Toon posts:

[All-Round] Laptop-setup, budget: €2300

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers, O-)

Ik ben van plan om met mijn geld van vakantiewerk en mij spaarcentjes een volledig nieuw systeem te kopen die degelijk is voor te werken ivm met mijn toekomstige studies en de studies die ik nu volg. Ook moet het de nieuwere games aankunnen. ;)
Daar ik binnen een jaar op kot zou gaan, zou het dus handig zijn dat dit een relatief lichte laptop wordt met bijhorende, aparte luidsprekers en een mooi tft-schermpje om handig te kunnen werken. Het volgende heb ik mijn gedachten, ik kan maximaal 2300 € uitbesteden. |:(

De laptop

Ik heb gekozen voor het merk zepto omdat dit merk een goeie status heeft opgebouwd en het een goeie kwaliteit/prijs/prestaties verhouding heeft. Ik ben aan het twijfelen tussen een 6625WD en een 6224WD. De 6224WD zou handig zijn qua formaat en gewicht. Maar daarintegen heeft de 6625WD een webcam en de zogenaamde 'mediabuttons' extra. En omdat het gewicht relatief niet zoveel scheelt, zou ik dus gaan voor de 6625WD, die dan ook niet zoveel meer kost dan een 6224WD.
Deze zou het dus eventueel worden:
Afbeeldingslocatie: http://aycu23.webshots.com/image/13462/2003456848081995079_rs.jpg
Znote 6625WD- Extreme Gaming
100308 15,4" WSXGA+ (1680x1050)-6625WD
120627 Intel C2Duo T7500 2,20Ghz 800Mhz 4MB
130131 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
140019 80GB 7200omdr. SATA Hitachi
150124 Samsung DVDRW-DL Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
260029 Intel Pro/Wireless 4965AGN
170054 BE (Belgium) 6x15WD
250324 6 Cell Standaard Batterij
300203 24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
260411 Mini PCI TV Tuner DVT-B & Analoog 6x15WD
Prijs: 1.604,12 €

Een optie later naar een 100GB hdd met 7200rpm is mogelijk.

Het scherm
Door de topic hier op GoT over de samsung 226BW ben ik in aanraking gekomen met dit fantastische scherm. Alweer heb ik zitten twijfelen tussen de 226BW en de 206BW, maar ik denk dat de 226BW van formaat beter zal zijn. Al zou dit een grote aanpassing worden met mijn CRT 17inch. Ik heb dit scherm gekozen omdat het een redelijk hoge resolutie aankan, namelijk 1680*1050. Ook omdat het zeer mooi afgewerkt is en prachtig op mijn bureau zou staan >:) .Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/U/P/6289/3/6289.jpg
Prijs: 342.50€ (bij tones.be)

De speakers
Na niet veel zoekwerk kwam ik tot het ultieme 2.1 setje, de logitech Z-2300. Voor een mooie prijs krijg je THX-certified spul en heeft het veel brute kracht >:) .
Afbeeldingslocatie: http://tienda.baluma.com/images/productos/prodinfo/571025.jpg
Prijs: 132.30€ (bij tones.be)

Het toetsenbord

Graag zou ik draadloos gaan, maar omdat er hiervoor geen goeie game-ttb's bestaan heb ik maar gekozen voor de LOGITECH G15. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gnic.nl/eshop/catalog/images/Logitech%20G15%20Gaming%20Keyboard.jpg
Prijs: 74.90€ (bij tones.be)

De muis
Alweer zou ik een draadloos ding hebben, maar omdat die niet zo precies zijn enzo, koos ik voor een goeie razer-game-muis. De Razer Copperhead.
Afbeeldingslocatie: http://www.taig.ee/web/razer_copperhead_3.jpg
Prijs: 70.00€ (bij consoleshop.be)

HDD-behuizing
Voor mijn hdd, die nu in mijn oude desktop zit, zou ik een externe hdd-behuizing willen die ik dan in netwerk zet. Het betreft een MAXTOR hdd van 300GB IDE. Deze behuizing had ik op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/157155.jpg van Icybox: IcyBox IB-360U-B-BL.
Prijs: 47.00€ (bij mpl.be)

