Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Alias:
1
| SELECT x.foo FROM Table AS x |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Weer wat geleerd, Alias bij een tabel...kenneth schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:27:
Twee keer joinen? En een alias gebruiken om de naam uniek te houden
Alias:
SQL:
1 SELECT x.foo FROM Table AS x
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
of recursief querien (oracle).kenneth schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:16:
En dan kan je dus nu twee keer de tabel Device gebruiken, elk met een andere alias, de ene join je op FirstDeviceID, de andere op SecondDeviceID
(op die manier hoef je geen 4 aliassen aan te maken om de mogelijkheid te voorzien dat er 4 records ver moet gezocht worden (en laat de query ook een 5de toe zonder SQL wijziging).
1
2
3
| select * from devices connect by prior device_id = second_device_id start with device_id = :p_device_id |
en wat ik me altijd al heb afgevraagd. Bestaat zoiets in andere omgevingen dan ORACLE?
Het is iets dat ik snel zou missen als ik ooit met bijvoorbeeld SQL Server zou werken.
Bij mijn weten is dat ORACLE-specifiek, maar er zijn voldoende andere (betere) oplossingen voorhanden voor hiërarchische data in RDBMS-enVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:57:
[...]
en wat ik me altijd al heb afgevraagd. Bestaat zoiets in andere omgevingen dan ORACLE?
Het is iets dat ik snel zou missen als ik ooit met bijvoorbeeld SQL Server zou werken.
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-05-2007 14:08 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij