[Vista] Wijzigen pictogram van IE shortcut lukt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Op mijn bureaublad heb ik wat snelkoppelingen gemaakt naar b.v. het inlogscherm van Mijn Postbank. Standaard zet Vista de pictogram van de snelkoppeling op de E van Internet Explorer.

Wanneer ik het pictogram wijzig ... is dat maar voor even .... zodra ik er op klik (om de link te starten) verandert het weer in het pictogram met die Internet Explorer E.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is het favicon van Mijn Postbank? Als dat de blauwe E is, dan wordt die automatisch aangepast daarnaar. Maak maar een snelkoppeling naar Google en open die, je krijgt dan als het goed is het icoon van Google. In het register staat ergens wat voor icoon er moet komen. Bij HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut\DefaultIcon staat wat voor icoon het standaard moet hebben. Ik weet niet welke waarde er normaal staat, want ik heb Opera als default browser. Bij mij staat er iig "E:\Installed Programs\Opera\Opera.exe,1" en kan zonder problemen het icoon aanpassen. Mijn vader heeft IE7 als default browser op XP en krijgt als icoon het favicoon van de site. Als er geen icoon gevonden is, behoud hij het standaar E icoon. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je het icoon verandert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Probleem is grotendeels opgelost ... ik heb (als ik met de rechtermuisknop op het pictogram klik) bij eigenschappen - bij tabblad Algemeen - Kenmerken - alleen lezen aangevinkt.

Ik zit nu alleen nog met een pictogram voor een oud MS-DOS (boekhoud)programma - daar kan ik het pictogram niet van wijzigen - krijg nu alleen maar een pictogram met een wit velletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van de applicatie of van de snelkoppeling naar de applicatie? De snelkoppeling moet namelijk normaal te wijzigen zijn. Maak anders eens een nieuwe snelkoppeling, desnoods naar explorer.exe ofzo en wijzig het icoon, verwijs hem dan naar je MS-DOS programma en kijk wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220528

Had het zelfde probleem en (zij het via een omweg) een oplossing gevonden.
Ik maak geen snelkoppeling naar de internetpagina want dan verwijst deze naar een URL waarvan het pictogram niet te wijzigen is. Ik open de webpagina waarnaar ik een snelkoppeling wil maken handmatig in IE. Vervolgens kies ik voor "Bestand > Opslaan als. De webpagina wordt nu opgeslagen als een .mht of .html bestand. Ik sla deze op in een speciale map maar in principe kan dit elke map zijn. Nu sluit ik IE en maak op mijn bureaublad een nieuwe snelkoppeling naar het zojuist opgeslagen .mht of .html bestand. Van deze snelkoppeling is het pictogram WEL te wijzigen via rechtermuisklik > eigenschappen > ander pictogram. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe het dan makkelijker, maak een snelkoppeling naar je browser, dus "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" en zet daar je URL achter. Je hebt dan een snelkoppeling die er als volgt uitziet in het Uitvoeren veld:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://gathering.tweakers.net
of
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" "http://gathering.tweakers.net"
Quotes maken niet uit voor de URL, als het bestandspad maar met quotes is.

Pagina: 1