Signature toevoegen dmv action in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik vraag me af hoe de mensen die een action gebruiken voor het afwerken van hun foto's en het toevoegen van een signature in photoshop dit doen. Ik loop tegen het probleem aan dat de font grootte iedere keer anders is of niet op de juiste plaats staat.

Mijn action ziet er ongeveer zo uit...

resize naar 600px breedte
nieuwe layer
border toevoegen
signature toevoegen dmv type text
unsharp mask
save as jpeg.

Omdat de breedte wel altijd 600 is maar de hoogte verschilt gaat het bij de staande foto's (waar de actie op is gemaakt) in 99 van de100 gevallen wel goed en bij de liggende foto's wordt het font veel te klein weer gegeven. 5pt lijkt dan opeens een heel andere eenheid te zijn... iemand ideeen of tips?

Flickr

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Onze grote vriend GerardHenninger heeft zijn action op zijn blog gezet. Je kunt 'm aanpassen naar wens natuurlijk. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:07
Haha, bij het lezen van de titel wilde ik die link al plaatsen, maar Oxi is iedere keer weer sneller. Thanks Ox!

DeFeCt : lukt het met m'n action?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Gerard, het nadeel van een action is dat je hem niet stap voor stap kan doorlopen, ik zie in ieder geval dat je hem rasterized, iets wat ik niet doe, maar de opmerking op je blog dat de action zijn grootte basseert op het aantal dpi snap ik niet helemaal, lees als... ik begrijp niet hoe je dat doet :)

Ik heb ook al geprobeert je action aan te passen, maar ik krijg de outline er niet uitgesloopt..., hij lijkt het nu te doen, ik snap alleen niet hoe en dat is frusty, een step by step tutorial zou waardevol zijn (maar is natuurlijk weer fuckin' veel tijd om te maken)

pfff lang verhaal kort, nee het lukt nog niet helemaal tnx!

update.. hmm ik lijk hetzelfde probleem te houden met de font size :?

[ Voor 12% gewijzigd door DeFeCt op 20-05-2007 01:33 ]

Flickr

• GerardHenninger
DeFeCt schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:14:
Gerard, het nadeel van een action is dat je hem niet stap voor stap kan doorlopen, ik zie in ieder geval dat je hem rasterized, iets wat ik niet doe, maar de opmerking op je blog dat de action zijn grootte basseert op het aantal dpi snap ik niet helemaal, lees als... ik begrijp niet hoe je dat doet :)

Ik heb ook al geprobeert je action aan te passen, maar ik krijg de outline er niet uitgesloopt..., hij lijkt het nu te doen, ik snap alleen niet hoe en dat is frusty, een step by step tutorial zou waardevol zijn (maar is natuurlijk weer fuckin' veel tijd om te maken)

pfff lang verhaal kort, nee het lukt nog niet helemaal tnx!

update.. hmm ik lijk hetzelfde probleem te houden met de font size :?
Je kan de action wel stap voor stap doorlopen hoor, klik gewoon op het icoontje voor iedere stap en dan zal hij stoppen na iedere stap.

Als je die outline weg wilt hebben dan wis je de stap "Set Layer Styles of current layer".
De rest van de stappen zorgen er alleen maar voor dat het logo altijd rechtsonderin komen te staan en dan niet helemaal tegen de rand aan.

Wat ik met DPI bedoel is: neem een 600px brede foto. Zet die op 72dpi en voer de action uit. Zet de foto op 300dpi en voer de action nog een keer uit..... Wat is nu het verschil? (ja, daar mag je zelf antwoord op geven) :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
GerardHenninger schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:40:
[...]
Wat ik met DPI bedoel is: neem een 600px brede foto. Zet die op 72dpi en voer de action uit. Zet de foto op 300dpi en voer de action nog een keer uit..... Wat is nu het verschil? (ja, daar mag je zelf antwoord op geven) :)
Tnx! Dat was dus het probleem :) Goede leermeester... laat het de leerlingen zelf maar uitzoeken ipv ze alles voor te kauwen _/-\o_

Flickr

• GerardHenninger
DeFeCt schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Tnx! Dat was dus het probleem :) Goede leermeester... laat het de leerlingen zelf maar uitzoeken ipv ze alles voor te kauwen _/-\o_
Ik kom niet altijd en overal duidelijk over hoor :P

Verwijderd

Wow handig topic :D

Verwijderd

Ik wilde het ook eens proberen maar als ik op je action klik gebeurd er nix in PS... miss doe ik iets fout?

Is al gelukt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 10:20 ]

Verwijderd

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar :(

p.s.
Nieuwe layout van GOT is echt ruk geworden. Waarom moet ik helemaal naar boven terug scrollen om te kunnen reageren op een stelling onderin?

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 22:19
offtopic:
Je moet quickreply in je voorkeuren aanzetten, dan kan je onderin een forumpagina makkelijk reageren.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
3V3RT schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:18:
offtopic:
Je moet quickreply in je voorkeuren aanzetten, dan kan je onderin een forumpagina makkelijk reageren.
Inderdaad, of even op de \'home\' knop duwen. Ben je ook zo bij de reageer-button

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

of gewoon de oude skin aanzetten.
Pagina: 1