Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sigarettenaansteker aansluiten op?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:08
Hallo,

Ik ben op dit gebied een noob , maar ik zit met de volgende vraag :

Er zit geen sigarettenaansteker in mijn auto maar ik zou er toch een willen gaan inbouwen/aansluiten omdat ik nodig hem heb niet voor het roken maar voor een oplader

Hoe kan ik dan het beste te werk gaan , kan ik het bv van mijn radio aftappen? of moet vanaf mijn accu een nieuw draad trekken naar binnen. (hoe doe ik dat met de zekering?)

Of misschien dit een optie:

powercord 1.8 with cigarette lighter and banana connections
http://www.velleman.be/images/products/11/plugc7.jpg

Heeft iemand al ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

_

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 09:32
Het beste is om m aan te sluiten via een "geschakelde" + van je contactslot.
Als je dan je app. op je oplader aangesloten laat ('s nachts) sta je de volgende ochtend niet met een verbaasd gezicht omdat je auto niet wil starten.

Meten is weten in dit geval. ;)

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk staat in het boekje van je auto welke zekering bij een eventuele aansteker hoort.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Mijn tip:

Als je enig verstand hebt van elektronica volg dan de tip van constructor (denk wel aan een zekering trouwens). Als je echt een n00b bent, geef dan gewoon een paar tientjes uit en laat het de garage doen.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Voor zover ik weet gaat een sigarettenaansteker niet via het contactslot. (iig bij mijn Peugeot 205 en de Seat Alhambra van mijn vader). Daarnaast trek je met een telefoonoplader je accu niet zomaar leeg.

Er hoort een zekering tussen (10 of 15 A) zodat, mocht je oplader er de brui aan geven je auto niet afbrandt. Dat ding van velleman wat je aangeeft heeft voor zover ik kan bekijken geen zekering en is dus niet zondermeer bruikbaar.

• silentwaves_
constructor schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 02:37:
Het beste is om m aan te sluiten via een "geschakelde" + van je contactslot.
Als je dan je app. op je oplader aangesloten laat ('s nachts) sta je de volgende ochtend niet met een verbaasd gezicht omdat je auto niet wil starten.

Meten is weten in dit geval. ;)
Allereerst bedankt voor alle reacties :) , heeft namelijk wel geholpen.

Ik heb inderdaad het bovenstaande gedaan , Eerst met een multimeter zoeken naar de "geschakelde" + van je autoradio toen heb ik daar met een kabelhouder een nieuwe draad voor de aansteker gemaakt ( zelfde gedaan voor -) , ook heb daar een zekering tussen gezet voor het geval dat.

En nu werkt het allemaal! :)

_

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:53 ]

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:01
Pas hier inderdaad mee op wat een hoop mensen niet weten is dat hoe lager de spanning is
in dit geval +- 12 v dc hoe hoger de stroom is die door de kabel loopt dus heb je veel dikkere bekabeling nodig p= u x i (p is het vermogen in watt u is de spanning (12v) i is de stroom

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:01
aanvulling :een vuistregel hiervoor is DC(gelijkstroom0= 3/4 amp. per mm²

• silentwaves_
Engineer schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:
Eigelijk is dat niet zo'n heel nette oplossing he.

Als eerste keuze had je in het boekje van je auto moeten kijken waar je je sigarettenaansteker op moet aansluiten.

Als tweede keuze had ik in de zekeringdoos gekeken of er een onbezette plek/zekering bij zat, en die in gebruik genomen ervoor.

Als iemand nu daadwerkelijk een aansteker in je stopcontact doet, heb je kans dat je bedrading van je stuurslot dadelijk wegsmelt (Hoewel ik geen idee heb van de diktes van die draden, maar dat heb jij/de mensen hier waarschijnlijk ook niet. En eigelijk heb ik ook geen idee hoeveel zo'n aansteker gebruikt.)

Maargoed, het werkt. En niet mijn auto als dadelijk de fik erin staat B) .
Oh :?