Opmerkingen
- De twijfel tussen een 6625WD laptop of een 6224WD laptop. Zijn er nog argumenten?
- De twijfel tussen een 206BW of een 226BW. Zijn er nog argumenten?
- Zou ik nu draadloos opteren en dan toch een prestatieverlies verdragen ivm een muis en ttb? Of zijn er toch game-ttb en game-muizen die draadloos zijn?
- Kan ik dan de beide schermen, van laptop en los scherm, niet laten overgaan in elkaar, maar wel één muis gebruiken en de vensters van het ene scherm naar het andere kan switchen. :? Het komt er dus op neer dat ik verschillende wallpaper zou hebben op beide schermen en ik, als het kan, een game kan spelen op mijn samsung 226BW en gwn msn'en op mijn laptop?
- Ik zal gaan voor Vista Ultimate :).
- Zal ik veel batterijverlies hebben als ik mijn ttb en muis aansluit op laptop? :?
- Printer heb ik al, een HP psc 2110 all-in-one die nog perfect zijn werk doet.
- Het is dus de bedoeling dat ik later op mijn kot alles randapparatuur daar kan zetten, en in de weekends mijn laptop kan meesleuren naar huis.

Prijsbalans 8)
Laptop 1.604,12€ (Zepto)
LCD-scherm 342.50€ (Tones)
Luidsprekers 132.30€ Tones)
Toetsenbord 74.90€ (Tones)
Muis 70.00€ (Consoleshop)
Behuizing harde schijf 47.00€ (MPL)

Totaal (incl. BTW + verzendingskosten ) 2270.80€

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59
Over de laptop kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.

De Samsung 226BW kan ik je wel aanbevelen. Dit scherm bevalt mij erg goed.Ook voor games is deze LCD uitstekend geschikt. De helderheid en het contrast leveren een goede bijdrage aan de games die ik speel, daarnaast uiteraard de 2ms..

[ Voor 23% gewijzigd door Gadgeteer op 19-05-2007 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:41:
Over de laptop kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.

De Samsung 226BW kan ik je wel aanbevelen. Dit scherm bevalt mij erg goed.Ook voor games is deze LCD uitstekend geschikt. De helderheid en het contrast leveren een goede bijdrage aan de games die ik speel, daarnaast uiteraard de 2ms..
Wat ik graag nog zou weten over dit scherm is, is de reso 1680*1050 niet te groot op zo'n scherm, en is dat ongeveer hetzelfde als een 17inch met reso 1152*864?
Bedankt voor de snelle respons! ;)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
De reso op zo'n scherm is absoluut niet te groot. Je hebt ook nog 20 inch schermen met 1680*1050, dan is alles nog wat kleiner. Volgens mij heeft de Zepto alleen een VGA aansluiting. Dat is niet echt ideaal bij een scherm een resolutie hoger dan 1280*1024. Dan zou ik je toch echt een laptop aanraden met een DVI of HDMI uitgang.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:21:
De reso op zo'n scherm is absoluut niet te groot. Je hebt ook nog 20 inch schermen met 1680*1050, dan is alles nog wat kleiner. Volgens mij heeft de Zepto alleen een VGA aansluiting. Dat is niet echt ideaal bij een scherm een resolutie hoger dan 1280*1024. Dan zou ik je toch echt een laptop aanraden met een DVI of HDMI uitgang.
Ik denk wel dat je gelijk hebt omdat ik het verschil niet weet tussen VGA en DVI aansluiting. ;) Maar ik heb mij laten wijsmaken in de topic over de 6625WD dat er later, hoogstwaarschijnlijk in juli-augustus ook een HDMI-aansluiting komt. Zou dit dan stukken beter zijn inzake scherpheid?

Verwijderd

HDMI-DVI → een 1 of een 0 → met digitale signalen gaat geen kwaliteit verlorengoedkopere kabeltjes gebruiken. Analoog geeft signaal om zoveel milliseconden → kwaliteit kan bij analoge kabels verloren gaan!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 12:40 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Die zepto is toch met de 8600M? Vindt het weer jammer datdie er nooit bij staat in die posts. Je zou ook naar de Asus G1S kunnen kijken. Die heeft een 8600M GT met GDDR3 geheugen waardoor die nog een stukje sneller is in games. De verdere specs weet ik daar niet zo van, maar geloof me maar dat je GFX altijd je bottleneck is... Volgens mij heeft die zepto itt wat hierboven staat zelfs wel HDMI al weet ik dat niet zeker.

