[XP] PC bevriest bijna helemaal, cpu load blijft beperkt

Pagina: 1
Acties:

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een verse XP installatie, helemaal bijgewerkt met alle updates. Echter, na verloop van tijd (maar altijd binnen een uur na een boot) slaat XP bijna helemaal vast:

- mijn muis (standaard logitech optical) kan nog wel bewegen, maar mijn pc reageert niet op linker- of rechter muiskliks (ook geprobeerd met andere muis, zelfde resultaat).
- mijn toetsenbord (ook standaard logitech) doet ook nog weinig, de pc reageert alleen nog op ctrl-alt-del en 'windows-toets' combinaties (D (bureaublad), E (Verkenner), F (zoekscherm). Als ik dan bijvoorbeeld een verkennerscherm open staat deze er direct, maar kan ik verder niets aanklikken of met het toetsenbord selecteren.
- met ALT-TAB zie ik nog de verschillende applicaties voorbijkomen, maar ik kan niets meer activeren

Ik heb Process Explorer meedraaien, en tijdens het 'bevriezen' blijft dit tooltje wel zijn info updaten. Er is geen proces dat bijna 100% cpu pakt wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik heb XP nu 2x opnieuw geïnstalleerd, en het probleem blijft zich voordoen, ongeveer nadat Office 2003 en XP al hun updates hebben binnengehaald.

Wie kan mij helpen in de zoektocht naar de oorzaak, want ik kan het niet meer verklaren...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zonder update's draait alles lekker?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• mrwolf
  • Niet online
Zonder updates kan ik in ieder geval > 2 uur werken zonder problemen, maar dan heb ik echt een heel oude versie van XP draaien (standaard cd met sp2 erbij). Na de updates van Windows lijkt het ook nog een tijd goed te gaan.

Na het updaten van Office gaat het misschien wel mis. Ik heb overigens Microsoft Update al uitgezet.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
probeer eens in de system-event-viewer te kijken. Start hem desnoods op in de safe mode.
Ik had eens een brakke harddisk, gaf ongeveer dezelfde symptomen

Houdoe

• mrwolf
  • Niet online
De system event viewer is redelijk onbekend voor me. Ik heb 'm gestart, maar waar zou ik op moeten letten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
update's 1 voor 1 verwijderen, en testen.
Of.
Windows opnieuw installeren en eerst een backup maken,
dan alleen windows updaten, dus zelf de onderdelen kiezen en updaten, testen,
hierna met office hetzelfde doen, en testen.

met de backup kun je steeds snel opnieuw beginnen.

• mrwolf
  • Niet online
jan99999 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:27:
update's 1 voor 1 verwijderen, en testen.
Of.
Windows opnieuw installeren en eerst een backup maken,
dan alleen windows updaten, dus zelf de onderdelen kiezen en updaten, testen,
hierna met office hetzelfde doen, en testen.

met de backup kun je steeds snel opnieuw beginnen.
Dat kan, maar de 'crashes' zijn niet te reproduceren, dus met alle geïnstalleerde patches ben ik weken bezig om dit te achterhalen omdat ik steeds een paar uur met de pc moet werken voordat ik weet of het probleem opgelost is. En zelfs dat is niet waterdicht...
Pagina: 1