ik ben de laatste tijd een beetje into de "maak van je pc een server" software, dus ik heb wat geprutst met apache, bulletproof ftp etc... En als vervolg hierop wil ik graag het een en het ander uitproberen met software om je eigen "internet radio station" te hosten. Het hoeft niet proffesioneel, en liever ook niet via shoutcast, dus het moet gewoon via bv windows media player te beluisteren, (of te zien?) zijn.
Als iemand hier een goed programma voor kent, meld het dan maar hier!
Ik heb natuurlijk zelf ook al wat gezocht, en kwam toen bij VLS uit, een onderdeel van de VLC media player software. Ik snap niet hoe dit werkt, en ook op het internet heb ik zelf niks kunnen vinden om dit te verduidelijken. Als iemand hier ervaring mee heeft, en het me uit kan leggen, dan heb ik daar ook vrede mee (als het tenminste de zelfde functie heeft als wat ik hierboven beschreven heb, want ook dat is me niet helemaal duidelijk geworden
)
Als iemand hier een goed programma voor kent, meld het dan maar hier!
Ik heb natuurlijk zelf ook al wat gezocht, en kwam toen bij VLS uit, een onderdeel van de VLC media player software. Ik snap niet hoe dit werkt, en ook op het internet heb ik zelf niks kunnen vinden om dit te verduidelijken. Als iemand hier ervaring mee heeft, en het me uit kan leggen, dan heb ik daar ook vrede mee (als het tenminste de zelfde functie heeft als wat ik hierboven beschreven heb, want ook dat is me niet helemaal duidelijk geworden