Mijn netwerk loopt ****ing traag, ik heb een 100 mbit hub, twee 100 mbit kaarten op een celeron 466 en een p3 800 , en win Me op beide, ik heb zone-alarm als firewall maar zelfs als het uitstaat gaat het langzaam, wat is er aan de hand?
Verwijderd
probeer es in HOSTS (= bestandje ergens in de windows dir of subdirs) het ip adres van beide computers erin te zetten met daarachter een naam zoals dit:
192.168.0.1 lan.client1
192.168.0.2 lan.client2
192.168.0.3 lan.client3
hiermee heb je een route gelegd naar de afzondelijke computer waardoor het sneller moet gaan.
je probleem kan ook ergens anders liggen bedenk ik met nu: je hebt toch een hub? dan MOETEN alle kaarten op 100mbit HALF-DUPLEX staan !! als je ze op full (of zelf 1 kaart) hebt staan gaat ut al mis, en dit is waarschijnlijk je probleem.
waar je dat kan vinden? simpel, bij de eigenschappen van het netwerk en dan bij de eigenschappen van je kaart. daar staat een tabblad met iets van advanced waar wel de connection-speed op staat.
suc6!
greetz,
Jasper
192.168.0.1 lan.client1
192.168.0.2 lan.client2
192.168.0.3 lan.client3
hiermee heb je een route gelegd naar de afzondelijke computer waardoor het sneller moet gaan.
je probleem kan ook ergens anders liggen bedenk ik met nu: je hebt toch een hub? dan MOETEN alle kaarten op 100mbit HALF-DUPLEX staan !! als je ze op full (of zelf 1 kaart) hebt staan gaat ut al mis, en dit is waarschijnlijk je probleem.
waar je dat kan vinden? simpel, bij de eigenschappen van het netwerk en dan bij de eigenschappen van je kaart. daar staat een tabblad met iets van advanced waar wel de connection-speed op staat.
suc6!
greetz,
Jasper
Ok, thnxOp woensdag 07 februari 2001 17:21 schreef broodrooster2 het volgende:
heel veel nuttige tekst
HOSTS is toch niets anders dan een statische name resolving methode? In het rijtje LMHOSTS, WINS (dynamisch) en DNS.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
hij legt dan direct een route aan naar de client omdat hij eerst in het rijtje van HOSTS kijkt voor alle andere dingen.