Eigen "radioserver"

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pepF
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
ik ben de laatste tijd een beetje into de "maak van je pc een server" software, dus ik heb wat geprutst met apache, bulletproof ftp etc... En als vervolg hierop wil ik graag het een en het ander uitproberen met software om je eigen "internet radio station" te hosten. Het hoeft niet proffesioneel, en liever ook niet via shoutcast, dus het moet gewoon via bv windows media player te beluisteren, (of te zien?) zijn.
Als iemand hier een goed programma voor kent, meld het dan maar hier! :)

Ik heb natuurlijk zelf ook al wat gezocht, en kwam toen bij VLS uit, een onderdeel van de VLC media player software. Ik snap niet hoe dit werkt, en ook op het internet heb ik zelf niks kunnen vinden om dit te verduidelijken. Als iemand hier ervaring mee heeft, en het me uit kan leggen, dan heb ik daar ook vrede mee (als het tenminste de zelfde functie heeft als wat ik hierboven beschreven heb, want ook dat is me niet helemaal duidelijk geworden 8)7 ) O-)

Pepf's Blob

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 15:52
Ben zelf geen windows gebruiker, maar uit mn gedachte haal ik dat het altijd kon met windows media encoder? Na even googlen: klikkie

[ Voor 33% gewijzigd door Nielsvr op 19-05-2007 12:22 ]

• pepF
Ik zie inderdaad iets over broadcasting staan bij de windows media encoder, ik zal meteen kijken of ik er iets mee kan. Nog bedankt!

Pepf's Blob

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kijk ook eens naar mp3 streams. dit is een stuk lichter dan windows media encoder.
Zoeken naar shoutcast

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Shoutcast streams zijn via ontelbare players te beluisteren (ook via de windowsmediaplayer)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 12:26
Het ligt er aan wat je wilt doen. Als je echt een 'streaming zender' wilt, dan moet je inderdaad iets van shoutcast ofzo installeren. Wil je echter gewoon 'op afstand' bij je eigen muziek kunnen, dan is "Zina is Not Andromeda" perfect! Echt, probeer het! Heerlijk! Check: http://www.pancake.org/zina

• pepF
een streaming zender het liefst, maar ik heb wat zitten kijken naar die shoutcast, en ik krijg het zelf met geen mogelijkheid op mn windows media player afgespeeld. Dat is toch wel een vereiste, omdat dit het grootste publiek opleverd.

Pepf's Blob

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 15:52
Dan moet je even een ASX bestandje aan maken voor je shoutcast radio, dat is niet zo moeilijk, meer info kan je op dit forum draadje vinden.

• pepF
Danku danku, dat shoutcast met ASX moet wel gaan lukken :-)

Pepf's Blob

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 07:23

krvabo

MATERIALISE!

Je zou ook nog naar SAM2 kunnen kijken

SAM Broadcaster was developed with the internet broadcaster in mind - comes with built in aacPlusv2, MP3, mp3PRO, WM9 and Ogg encoders that can stream to all the major servers (SHOUTcast, Live365, WindowsMedia, IceCast) in multiple formats and even multiple bitrates at the same time!
Automatically handles requests from listeners, provides album cover art and buy CD links (earn revenue!), interacts with your website and the advanced playlist logic and scheduling will give your station that professional "sound".

Zit ook een leuke pagina bij waarmee je upcoming liedjes kunt zien, requests, etc. :)

http://www.spacialaudio.com/

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• pepF
Ik wel geen oude topics uppen, maar een nuttige bijdrage leveren

Oh dat klinkt ook leuk, maar ondertussen heb ik een simpel doch doeltreffend programma gevonden, genaamd BroadWave. Binnen 2 minuten heb je je eigen radioserver die gewoon standaard MP3 kan streamen op een door jou gekozen bitrate. Niets meer niets minder :-)

Maar omdat dit niet helemaal lekker liep toen ik het uitprobeerde (lag misschien aan mijn internetverbinding...) zal ik SAM2 ook nog eens wat beter bekijken, bedankt voor de suggestie :)

Pepf's Blob

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:33
PepijnFens schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:57:
Ik wel geen oude topics uppen, maar een nuttige bijdrage leveren

Oh dat klinkt ook leuk, maar ondertussen heb ik een simpel doch doeltreffend programma gevonden, genaamd BroadWave. Binnen 2 minuten heb je je eigen radioserver die gewoon standaard MP3 kan streamen op een door jou gekozen bitrate. Niets meer niets minder :-)

Maar omdat dit niet helemaal lekker liep toen ik het uitprobeerde (lag misschien aan mijn internetverbinding...) zal ik SAM2 ook nog eens wat beter bekijken, bedankt voor de suggestie :)
Ik zal deze beide ook gaan testen, wil hier namelijk ook mee beginne voor mijn vriendenkring :*)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Ik gebruik voor het streamen van muziek
Windows server 2003 media services...
werkt perfect! netjes heel je MP3 collectie perfect via Windows Media Player te beluisteren

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:39:
Ik gebruik voor het streamen van muziek
Windows server 2003 media services...
werkt perfect! netjes heel je MP3 collectie perfect via Windows Media Player te beluisteren
Bedankt voor de tip!
Ik heb namelijk nog een licensie voor 2000 en zie dat daar ook een versie van is _/-\o_

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

laat even weten of het wat geworden is :)

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:03:
laat even weten of het wat geworden is :)
Ik ga er vanavond mee aan de gang, ik maak eerst eventjes een verse install via Virtual PC, zodat als het in de soep loopt direct weer overnieuw kan beginnen :P

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 17:34
Probeer eens Kplaylist http://www.kplaylist.net/ . Dit is een php script die je muziek collectie in een mooie layout via het web toegankelijk maakt en je kan dan de muziek heel simpel aanklikken/beluisteren.
Gebruik het zelf al een tijdje, werkt ideaal. Je kan zelfs de kwaliteit (bandbreedte) zelf instellen.
Je hebt hier wel een werkende webserver voor nodig.
Pagina: 1