Verder ziet het er zeer netjes uit... Vindt het zelf alleen zonde van het geld... Maarja ik weet niet wat voor studie je gaat doen.

* GENETX gamed prima voor iets meer dan de helft...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Gremlin-online:De Zepto bezit ook 'n 8600M GT met 512MB eigen geheugen!
De eerste batch Zepto 6625WD's zal geen HDMI-bezitten, komt later!

@ Hieronder: Of zelfs 'n 7.1 setje aangezien de Zepto dat ondersteund >:)

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 19-05-2007 13:35 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Wat betreft de monitor: kijk eens naar de Samsung 215TW. Ik ben er zeer tevreden over. Super beeld en veel (soorten) ingangen. Ik heb deze gemonteerd op een Newstar FPMA-W930. Wat een kicken arm. Snel in Pivot. 60 cm vooruit schuiven, elke hoek is mogelijk, alleen niet in hoogte verstelbaar.
Ik vind je idee van goede randapparatuur aan een (zeer) snelle laptop een mooi plan. Ik snap alleen je keuze voor een 2.1 setje niet. Waarom niet gelijk een 5.1?

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:28:
Die zepto is toch met de 8600M? Vindt het weer jammer datdie er nooit bij staat in die posts. Je zou ook naar de Asus G1S kunnen kijken. Die heeft een 8600M GT met GDDR3 geheugen waardoor die nog een stukje sneller is in games. De verdere specs weet ik daar niet zo van, maar geloof me maar dat je GFX altijd je bottleneck is... Volgens mij heeft die zepto itt wat hierboven staat zelfs wel HDMI al weet ik dat niet zeker.

Verder ziet het er zeer netjes uit... Vindt het zelf alleen zonde van het geld... Maarja ik weet niet wat voor studie je gaat doen.

/me gamed prima voor iets meer dan de helft...
Wat vindt je zonde van het geld, het scherm?
Ik zou als het kan gaan voor een opleiding architectuur, dan zou zo'n scherm welkom zijn ;)

Wat betreft over de videokaart in de Asus G1s, het is toch een 8600M met 'maar' 256mb geheugen? Zie mijn bron: Klik

Waarschijnlijk is het ook zo dat in de Asus 'maar' 667Mhz geheugen zit, terwijl in de zepto standaard 800Mhz zit. Al weet ik dat het santa rosa moederbord maar 667Mhz geheugen ondersteund, is dat nu lariekoek ofniet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjonie100 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:34:
Wat betreft de monitor: kijk eens naar de Samsung 215TW. Ik ben er zeer tevreden over. Super beeld en veel (soorten) ingangen. Ik heb deze gemonteerd op een Newstar FPMA-W930. Wat een kicken arm. Snel in Pivot. 60 cm vooruit schuiven, elke hoek is mogelijk, alleen niet in hoogte verstelbaar.
Ik vind je idee van goede randapparatuur aan een (zeer) snelle laptop een mooi plan. Ik snap alleen je keuze voor een 2.1 setje niet. Waarom niet gelijk een 5.1?
Heb ik ook overwogen, maar om goeie kwaliteit te hebben zit je al gauw bij een Z5500, die algauw 400 euro kost. Ook is da plaats aan mijn bureau relatief klein. Als ik wat geld over heb, dan kan ik het mss nog overwegen. Mijn ouders moeten natuurlijk ook akkoord gaan met dit geweld ;) .
Alsook ben ik nu supertevreden van mijn creative 2.1 setje. Het is een 2400 zoals ik nu zie. Maar als het soms te luid gaat, gaat mijn subwoofer gaan doorslaan en is er vervorming.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zojuist nog eens mijn config nagekeken en zie ik bij de extra tv-tuner dat er daar staat: DVT-B. Betekent dit dat dit een digitale uitgang is? Zo zou ik het misschien kunnen oplossen ivm de 226bw? :*)
Of ben ik nu lariekoek aan het verkopen? >:)

Verwijderd

ja 8)7
dat heeft niets met de videokaart te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:27:
ja 8)7
dat heeft niets met de videokaart te maken.
Mijn excuses, ik wist nog niet goed wat DVT-B is. 8)7 O-)

• GENETX
Over geheugen: Intel heeft een FSB van 800MHz, met Dualchannel 667MHz heb je dus eigenlijk al 1333MHz FSB nodig, dat gaat geen reet uitmaken, leest daarvoor meerin de C2D desktop topics.