Ik heb het ook nog navraag gedaan bij de auto-inbouw afdeling van halfords en die hebben me dit zo ook aan geraden.. ( hoe ik het nu gedaan heb , heb het van de geschakelde + van mijn radio niet gelijk van het contact slot , typefout..)

maar de zekering dient er toch voor dat als er teveel spanning op komt.. dat doorbrand? daarom heb die er juist tussen gezet.

wat betreft over het boekje , daar kon ik niet goed in vinden waar de aansteker op kon bevestigen..

En ik ga de aansteker afentoe gebruiken.. is voor het opladen van een telefoon... dus niet zoveel.

[ Voor 3% gewijzigd door silentwaves_ op 22-05-2007 23:08 ]

_

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

ja, maar een zekering van 15A*12V en dat maakt 180W wat er door je draadje kan gaan, weet niet hoe dik die draden zijn waar je 'm vanaf hebt getrokken, en de draden waarmee je je plug hebt aangestoken maar 't kon nog wel eens zeuren worden als die wat aan de dunne kant zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Dentheman op 22-05-2007 23:20 ]

Zie ondertitel

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Je mag toch hopen dat die draden meer stroom kunnen hebben dan zo'n zekeringetje. En in dat geval zit je altijd goed. ;)
Zal vast wel goedkomen zo.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Ik weet niet of je die kunt verkrijgen bij jou, maar ik heb gewoon een splitter voor mijn sigarettenaansteker. De ene kant plug je in je sigarettenaansteker, de andere kant heeft 2 sockets.

Als je dat niet kunt verkrijgen, kun je er altijd eentje zelf maken, of als het ingebouwd moet zijn, gewoon lijntje aftappen van de bestaande sigarettenaansteker.

Meestal, als je een degelijke lader hebt, kun je het topje van de plug afschroeven en zit er nog een aparte zekering in. Ik denk dat er maar weinig laders zullen zijn die meer dan 2-5A trekken, dus zou je zelfs met 2 laders geen probleem mogen hebben.

Ik heb 2 sigarettenaanstekers (2 apart gezekerde circuits) standaard in mijn auto, een aan mijn zetel en een aan mijn dashboard en daar hangt momenteel een telefoonlader aan, een 12->220V 170W converter en een radardetector, geen enkel probleem mee gehad, als ik mij niet vergis hebben beide aanstekers een 20A zekering, dus ik denk niet dat de fabrikant zo'n dunne draadjes gaat gebruiken dat ze doorbranden voor je zekering stukgaat. Je moet er natuurlijk geen stomme dingen mee doen zoals constant 19A erdoorjagen of een kortsluiting veroorzaken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:52 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 09:32
Dentheman schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:08:
ja, maar een zekering van 15A*12V en dat maakt 180W wat er door je draadje kan gaan, weet niet hoe dik die draden zijn waar je 'm vanaf hebt getrokken, en de draden waarmee je je plug hebt aangestoken maar 't kon nog wel eens zeuren worden als die wat aan de dunne kant zijn
Het aantal watt doet er natuurlijk helemaal niets toe. Alleen het amperage is voor de warmteontwikkeling in de draad van toepassing. Dit amperage wordt dus beperkt door de zekering. En tenzij je zelf een zwaardere zekering hebt geplaatst, zal de bekabeling NIET smelten voordat de zekering doorbrand. Dat is namelijk het hele idee van een zekering: voorkomen dat je bekabeling de hens in gaat.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Of je hangt de luie tweaker uit en haalt er zo eentje :)

http://www.thermaltake.co.../DriveBay/a2021/a2021.asp

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Tip: Ga naar de sloop, zoek de zelfde auto op met sigarettenaansteker, Haal daar alles uit wat je nodig hebt, en kijk hoe het aangesloten is, en bouw het in jouw auto er weer in. Dan heb je origineel materiaal dat op de juiste manier aangesloten is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1