[XP] Reboot-loop en lsass.exe: GEEN virus*

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Notebook Compaq Presario 2100 (2113EU) met Windows XP Home SP2 + alle kritieke updates is vers geïnstalleerd vanwege het volgende probleem:

Windows start ogenschijnlijk normaal op. Wanneer zo'n beetje het bureaublad in beeld zou moeten komen wordt de volgende foutmelding weergegeven: "lsass.exe - System Error; An invalid parameter was passed to a service or function."
Hierna valt alleen op 'OK' te klikken en vervolgens herstart het systeem. Zo gaat dit eindeloos door. In Veilige Modus is dit niet anders. Een enkele keer is de foutmelding ""lsass.exe system error. It was not possible to find any object name". Ook dan valt er slechts te herstarten. Zeldzaam is dat het opstarten heel lang duurt, waarna het ontaardt in een BSOD. Die duurt te kort om te zien wat er precies in vermeld is. Behalve dan iets over een Hardware Failure o.i.d. Het logboek kan ik uiteraard niet raadplegen omdat ik Windows helemaal niet in kom.

Zoeken op internet levert een hoop postings op over precies hetzelfde probleem. Vaak juist met dezelfde Compaq 2100! Een oplossing heb ik niet gevonden. Wel een hoop discussie over het Sasser-virus, en verwarring over de letters l, L, I (hoofdletter-i) en i.
Ik heb opnieuw geïnstalleerd, en ben niet verbonden geweest met internet. Een tijdje start Windows normaal op, maar uiteindelijk treedt toch de 'loop' weer op. Ik heb toch maar even gescand op Sasser, maar die was natuurlijk niet aanwezig. Voor alle duidelijkheid: wanneer de loop optreedt is er geen beginnen meer aan! Het komt dan NOOIT voor dat Windows nog eens een keertje toevallig normaal doorstart!
Ik heb een image gemaakt van een werkende installatie, en als ik die terugzet gaat het weer een poosje goed, maar nooit lang...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Test je geheugen en je harddisk eens?