[Vista] Draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Hallo!

Ik heb een probleempje waar ik me vreselijk aan stoor, ik heb een nieuwe pc in de woonkamer staan. Deze heb ik Wireless aangesloten op mijn netwerk door middel van een Thomson Speedtouch 121G. Ik heb gewoon verbinding met mijn netwerk, ik krijg Internet en er zijn geen IP conflicten oid.
Maar als ik mijn computer enige tijd (Lees 1uur en meer) niet gebruik, dan verbreekt de verbinding. Wat nog vervelender is, is dat ik daarna niet meer kan verbinden met mijn netwerk. Hij geeft dan de foutmelding dat mijn netwerk sleutel niet correct is, als ik deze opnieuw invoer dan blijft hij zeggen dat de netwerk sleutel net correct is. Ik moet dan rebooten, of alle wireless netwerk instellingen wissen en opnieuw configureren.
Daarna werk alles weer, totdat ik de computer weer een tijdje met rustlaat.
Dit is erg hinderlijk, vooral als ik een torrent oid. aan het downloaden ben. 2weken terug had ik precies de zelfde wireless hardware op een XP computer staat, en dit gaf totaal geen problemen.
Is er iemand bekend met dit probleem? En heeft iemand hier heel toevallig een oplossing voor?

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb net even een andere usb-wlan ding geleend, en met deze heb ik nergens last van...

Probleem opgelost dus.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02 20:51
Anders even de nieuwste vista driver bij de fabrikant van je wifi kaartje weghalen. Lost het probleem zeer waarschijnlijk ook op.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, even de nieuwste drivers gedownload en hij draait weer als een zonnetje :)