[XP] key uit losse HD of uit recovery CD halen*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De situatie is als volgt:
-Ik heb een windows bak die met geen mogelijkheid meer start, met daarop een legale windows XP SP1. Ik heb daar ook een recovery CD bij van paradigit (de leverancier van die bak).
-Ik heb een eigen linux machine die boot waar de inhoud van de harddisk uit die paradigit machine op gekopieerd is als backup.

Nu doet de recovery CD mogelijk/waarschijnlijk een paar dingen die ik niet wil, waaronder de hele schijf wissen, de tweede partitie weg halen en een standaard off the shelf installatie op die machine zetten.

Ik wil nu het volgende doen:
-De serial van die harddisk plukken, of uit die recovery CD
-Met mijn eigen windows XP cd de boel installeren, maar daarbij de serial van de paradigit CD invoeren.

Hoe doe ik dat? De installatie die nu op die schijf staat boot niet ver genoeg om een tooltje te draaien dat mij de serial kan geven.

ieeeepppppp :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je een legitieme Windows installatie hebt, op bijv. een PC die door paradigit is geleverd, zou er een Windows licentie sticker op de zijkant van je behuizing moeten zitten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

met daarop een legale windows XP SP1
offtopic:
Eeuhm. SP2 is al drie jaar uit? Het is bijna misdadig te noemen om die niet geinstalleerd te hebben op een aan het internet verbonden PC :X
waaronder de hele schijf wissen
Besef wel dat je hoe dan ook een backup wilt hebben van alles dat je wilt bewaren.

Maar inderdaad; daar is de OEM sticker voor :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mossel
  • Niet online
Heb je al gezocht?

http://www.google.nl/sear...ws+xp+license+key&spell=1

[ Voor 19% gewijzigd door mossel op 19-05-2007 12:12 ]

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:06:
Als je een legitieme Windows installatie hebt, op bijv. een PC die door paradigit is geleverd, zou er een Windows licentie sticker op de zijkant van je behuizing moeten zitten.
Nou, die sticker zit er niet. Dus hij hoeft er ofwel niet op te zitten, of Paradigit levert illegale installaties, ofwel mijn broertje heeft hem er af geprutst.

De tooltjes die ik vond werken alleen vanuit draaiende XP installaties by the way, dus starten en hij geeft de serial van de installatie van waaruit hij gestart is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

VROEM! schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:27:
[...]

Nou, die sticker zit er niet. Dus hij hoeft er ofwel niet op te zitten, of Paradigit levert illegale installaties, ofwel mijn broertje heeft hem er af geprutst.

De tooltjes die ik vond werken alleen vanuit draaiende XP installaties by the way, dus starten en hij geeft de serial van de installatie van waaruit hij gestart is.
Hij móet er opzitten als Paradigit hem met Windows heeft afgeleverd. Wellicht dat je nog kunt achterhalen wat er fout is gegaan.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Dat kan niet, mijn broertje heeft een poos geleden ook al hetzelfde probleem gehad en toen is er een illegale windows op gezet. Die serial is gewoon nergens anders te vinden dan in de CD of in de huidige installatie. Ik wil nu die legale erop zetten.
Is het register waarin die key zit niet gewoon als een of ander ASCII tekstbestandje terug te vinden?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

Hmm, jammer dat je niet een windows livecd kan starten en dan chrooten naar je brakke install.

Anyway, het windows registry is ook te editen via de recovery console die je met een XP cd kan opstarten. Dan moet je reg.exe hebben.

lees ook dit ff

[ Voor 14% gewijzigd door mace op 19-05-2007 13:34 ]

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 18:55
Kun je niet met die Recovery CD WinXP installeren in VMware op je linuxbox?
En dan met een tooltje je Serial te weten komen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VROEM!,

ik kan genoeg vinden als ik ga [google=XP product key recovery] wat ook zou werken op een niet-draaiende installatie.

Ik stel voor dat je daar zelf ook eerst even naar zoekt, want met de huidige posts over illegale versies breng je de oplossing niet dichterbij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
ja, achter die key komen is niet het probleem. Maar die key werkt waarschijnlijk niet op een gewone windows cd. Maar alleen die geleverd door de fabrikant. Net zoals bij laptops en zo. Dus heb je de recovery cd alsnog nodig.

Verwijderd

elmertje schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:07:
ja, achter die key komen is niet het probleem. Maar die key werkt waarschijnlijk niet op een gewone windows cd. Maar alleen die geleverd door de fabrikant. Net zoals bij laptops en zo. Dus heb je de recovery cd alsnog nodig.
Die kans is erg klein, ik heb al verschillende laptops en PC (Dell, Acer, FS) voorzien van een verse installatie met een OEM cd zonder problemen.

@onderbuur: Mij ook maar zo zelden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 21:41 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
ja, maar niet met diezelfde code. Dat is bij mij al meerdere keren overkomen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Op de CD kijken of er winnt.sif op staat, deze met kladblok openen en voila het serienummer dat geinstalleerd word.

Als het een ghost CD is heb je idd een uitdaging maar ik denk niet dat paradigit dat gebruikt heeft.

Succes

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
alt-92: Bedankt. Ik had ook gezocht maar vond dingen over registry remote mounten en allerlei andere shit waar ik niet goed grip op heb. Het mounten van een registry van een machine die mogelijk vol zit met virussen en meuk heb ik het niet zo op.
Het tooltje dat _DE_ oplossing is in mijn ogen is produkey, hier te vinden: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Je zorgt dat je op de een of andere manier toegang krijgt tot de data op de schijf van de niet werkende installatie, typt in de command line produkey /windir x:\blabla\backupdir\etc\windows en daar is je serial :)

[ Voor 10% gewijzigd door VROEM! op 20-05-2007 09:36 ]

Pagina: 1