Goede, goedkope component switchbox

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ik wil mijn Xbox 1 en Xbox 360 beide met componentkabels aangesloten hebben op mijn HDTV, maar ik heb maar 1 component input. Vandaar dat er een component switchbox aan te pas moet komen. Ik ben niet gëïnteresseerd in 1080P output, aangezien mijn TV dat sowieso niet kan weergeven.

Ik heb 2 verschillende component switchboxes gevonden; beide niet te duur. Wat is jullie advies m.b.t. deze 2 boxes?

1. 40 euro: 4-voudig component video switch [heb geen verdere specs kunnen vinden]: http://www.mcsnet.nl/media/component_video_selector.jpg
4-voudige component video switch met stereo audio, met vergulde aansluitingen.

2. 20 euro: Farmer YPbPr Power Box : http://www.psxshop.nl/ypbpr-power-p-2116.html

Alvast bedankt voor de tips! :)

" Play the violent strings of my symphony "

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Waarom zou je je Xbox1 nog gebruiken als je een '360 hebt?
voor zover ik weet is de 360 gewoon backwards compatible.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Symphony-X
Flapietoetoe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:14:
Waarom zou je je Xbox1 nog gebruiken als je een '360 hebt?
voor zover ik weet is de 360 gewoon backwards compatible.
Jij hebt vast geen Xbox?

antwoord: XBMC en emulatie. Maar dat doet er verder niet toe :)

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:52

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb zo een Farmer box destijds gekocht bij Liksang voor een 12 euro en die werkt prima. Ik zie geen verschil tussen apparaten aangesloten via mijn Marantz receiver en de Farmer box.

• Symphony-X
-bolio- schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:36:
Ik heb zo een Farmer box destijds gekocht bij Liksang voor een 12 euro en die werkt prima. Ik zie geen verschil tussen apparaten aangesloten via mijn Marantz receiver en de Farmer box.
Okee, dat klinkt goed. Dus geen verschil op 720p met de kabel direct in de TV geplugd of via de Farmer box?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:52

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Symphony-X schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Okee, dat klinkt goed. Dus geen verschil op 720p met de kabel direct in de TV geplugd of via de Farmer box?
Ik gebruik hem niet voor 720p of andere HD resoluties. Ik heb op mijn Marantz receiver slechts 2 component inputs. Ik heb er echter 3 nodig (PlayStation 2, Gamecube en DVD speler). Ik heb nu de PlayStation 2 en Gamecube op de Farmer box en deze vervolgens weer op de receiver. Vanuit de receiver gaat het signaal naar de TV. Ik heb wel eens geprobeerd of ik verschil zag vanuit de consoles tussen direct op de TV aansluiten, via de receiver of via de farmer en de receiver. Op het blote oog kon ik zo geen kwaliteits verlies zien.
Pagina: 1