Geforce 7600GS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jogchemp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 22:46
Hoi, Na slechts 2,5 jaar trouwe dienst besloot mijn geforce 6800 LE er mee op te houden. tijd dus voor een vervanger. Gezien het feit dat ik nog gebonden ben aan AGP en niet te veel geld uit wou geven was er niet zo veel keus wat betreft de aanschaf van een nieuwe kaart. Ik ben gegaan voor een Gainward GeForce 7600GS Golden sample kaart. Tot zo ver geen problemen.
Nadat ik de kaart had geinstalleerd probeerde ik mijn systeem op te starten, hier ging het echter mis. Nog voordat de windowsvlag (win XP) in beeld kwam sprong het scherm op stand-by en liep het systeem vast (Hij ging niet verder met booten zonder beeld, want dan zou mijn toetsenbord (Logitech g-15) opgelicht hebben). Bij het opstarten in de veilige modus deed zich exact hetzelfde voor. Toen heb ik geprobeerd een andere partitie te starten. Dit lukte wel. Zowel bij mijn andere XP als Vista partitie. Bij het testen van 3dmark ('05 & '06) of het spelen van een spelletje vertoonde de kaart echter veel artefacts. Nadat ik een aantal andere drivers voor de chipset en de grafische kaart geprobeerd had (zonder resultaat), besloot ik de kaart terug te brengen omdat ik vermoedde dat dit aan de kaart lag. Na een weekje kreeg ik een nieuwe binnen. Deze kaart gaf echter EXACT hetzelfde probleem. Ik heb toen mijn systeem geformatteerd, hij start nu wel op maar ik heb nog steeds last van artefacts (in 3d toepassingen, desktop draait zonder probleem).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan doen?!

Alvast bedankt!

groet
Jogchem

PIV 2.66 GHZ
768 MB RAM
gainward 7600 GS Golden Sample 256 MB (AGP)
120 gb hd + 80 gb hd
420 Watt Silentmaxx voeding
MSI MS-6701 moederbord (SiS 648)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Probeer is onnodige apperaten (cd/dvd, floppy, cardreaders, etc) los te koppelen om stroom te besparen. 420W zou genoeg moeten zijn, maar wie weet zit daar iets mis.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Idd, lijkt mij ook dat je voeding niet helemaal lekker is. (Hoe zien je lijnen eruit? Te meten met Speedfan)

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 19-05-2007 12:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 06:56
Heb je toevallig iets van een CD/DVD speler op dezelfde lijn zitten als dat je videokaart zit?
Of toevallig je Boot schijf, aangezien je probleem zich voordoet (deed) tijdens het booten.
Probeer is een stroomlijntje rechtstreeks naar je videokaart te trekken en kijk is hoe hij dan zijn werk doet.

• jogchemp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 22:46
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de ander apparaten van de voeding haal. Maar inmiddels boot hij weer prima en gaat het dus eigenlijk alleen om de artifacts tijdens 3d toepassingen.
Maar het lijkt me vreemd dat het aan de voeding ligt, 420 watt is ruim voldoende, zoveel verbruikt de 7600GS niet, bovendien heb ik hiervoor probleemloos (tot ie stuk ging) een 6800 kaart gebruikt, die meer stroom vraagt. En de voeding is ook nog geen 3 jaar oud. maar goed, niet geschoten is altijd mis! dus ik zal es proberen.

groet
Jogchem