Ik heb een NSLU2 oftewel Linksys Storage Link. Deze is een tijd geleden geflashed met de unslung firmware. Nu wil ik weer terug naar de originele linksys firmware. Op de website van unslung stonden twee methodes beschreven.
1: Zet de nslu2 in upgrade mode en draai sercomm's upgrade utility. Helaas lukt het mij niet om met de utility de nslu2 te zien. Ik heb van alles geprobeerd. Schijf er aan, schijf er af, direct op de pc, via het netwerk, etc, etc. Deze manier heb ik maar opgegeven.
2: Met een linux bootdisc upslug2 draaien. Zie HIER Dit ziet er hartstikke leuk uit maar ik snap hier geen jota van. Ik ben gewend om programma's te downen en te draaien maar in dit geval is daar volgens mij geen sprake van.
Ik denk dat ik de volgende stappen moet volgen:
A- Ik begrijp dat ik eerst de nslu2 in upgrade mode moet zetten
B- dan de linux disc moet draaien
C- en daarmee ergens moet inloggen in de nslu2
D- vervolgens "ipkg install upslug2" in moet typen
E- dan in de root "upslug2" intikken
F- dan "pslug2 --target=C:\NSLU2_V23R72 --image="NSLU2_V23R72.img"
Toch heb ik het idee dat mij dit niet meteen gaat lukken. Ik wil jullie vragen om mijn stappen na te kijken. Ik weet zowiezo niet hoe ik stap C moet maken. Hoe log ik in linux (linux is mij totaal onbekend) in de nslu2 in?
[EDIT] Laat maar, ik heb het programma gedraaid op mijn laptop die via wifi verbonden is aan het netwerk en het ging perfect. Ik heb niet eens de nslu2 in upgrade mode hoeven zetten.[EDIT}
1: Zet de nslu2 in upgrade mode en draai sercomm's upgrade utility. Helaas lukt het mij niet om met de utility de nslu2 te zien. Ik heb van alles geprobeerd. Schijf er aan, schijf er af, direct op de pc, via het netwerk, etc, etc. Deze manier heb ik maar opgegeven.
2: Met een linux bootdisc upslug2 draaien. Zie HIER Dit ziet er hartstikke leuk uit maar ik snap hier geen jota van. Ik ben gewend om programma's te downen en te draaien maar in dit geval is daar volgens mij geen sprake van.
Ik denk dat ik de volgende stappen moet volgen:
A- Ik begrijp dat ik eerst de nslu2 in upgrade mode moet zetten
B- dan de linux disc moet draaien
C- en daarmee ergens moet inloggen in de nslu2
D- vervolgens "ipkg install upslug2" in moet typen
E- dan in de root "upslug2" intikken
F- dan "pslug2 --target=C:\NSLU2_V23R72 --image="NSLU2_V23R72.img"
Toch heb ik het idee dat mij dit niet meteen gaat lukken. Ik wil jullie vragen om mijn stappen na te kijken. Ik weet zowiezo niet hoe ik stap C moet maken. Hoe log ik in linux (linux is mij totaal onbekend) in de nslu2 in?
[EDIT] Laat maar, ik heb het programma gedraaid op mijn laptop die via wifi verbonden is aan het netwerk en het ging perfect. Ik heb niet eens de nslu2 in upgrade mode hoeven zetten.[EDIT}
[ Voor 6% gewijzigd door michielvz op 19-05-2007 16:15 ]