Tekstor stroomkabeltje kapot

Pagina: 1
Acties:

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gegroet!

Ik heb een tijdje terug een Trekstor harde schijf gekocht. Werkte allemaal perfect, daar gaat het ook niet om. Onlangs kwam er een flinke vonk uit de adapter en vervolgens deed ie het niet meer. Eerder een verkeerde opgestuurd gekregen om te kijken of die kabel werkte maar die paste niet dus hadden we pech.

Iemand enig idee hoe ik aan het volgende plaatje kan komen of waar ik hem even van mag lenen (ik kom wel even op de koffie dan).
Het kabeltje;
Afbeeldingslocatie: http://www.djpdjp.nl/draaakje/stroomkabeltje.jpg

Excuses voor de geweldige kwaliteit maar de scanner werkte niet mee en mijn telefoon, tsja die geeft mindere kwaliteit.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik zou Trekstor een mailtje sturen, wellicht dat ze zo coulant zijn om een nieuwe adapter te sturen.

• djpdjpnl
  • Niet online
Dat willen ze dus niet tenzij we de hele harde schijf opsturen en dan zijn we alle foto's e.d. kwijt die erop staan.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:49
Koop je toch voor 2 tientjes een nieuwe USB behuizing? :o

• djpdjpnl
  • Niet online
dôh schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:35:
Koop je toch voor 2 tientjes een nieuwe USB behuizing? :o
Kan ik deze behuizing gewoon open schroeven en de schijf overzetten zonder dat de schijf schade oploopt?
En wat voor behuizing heb ik precies nodig?
2,5" of 3,5" of zit ik nou verkeerd?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Moet gewoon kunnen volgens mij. Met een nieuwe behuizing ben je wel beperkt tot USB 2.0 overdracht normaliter.

In mijn Trekstor (Datastation maxi z.ul) zit een WDC WD5000AAKB-00UKA0. Ik denk dat dat een 3.5" schijf is, maar via WD kun je dat wel checken.

Ben je al eens even bij wat electronica speciaalzaken langsgeweest? Moet an sich niet zo moeilijk zijn een stekkertje te fixen c.q te vervangen. Allemaal standaard odnerdelen, alleen de combi van Trekstor que partjes is redelijk uniek. Zelf te (laten) maken volgens mij.

[ Voor 62% gewijzigd door Edgarz op 21-05-2007 00:26 ]

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik heb de hdd eruit gehaald en ga dr een nieuwe behuizing voor halen. Thanks. :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

als het alleen voor back-uppen is
Heb je geen extra behuizing nodig.
dan kun je hem ook gewoon even op je pc aan slutien :)

Iets meer gedoe, maar scheelt weer een paar tientjes aan iets dat je maar 1 keer gebruikt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• djpdjpnl
  • Niet online
True, maar met een nieuwe behuizing werkt het hoopje weer en kan ik m weer gewoon gebruiken. :)
Pagina: 1