video signaal...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:38:
Oke mooi dat het is opgelost :D
Mooi is dat he, 1:1 pixelmapping ipv zo'n s-video signaal...
idd, jezus en ik wilde s-video gaan gebruiken :')
Pagina: 1