SCSI bracket

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 10:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Ik ben bezig met een Compaq Proliant DL380 G2, waar een Compaq Smart Array 5i SCSI controller inzit. Verder heb ik een aantal SCSI HD's liggen, maar het lijkt wel alsof ze het niet in combinatie met bepaalde brackets willen doen. Ik dacht eigenlijk dat de bracket verder niks uitmaakt?

Het gaat bv om
Quantum 36.7 GB Ultra3(U160) [P/n XC36J011] in een
HP bracket met voorop; 72.8-GB 10K Ultra320 SCSI [daarop doet hij het wel]
HP bracket met voorop; 18.2-GB 10K Ultra3 SCSI [daarop doet hij het niet, 2 stuks]

Klopt dit, of doe ik nu wat verkeerd?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Ultra3 is Ultra160 en niet Ultra320.
Even in de specs zoeken wat die controller allemaal ondersteund.
En gezien de grootte van de disken zal dat vast kloppen, want zover ik weer is de kleinste disk voor een DL360G2 een 36G.

[ Voor 86% gewijzigd door gjs op 19-05-2007 11:29 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
kijk eens hoe je scsi adressen staan. Ik heb ook even liggen kloten met een HP server. Gewoon een aantal adressen proberen totdat hij hem pakt.

Kijk wel in je array op welk adres deze zit... Die hoef je dan ook niet te proberen ;)

Carpe Diem

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Staat het ID goed ingesteld en als je in de bios van de controller kijkt, zie je ze dan wel?
Ik heb toen ik nog SCSI had een schijf daar moeten formatteren met de controller (adaptec 29160) en was daarna gewoon zichtbaar.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

muppet99 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:28:
kijk eens hoe je scsi adressen staan. Ik heb ook even liggen kloten met een HP server. Gewoon een aantal adressen proberen totdat hij hem pakt.

Kijk wel in je array op welk adres deze zit... Die hoef je dan ook niet te proberen ;)
Adressen kan je niet instellen het zijn SCA disks, de drive bay stelt het scsi id in.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
gjs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Adressen kan je niet instellen het zijn SCA disks, de drive bay stelt het scsi id in.
Dit is niet helemaal waar, sommige schijven kan je ook op de schijf zelf toewijzen (ook SCA)
Op de bay het ID veranderen is natuurlijk ook zo te doen, weet je meteen of dit helpt.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

vierkant228 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:33:
[...]

Dit is niet helemaal waar, sommige schijven kan je ook op de schijf zelf toewijzen (ook SCA)
Op de bay het ID veranderen is natuurlijk ook zo te doen, weet je meteen of dit helpt.
Ok een wat kromme formulering van mijn kant.
Ik bedoel dat de bay het id zet, dat je dit ook nog op de disk kan doen met jumpers dat zal wel, maar dan ga je het dubbel doen wat zeker een puinhoop gaat opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 19-05-2007 11:37 ]

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
gjs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:36:
[...]

Ik bedoel dat de bay het id zet, dat je dit ook nog op de disk kan doen met jumpers dat zal wel, maar dan ga je het dubbel doen wat zeker een puinhoop gaat opleveren.
Op de bay (bracket) zelf zie ik geen mogelijkheid om een ID in te stellen, op de Quantum schijf ook niet, maar wanneer ik de schijf in de bay doe en in een slot van de ProLiant, dan bepaald de Proliant de ID, overeenkomstig met de nummers die aan de voorkant van de behuizing staan. (en trouwens ook op elektronica in de behuizing, daar staat bij elk slot ook een ID nummer).

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Overview:
The new Smart Array 5i Controller is an intelligent array controller for entry-level, hardware-based fault tolerance for protection of OS, applications, and logs. Dual Ultra3 SCSI channels (one internal and one external) allow you to support all Ultra2 and/or Ultra3 SCSI internal hard disk drives as well as support up to 14 Ultra2 and/or Ultra3 SCSI external hard disk drives using the StorageWorks™ Enclosure 4300 Family by Compaq. The Smart Array 5i controller provides one of the most cost effective alternatives to software-based RAID in the market today. Designed and integrated with Compaq ProLiant DL380 Generation (G2) server, the Smart Array 5i controller provides worry-free data protection for all server internal storage needs (optional upgrade for the ProLiant ML370 Generation (G2) server).

