Toon posts:

Videokaart deinstalleren

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik de 6600GT uit de computer gehaald, omdat hij aardig wat lawaai maakt en ik hem toch niet gebruik.

Nu doe ik de vga stekker in het moederbord zodat hij de onboard videokaart gebruikt. Ik start de pc op en krijg geen beeld (no input). Dus ik denk het zal wel komen door de nVidia drivers, die nog op de pc staan. Ik bedoel dat ik die eerst moet deinstalleren voor ik de videokaart eruit kan halen.

Vervolgens heb ik de videokaart weer terug gezet (alles als voorheen), en nu krijg ik nog geen beeld. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

(PS: De DVD-rewriter maakt ineens ook een raar tikje, om de 5 seconden, ik weet niet of dat er mee te maken heeft.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 11:24 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 12:12
Mogelijk is je onboard videokaart in de bios uitgezet?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een raar tikje? Lijkt wel of jouw pc dan de hele tijd reset, kijk even of je niet de reset knop vast hebt zitten :)

Verder zou het kunnen zijn dat in de bios de onboard video kaart uitstaat, al in de meeste gevallen de onboard video aangaat als er geen videokaart in het systeem zit.

Tweakers Discord

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Pak het boekje van je moederbord er eens bij. Staat vast wel iets over in. Misschien een jumpertje verzetten ofzo.

Edit: ok, beetje scheef gelezen.. Het zou kunnen helpen om de videokaart eens erg stevig aan te drukken, al zou hij normaal gesproken gaan 'beepen' als hij niet goed zit.

Het zou ook kunnen zijn, vervelend maar het komt voor, dat je statisch geladen was toen je de videokaart eruit haalde, wat funest is voor je blote electronica.

[ Voor 59% gewijzigd door TerraGuy op 19-05-2007 11:33 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Waarschijnlijk reset de pc niet de hele tijd, aangezien er geen reset knop aan de buitenkant zit.

Verder kan ik de onboard videokaart niet aanzetten in de bios omdat ik geen beeld heb.
Het boekje van het moederbord het ik nooit gekregen, omdat het een computer is van Packard Bell.

Wat ik zo vreemd vind, is dat hij het eerst wel deed. Haal ik de videokaart eruit, maak wat schoon in de computer, en dan doet hij het ineens niet meer. Heel vreemd.

(PS: Met schoonmaken bedoel ik wat stof uit de kast halen, en de processorkoeler even los gehad, die nu uitstekend functioneert.)

EDIT: Als ik statisch geladen zou zijn, dan zou hij het toch wel via onboard moeten doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 11:34 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:33:
Bedankt voor de reacties.
Waarschijnlijk reset de pc niet de hele tijd, aangezien er geen reset knop aan de buitenkant zit.
Dat heeft er helemaal niks mee te maken, als je BIOS een probleem tegenkomt, reset hij de PC
Verder kan ik de onboard videokaart niet aanzetten in de bios omdat ik geen beeld heb.
Het boekje van het moederbord het ik nooit gekregen, omdat het een computer is van Packard Bell.

Wat ik zo vreemd vind, is dat hij het eerst wel deed. Haal ik de videokaart eruit, maak wat schoon in de computer, en dan doet hij het ineens niet meer. Heel vreemd.

(PS: Met schoonmaken bedoel ik wat stof uit de kast halen, en de processorkoeler even los gehad, die nu uitstekend functioneert.)

EDIT: Als ik statisch geladen zou zijn, dan zou hij het toch wel via onboard moeten doen?
Je kan ook simpelweg het moederbord gesloopt hebben....

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Dat heeft er helemaal niks mee te maken, als je BIOS een probleem tegenkomt, reset hij de PC

[...]

Je kan ook simpelweg het moederbord gesloopt hebben....
Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar al met al vind ik het wel heel vreemd.
Komt dat vaak voor dat dingen kapot gaan door statische stromen?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 13:27
Het cmos geheugen resetten kan nog hoop bieden. Batterijtje loshalen of de cmos jumper gebruiken. Als dat niet helpt.. alles uit elkaar halen en weer goed in elkaar zetten en dan bidden terwijl je de pc aanzet..
Misschien heb je de stekker niet uit het stopcontact gehaald. Er blijft dan standby power op het mobo staan en als je dan dingen gaat in/uitpluggen kun je de boel frituren...

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:46:
Het cmos geheugen resetten kan nog hoop bieden. Batterijtje loshalen of de cmos jumper gebruiken. Als dat niet helpt.. alles uit elkaar halen en weer goed in elkaar zetten en dan bidden terwijl je de pc aanzet..
Misschien heb je de stekker niet uit het stopcontact gehaald. Er blijft dan standby power op het mobo staan en als je dan dingen gaat in/uitpluggen kun je de boel frituren...
Nee de stroom is er zeker weten af geweest.
Ik heb alleen de processorkoeler eraf gehad om daar stof onder vandaan te halen, en de videokaart heb ik los gehad. Verder is er niks gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu wordt het een nieuwe pc kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het zeker dat er wat kapot is?

De processor koeler draait.
Er brandt een lampje op het moederbord.
Lampje van de DVD-rewriter brandt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de dingen al geprobeert die ploink geopperd heeft?

Verder zou je ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen doornemen, zodat je weet wat er nu stuk is.

Tweakers Discord

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

wellicht heb je gewoon de koeler niet goed teruggezet op de cpu en boot hij daardoor niet. Het lastige is dat je verschillende dingen gedaan hebt en je dus daardoor niet meer zeker kunt weten wat de oorzaak is. Oplossing > alles los en 1 voor 1 weer toevoegen totdat hij het wel / niet gaat doen. zie ook de faq (link zag ik hier ergens boven al)

als trouwens het lampje van de dvdr constant aan is zitten je controllers nog vast > mobo komt niet door zijn controle heen

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 19-05-2007 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de ventilator van de processorkoeler los gehad.
En ik zie trouwens ook, hoelang je de pc ook aan laat staan, het bezigheidslampje altijd brand.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

dan zit of de ide kabel niet meer goed (weet je zeker dat je in je schoonmaakdrift geen dingen losgetrokken hebt?) in de optical of op het mobo. Normaal als het lampje blijft branden wil het wel eens zijn dat hij er verkeerd aan om in zit. dat kan nog met de 40 pins kabels. Maar goed zoals gezegd volg de faq. haal alles los en begin langzaam weer op te bouwen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek die dan gewoon op... (ofwel op de site van PB, danwel op de site van de fabrikant van het bord)

Verder idd:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Stap voor stap uitproberen, want als je de VGA die je eruit gehaald hebt en dan weer erin gestoken hebt en hij doet het niet, kun je je donder erop zeggen dat iets ofwel los (P4 stekker...) danwel kapot is. Maar goed, de troubleshooter doorlopen behoort tot de basiszelfwerkzaamheid die we verwachten *voor* je een topic opent. Dus begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.