[5.1]Meerdere apparaten aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Momenteel bezit ik over een moederbord met een 5.1 aansluiting
Daarop heb ik nu een headset van speedlink aan zitten, namelijk de medusa die ook 5.1 is en daar op aan is aangesloten.
Nu ben ik op zoek naar een 5.1 speakersetje omdat ik minder met een headset game en meer films enzovoort kijk op mijn PC.
Helaas lijkt het mij dat je niet zomaar er splitters tussen kan zetten omdat de ruimte nogal klein is bij het IO panel.
Zijn er hiervoor switches zoals je voor toetsenborden hebt en beeldschermen?
Heb gezocht op google op 5.1 switches en niet veel soeps kunnen vinden en hier op het forum ook niet iets en telkens kabels gaan omruilen zie ik ook niet echt zitten

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 20:20
ik denk dat je er beter een extra 5.1 geluidskaartje bij kan prikken of aansluiten op een 5.1 versterker en dan naar behoefte je headsetje daar weer in prikken.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik neem aan dat je de vijf jack aansluitingen bedoelt? Neem een handvol losse 3.5mm Y splitters en je bent klaar zou ik denken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.geeks.com/imageshare/S/150x150/ST2RCA-unit.gif

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Webjunkie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:06:
ik denk dat je er beter een extra 5.1 geluidskaartje bij kan prikken of aansluiten op een 5.1 versterker en dan naar behoefte je headsetje daar weer in prikken.
Ikzelf zie het niet zo zitten om een 5.1 geluidskaartje bij te prikken omdat ik mijn onboard sound goed genoeg vind, helaas heb ik geen verstand van versterkers dus als je me daar mee verder kan helpen. Een versterker lijkt me ook nogal duur worden voor een speakersetje van rond de 100 euro en een headset van rond de 100 euro.
Abbadon schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:11:
Ik neem aan dat je de vijf jack aansluitingen bedoelt? Neem een handvol losse 3.5mm Y splitters en je bent klaar zou ik denken :)

[afbeelding]
Zorgt dat er niet voor dat het signaal zwakker wordt of maakt dat niet uit?
dit is het IO panel van mijn mobo
IOpanel

[ Voor 30% gewijzigd door Napo op 18-05-2007 23:13 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
FaTaLeKe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Ikzelf zie het niet zo zitten om een 5.1 geluidskaartje bij te prikken omdat ik mijn onboard sound goed genoeg vind, helaas heb ik geen verstand van versterkers dus als je me daar mee verder kan helpen. Een versterker lijkt me ook nogal duur worden voor een speakersetje van rond de 100 euro en een headset van rond de 100 euro.

[...]

Zorgt dat er niet voor dat het signaal zwakker wordt of maakt dat niet uit?
dit is het IO panel van mijn mobo
IOpanel
Op een speakersetje van 100 euro zul je dat niet merken :) , bij 1000 euro is het zelfs nog maar de vraag .