Maw het zou dus moeten werken. Zitten er nog jumpers op de disken die niet werken ?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

kevinvs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:40:
[...]

Op de bay (bracket) zelf zie ik geen mogelijkheid om een ID in te stellen, op de Quantum schijf ook niet, maar wanneer ik de schijf in de bay doe en in een slot van de ProLiant, dan bepaald de Proliant de ID, overeenkomstig met de nummers die aan de voorkant van de behuizing staan. (en trouwens ook op elektronica in de behuizing, daar staat bij elk slot ook een ID nummer).
Ja dat klopt de bay bepaald het id, en dat staat vast.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
gjs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:40:
...
Maw het zou dus moeten werken. Zitten er nog jumpers op de disken die niet werken ?
Nee, de SCSI HD is helemaal jumper vrij, netzoals de brackets. Dan zou toch wat voorop zo'n bracket staat geen verschil mogen maken of de HD daarin nu zou werken of niet?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
okee maar er zitten nog steeds jumpers op de schijf zelf moeten deze er dan niet vanaf of het adres te laten toewijzen. heb er even snel een schijf bijgepakt hier :)

en heb je al gekeken naar het startcommand? het kan zijn dat dit conflicteerd :)

Carpe Diem

Verwijderd

kevinvs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:23:

Het gaat bv om
Quantum 36.7 GB Ultra3(U160) [P/n XC36J011] in een
HP bracket met voorop; 72.8-GB 10K Ultra320 SCSI [daarop doet hij het wel]
HP bracket met voorop; 18.2-GB 10K Ultra3 SCSI [daarop doet hij het niet, 2 stuks]

Klopt dit, of doe ik nu wat verkeerd?
De eerste bracket staat 72.8-GB achter aan gezien je hdd 36.7 GB is werkt het, bij je 2e bracket staat 18.2 GB en je HDD is 36.7 dat zou het kunnen zijn

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
muppet99 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:45:en heb je al gekeken naar het startcommand? het kan zijn dat dit conflicteerd :)
Startcommand? Daar vindt ik hier niks van terug, ik heb ook eigenlijk geen idee wat het is en wat je ermee kan (en zelfs een kort google avondtuur maakte me weinig duidelijk).
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:45:
[...]De eerste bracket staat 72.8-GB achter aan gezien je hdd 36.7 GB is werkt het, bij je 2e bracket staat 18.2 GB en je HDD is 36.7 dat zou het kunnen zijn
Wessel93, ik begrijp je reactie maar dat is dus mijn vraag, ik dacht dat dit weinig mocht uitmaken (in de bracket zit toch haast geen elektronica??). Het is ook maar een stikkertje aan de voorkant, je kan er zo een ander overheen plakken, ik dacht dat dit stikkertje alleen maar diende om zo makkelijker je HD's te kunnen onderscheiden. Of zou dat werkelijk invloed hebben?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

kevinvs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:54:
[...]
Startcommand? Daar vindt ik hier niks van terug, ik heb ook eigenlijk geen idee wat het is en wat je ermee kan (en zelfs een kort google avondtuur maakte me weinig duidelijk).
Op een smart array 5i controller zijn dit soort zaken niet in te stellen (jammer genoeg).
Je kan alleen maar raid set(s) aanmaken en wat caching en bloksizes instellen.

Verwijderd

kevinvs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:54:

[...]
Wessel93, ik begrijp je reactie maar dat is dus mijn vraag, ik dacht dat dit weinig mocht uitmaken (in de bracket zit toch haast geen elektronica??). Het is ook maar een stikkertje aan de voorkant, je kan er zo een ander overheen plakken, ik dacht dat dit stikkertje alleen maar diende om zo makkelijker je HD's te kunnen onderscheiden. Of zou dat werkelijk invloed hebben?
Ik denk dat het wel invloed heeft. Ik heb zelf dat probleem ook gehad.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Ik weet niet goed hoe het nu kan, maar ik heb nu toch een 36GB schijf aan de praat in een bracket waarop 18.2GB staat, heb gewoon [belangelijk] veel combinaties geprobeerd en in de bay (0) waar die nu in zit doet hij het wel, maar hij vertikt het om in een andere bay te werken. Het blijft vaag....
Pagina: 1