Toon posts:

asus 6800 gt piept en geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn asus 6800 gt doet het niet, als ik hem erin doe dan produceert hij 4 piepjes (korte piep) en op de monitor krijg ik geen signaal, ik heb een 350 watt voeding daar ligt het niet aan, mijn andere videokaart gforce fx5200 doet het wel gewoon. Ik heb de videokaart goed aangesloten daar moet het niet aan liggen. (heeft namelijk twee connectoren blijkbaar voor de koeling). ik heb alles gecontrolleerd maar misschien vergeet ik wat of kan iemand mij hierbij helpen krijg namelijk geen antwoord bij de stickie.

Mensen lavast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat i kapot is.. Heb je een andere pc waarin je die 6800gt kunt testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:08:
Ik denk dat i kapot is.. Heb je een andere pc waarin je die 6800gt kunt testen?
eerlijk gezegd piept daar ook volgens die vriend, alleen probleem is misschien dat hij toch niet goed aangesloten is? ik heb twee molexconnectors aangesloten..maar misschien geeft dat toch niet genoeg stroom? Het gekke is hij geeft licht...

Verwijderd

Grote piep is als er niet genoeg stroom is...

Denk idd dat ie ook RIP is...

Verwijderd

Ik denk dat niet je videokaart, maar je moederbord piept. Even checken welke foutcode dat betekent en, tadaa :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-07 22:09

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:23:
Ik denk dat niet je videokaart, maar je moederbord piept. Even checken welke foutcode dat betekent en, tadaa :)
De 6800GT piept ook als hij niet genoeg stroom krijgt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Een FX5200 neemt VEEL minder stroom dan een 6800GT, dus probeer even een andere voeding liefst 400 watt of hoger A-Kwaliteit (bijv. antec, coolermaster ed.)

Verwijderd

Razor.Timo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:24:
[...]

De 6800GT piept ook als hij niet genoeg stroom krijgt.
Maar dat is domweg schreeuwen ;)
Meeste videokaarten kennen geen beep codes (aantallen, combinaties kort-lang, etc). Een moederbord dat herkent dat de videokaart kaput is, doet dat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Maar dat is domweg schreeuwen ;)
Meeste videokaarten kennen geen beep codes (aantallen, combinaties kort-lang, etc). Een moederbord dat herkent dat de videokaart kaput is, doet dat wel :)
ok ik denk dat ik morgen naar mycom ga...

Verwijderd

Dat is nog helemaal niet nodig :?
Je hoeft slechts op te zoeken wat voor type BIOS je moederbord heeft (ami, phoenix, etc) en dan kun je bijvoorbeeld hier kijken wat deze foutmelding betekent (en wat er dus aan de hand is). Tot die tijd is het nutteloos iets te kopen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar mycom servicepoint geweest hij deed het niet ook niet met voldoende voeding, tevens een maltje gehad van de eigenaar van die kaart, die gaf aan dat de kaart via bios geflasht is

Verwijderd

6800 kaarten piepen als de spanning niet is aangesloten of te laag is :'(

Verwijderd

Ik denk dat je ge-nept bent. :o
Je geeft aan dat hij ge-flashed is. Ik denk dat de vorige eigenaar hem naar een "ultra" heeft willen flashen en dat dat mislukt is. Hij krijgt nog wel stroom anders zou hij geen "licht geven" zoals jij aangeeft.( alle ASUS modellen hebben een blauw LED lampje in de fan)
Misschien dat je hem zelf nog kan terugflashen, maar ik denk dat hij overleden is.
Pagina: 1