[WS2003 + IIS] Problemen met IIS Administration vanaf WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roboblock
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik maak gebruik van Windows Server 2003 met daarop IIS 6.0. Deze server wordt voor veel doeleinden gebruikt : DHCP, DNS, Exchange 2003, WinRoute Pro zijn ook geinstalleerd (onder andere). Alles werkt naar behoren.
Ik kan alleen IIS niet vanaf mijn eigen pc (Win XP Pro) via MMC beheren. Wil ik verbinding maken met de server, dan geeft hij de melding "Interface is niet geregistreerd".
Alle andere services (bv. DHCP, DNS, AD Users, etc.) kunnen wel beheerd worden vanuit MMC.
Ik heb via google gezocht, en het enige wat ik vind is dezelfde melding via Outlook... Niets over IIS via MMC...
Ik heb gezocht op internet, gespit in de helpfiles, maar nog niets kunnen vinden wat helpt.
Het heeft eens gewerkt, maar na het opnieuw installeren van zowel de server als mijn eigen pc werkte het niet meer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lukt ook niet vanaf XP (Pro) omdat daar de IIS 5.1 mmc snapin wordt gebruikt die niet compatible is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roboblock
Ik heb de IIS 6 Manager geinstalleerd, die is voor XP voor zulke gevallen, en daar heeft het ook altijd mee gewerkt.

• Roboblock
Het werkt!

Ik heb ergens bij Microsoft vereisten gevonden voor IIS 6 manager.
Dat waren :
- IIS plugin
- SMTP service
- NNTP service

Nadat ik de IIS plugin geinstalleerd had, en gezien had dat SMTP en NNTP ook draaiden, deed de IIS 6 manager het goed, en kreeg ik verbinding met mijn server.
Problem solved.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je het linkje nog ergens in je history slingeren misschien? :)
[edit]
laat maar, heb 'm al :) cool, die had ik nog niet.
http://www.microsoft.com/...b93643fdb7&displaylang=en

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 19-05-2007 17:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device