schone install XP: geen WLAN

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop weer eens grote schoonmaak gehouden, en een frisse install van XP gezet. Maar nu ik internet op wil, lukt dit niet omdat ik geen wlan kan instellen bij het configuratiescherm.

Weet iemand of je die optie tijdens de install had moeten aangeven, of wordt wlan pas ondersteund vanaf SP1 of SP2?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

wlan wordt alleen ondersteund als windows de drivers van je wlan kaart al in zich heeft.
Waarschijnlijk niet, dus even op de site van de fabrikant (van je laptop) zoeken naar de juiste drivers.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

Korakal

Up up up!

Het klinkt alsof je de juiste drivers nog niet hebt geinstalleerd. Kijk eens by 'system' en dan de 'device manager' of je onbekende apparaten hebt en/of jouw wlan kaart al wordt herkend.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
die heb ik nu wel geinstalleerd, maar nog steeds geen wlan optie in het configuratiescherm.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
en bij netwerkverbindingen? (start > configuratiescherm > netwerkverbindingen). Daar zou dan als het goed is een pictogram "Draadloze netwerkverbinding" moeten staan :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Het is wel zo dat pas vanaf sp2 draadloos internet makkelijker is te configureren.
Als in systeembeheer je wlan kaart geinstalleerd staat zou ik gewoon de boel updaten naar sp2 als je het nu te moeilijk vind om te configureren :).

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nieuwste driver deed inderdaad wonderen, problem solved...
Pagina: 1