Over de Graka:
Beide dan wel een 8600M GT. En de Asus heeft dan "maar" 256MB. Echter heeft de Asus GDDR3 geheugen (1200MHz oid) tegenover zepto met GDDR2 dat op hooguit 800MHz DDR loopt als ik het goed heb gelezen laatst. Vooral het geheugen begint bij dit soort kaarten een bottleneck te worden en vandaar. Meer != Beter. Dat geheugen zal je toch snel merken (20-30% performance ik). Dat verschil zie je ook bij de 7900GS vs 8600GT waarbij de 7900GS in het eerste opzicht evengoed zou zijn, ware het niet dat hij een 2x zo grote geheugenbus heeft waardoor die gehakt maakt van de nieuwe 8600GT. Toch het overwegen waard.

http://forums.hardwarezon...d.php?s=&threadid=1612941
De Asus G1S heeft dus GDDR3 op 700MHz, 1400MHz DDR!

En uit: Zepto Znote 6224W / 6625WD
Grafische chip werkt op: 475/800MHz
Dat is dus 800MHz DDR, 1400MHz DDR is namelijk de max, 2x 800MHz zou 1600MHz DDR opleveren wat dus niet mogelijk is. Zie daarvoor de wikipedia.

http://en.wikipedia.org/w...g_Units#GeForce_8M_series

Ofwel, de G1S heeft dezelfde chip op dezelfde snelheid maar dan met geheugen dat gewoon bijna 2x zo snel is!

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 19-05-2007 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:11:
Over geheugen: Intel heeft een FSB van 800MHz, met Dualchannel 667MHz heb je dus eigenlijk al 1333MHz FSB nodig, dat gaat geen reet uitmaken, leest daarvoor meerin de C2D desktop topics.

Over de Graka:
Beide dan wel een 8600M GT. En de Asus heeft dan "maar" 256MB. Echter heeft de Asus GDDR3 geheugen (1200MHz oid) tegenover zepto met GDDR2 dat op hooguit 800MHz DDR loopt als ik het goed heb gelezen laatst. Vooral het geheugen begint bij dit soort kaarten een bottleneck te worden en vandaar. Meer != Beter. Dat geheugen zal je toch snel merken (20-30% performance ik). Dat verschil zie je ook bij de 7900GS vs 8600GT waarbij de 7900GS in het eerste opzicht evengoed zou zijn, ware het niet dat hij een 2x zo grote geheugenbus heeft waardoor die gehakt maakt van de nieuwe 8600GT. Toch het overwegen waard.

http://forums.hardwarezon...d.php?s=&threadid=1612941
De Asus G1S heeft dus GDDR3 op 700MHz, 1400MHz DDR!

En uit: Zepto Znote 6224W / 6625WD

[...]

Dat is dus 800MHz DDR, 1400MHz DDR is namelijk de max, 2x 800MHz zou 1600MHz DDR opleveren wat dus niet mogelijk is. Zie daarvoor de wikipedia.

http://en.wikipedia.org/w...g_Units#GeForce_8M_series

Ofwel, de G1S heeft dezelfde chip op dezelfde snelheid maar dan met geheugen dat gewoon bijna 2x zo snel is!
Dus als ik het goed voorheb zou de graka in de Asus G1s 20 tot 30% sneller zijn? 8)7
Ik versta niet zoveel van je uitleg, de grote stukken wel |:( ;(

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Ronayke:
Als je een budget van 2300 euro heb, waarom koop je alleen een laptop?? Koop voor 800-1000 euro een goede laptop en voor 1300 euro een desktop pc (met scherm/toebehoren) met een zeer snelle videokaart. Dan ben je EN portable, EN je hebt een pc die veel, maar dan ook veel sneller is dan de laptop die je wilde kopen (en die dus de nieuwste games zeer goed kan draaien).

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 19-05-2007 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:29:
@Ronayke:
Als je een budget van 2300 euro heb, waarom koop je alleen een laptop?? Koop voor 800-1000 euro een goede laptop en voor 1300 euro een desktop pc (met scherm/toebehoren) met een zeer snelle videokaart. Dan ben je EN portable, EN je hebt een pc die veel, maar dan ook veel sneller is dan de laptop die je wilde kopen (en die dus de nieuwste games zeer goed kan draaien).
Omdat een desktop systeem op dit moment niet handig zou zijn ivm school. Ik kan moeilijk die desktop van kot naar huis sleuren en dit elke week.
Ik weet, je hebt gelijk, maar het zou beter zijn als ik een iets duurdere laptop koop die ik overal kan meenemen en die het een paar jaartjes uitzingt. :P

• GENETX
Het komt er idd op neer dat de graka van de G1S gewoon sneller geheugen heeft wat tegenwoordig voor deze kaartjes echt het grootste gebrek vormt: snel geheugen of 256-bit bus tegen de high-end kaartjes. Het kan misschien wel meer verschil zijn. Heb het zelf ook met mn GeForce Go 7600 gehad. Die van mij loopt op 450/800 vs 450/700 van de meesten: resultaat: 2200 3DMark06 punten tov 1900/2000 punten! 100MHz meer, 10% betere performance :)

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Je gaat ongeveer hetzelfde kopen als wat ik nu gebruik, maar dan stuk sneller ;)

Ik kan je 1 ding vertellen, laptop aansluiten op zo'n groot scherm werkt perfect ! Ik gebruik nu een Amilo laptop (speel toch geen games) i.c.m. een Iiyama 22" breedbeeld. Goed voor alle office dingen en films kijken.

Ik ontkoppel mn laptop elke dag om naar kantoor te gaan (ben bezig met afstuderen) en 's avonds koppel ik em weer aan en gebruik ik em weer als desktop. Breedbeeld aangesloten via VGA aansluiting. Externe geluidskaart (USB) en draadloze muis/toetsenbord combo. Nog 2 externe schijven op de router en alles is top !

Echt, ik hoef geen 'normale' pc meer, ik blijf bij een laptop + groot scherm. Zeker nu de laptops ook steeds beter worden.

Verwijderd

Topicstarter
Wouterheadam5 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:05:
Je gaat ongeveer hetzelfde kopen als wat ik nu gebruik, maar dan stuk sneller ;)

Ik kan je 1 ding vertellen, laptop aansluiten op zo'n groot scherm werkt perfect ! Ik gebruik nu een Amilo laptop (speel toch geen games) i.c.m. een Iiyama 22" breedbeeld. Goed voor alle office dingen en films kijken.

Ik ontkoppel mn laptop elke dag om naar kantoor te gaan (ben bezig met afstuderen) en 's avonds koppel ik em weer aan en gebruik ik em weer als desktop. Breedbeeld aangesloten via VGA aansluiting. Externe geluidskaart (USB) en draadloze muis/toetsenbord combo. Nog 2 externe schijven op de router en alles is top !

Echt, ik hoef geen 'normale' pc meer, ik blijf bij een laptop + groot scherm. Zeker nu de laptops ook steeds beter worden.
Is jouw 22inch breedbeeld dan een tft, ik neem aan van wel? :9

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:32:
[...]

Omdat een desktop systeem op dit moment niet handig zou zijn ivm school. Ik kan moeilijk die desktop van kot naar huis sleuren en dit elke week.
?
Je hebt toch ook een laptop? Die neem je dan mee voor studie enzo. Gamen doe je alleen op je desktop. Dus er is helemaal geen reden om de desktop elke week (?) van kot naar huis te sleuren...

• GENETX
Misschien dat hij ook behoorlijke kracht en resolutie op school nodig heeft? 1650x1050 vind je niet snel terug op laptops rond de 1000 euro!

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:01:
Misschien dat hij ook behoorlijke kracht en resolutie op school nodig heeft? 1650x1050 vind je niet snel terug op laptops rond de 1000 euro!
Yep, als ik archtitectuur zal gaan studeren kan het wel eens zijn dat ik zware programma's moet draaien en dat alles overzichtelijk moet zijn. Daarom mijn keuze om een iets duurdere laptop te kopen en een desktop te schrappen uit mijn verlanglijstje. :9

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over die monitoren.
Je kan ze alle twee gebruiken, ook met verschillende wallpapers e.d. (Ultramon) Maar je kan niet op de een een spel spelen en tegelijkertijd op de ander iets doen, je ziet wel alles wat er op die andere monitor gebeurd maar zodra je een venster op je andere monitor de focus geeft verliest dat spel z'n fullscreen en minimaliseerd ie. Dit kan je oplossen door een spel in windowed mode te draaien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Wouterheadam5 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:05:

Ik ben ook van plan mijn laptop als desktop te gebruiken, dus met extern tft+tobo&muis. Weet jij toevallig een manier om een laptop aan te zetten zonder de deksel te openen? (bij mij zit de powerbutton onder de deksel en is gesloten dus niet bereikbaar). Ik wil wel de laptop helemaal uit kunnen zetten, dus geen standby.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jochie79 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Ik ben ook van plan mijn laptop als desktop te gebruiken, dus met extern tft+tobo&muis. Weet jij toevallig een manier om een laptop aan te zetten zonder de deksel te openen? (bij mij zit de powerbutton onder de deksel en is gesloten dus niet bereikbaar). Ik wil wel de laptop helemaal uit kunnen zetten, dus geen standby.
Vaak hebben docking stations een aan/uit knop. Is ook handiger met al die kabels e.d.
Maar verder zijn er zover ik weet geen laptops die die knop aan de buitenkant hebben zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2007 16:30 ]

• jochie79
  • Nu online
fsfikke schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Vaak hebben docking stations een aan/uit knop. Is ook handiger met al die kabels e.d.
Maar verder zijn er zover ik weet geen laptops die die knop aan de buitenkant hebben zitten.
Een dock wil ik niet aan beginnen, ik wil juist een net opgeruimd bureau, met zo min mogelijk spullen. Er komen drie kabels aan de laptop; 1x DVI, 1x power, 1x USB.
USB gaat naar een USB-hub die uit het zicht staat. toetsenbord en muis zijn draadloos. Laptop zou ik het liefst ergens wegwerken, maar dan moet ik 'm wel aan kunnen zetten zonder de deksel te openen (kan dat niet via USB, LAN, DVI, power o.i.d.?)

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Volgens mij moet het aanzetten gewoon kunnen met Wake On Lan
(als je het deksel dichthoudt, wordt je laptop wel warm waarschijnlijk ... )

[ Voor 39% gewijzigd door Theraven1982 op 20-05-2007 18:30 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Theraven1982 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:30:
Volgens mij moet het aanzetten gewoon kunnen met Wake On Lan
(als je het deksel dichthoudt, wordt je laptop wel warm waarschijnlijk ... )
Van waaruit wil je dat wake-on-lan pakje dan versturen?

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
fsfikke schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:34:
[...]

lol ... idd
* Theraven1982 wrijft de slaap uit z'n ogen ...

• jochie79
  • Nu online
fsfikke schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:34:
[...]

Dus wat ik zoek is een LAN-stekker met een chip die dat kan verzenden en een accu, maar daar zal vast geen kant en klaar oplossing voor zijn.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Even over die Maxtor externe HD,

Als ik jou was zou ik iets meer geld uit geven (scheelt waarschijnlijk maar 10 euro of zo) een een HD behuizing met een Western Digital kopen. Die Maxtors staan er niet om bekend dat ze zo betrouwbaar zijn... Ik heb zelf 2 x maxtor gehad bij mijn vorige pc en wil ze nooit meer hebben! Ook ken ik iemand die bij een computerwinkel werkt en die krijgt van alle harde schijven de maxtors het meeste terug..

Kan zijn dat andere mensen dezelfde ervaring met WD hebben ;) Maar van maxtor weet ik dat ze niet bepaald e beste schijven maken (komt overigens van fabrikant Seagate, maar ik weet niet hoe het met de Seagate schijven zit)

Verwijderd

Je doet wel heel moeilijk hoor. Gewoon even openklappen, aanzetten en niet helemaal gesloten ergens opbergen.
Pagina: 1