Vista activeren na 30 dagen mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-03 22:20
Hallo

Ik zit hier bij buren uit de straat die nu enkel nog een "beperkte werkomgeving" hebben van windows vista home premium.

Nu kan ik dus uit 3 opties kiezen :

- Valideren (en surfen) op internet
- Nieuwe product code invoeren
- Contact op nemen met fabrikant (HP)

Valideren mislukt (waarschijnlijk door firewall software als ik de "help" van MS mag geloven)
Een nieuwe productcode (de code op de zijkant van de kast) werkt niet.
En contact opnemen kan niet want ze zijn gesloten.

Nu wou ik graag weten hoe ik die windows weer kan activeren. Het is een HP pavilion nogwat, de hardware lijk me verder niet relevant, windows zal op elke computer wel ongeveer hetzelfde werken.

Er staat "een" norton op, ik kan geen screenshot maken, maar er staat een grote groene balk in beeld met "Geen fraude gedetecteerd".

Wat kan ik nu nog doen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met MS bellen voor activatie. Die zijn wel open namelijk.

Is dit een PC die met Vista is geleverd of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Idd gewoon ff bellen. Met een beetje mazzel krijg je gelijk een code terug en werkt het binnen 5 min.

• BLACKfm
en wat is het (gratis hopelijk) nummer van microsoft ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BLACKfm schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:05:
en wat is het (gratis hopelijk) nummer van microsoft ?
020-1500500 of 0800-0233487 (laatste is echt voor activeringen maar ik draai meestal 020)

Staat echt op pagina 2 van Microsoft.nl; schrijf je het op?

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 21:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BLACKfm
is dat niet alleen maar voor XP ?
Productactivatie
U wilt informatie over Microsoft Product Activation. Wilt u Windows XP of een Office XP-product telefonisch activeren of ondervindt u problemen bij de activatie van uw product? Bel dan gratis 0800-0233487.

[ Voor 78% gewijzigd door BLACKfm op 18-05-2007 21:09 ]

• MAX3400

MAX3400

BLACKfm schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:08:
is dat niet alleen maar voor XP ?

[...]
Zie mijn kleine letters in mijn vorige post...

*kleine genuanceerde edit*
XP, Office, Vista of whatever hebben ook een tutorial in het activatie-scherm waar je op kan klikken om meer info te krijgen over hoe nu verder te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 21:12 ]

• BLACKfm
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Zie mijn kleine letters in mijn vorige post...

*kleine genuanceerde edit*
XP, Office, Vista of whatever hebben ook een tutorial in het activatie-scherm waar je op kan klikken om meer info te krijgen over hoe nu verder te gaan.
dat het op pagina 2 staat ? (er zijn zoveel "pagina 2's"). En heb dat 0800 nummer gebeld maar dat help niet, moet een menu krijgen dat ik wel herken uit XP. Maar dat zal wel niet in vista zitten, en anders kan ik daar niet bij komen, zoveel knopjes heb ik niet om op te drukken :'( .

offtopic:
en als we dan zo vriendelijk zijn om een link naar "pagina 2" te geven zijn we helemaal gelukkig

op jouw edit :
Die mooie tutorial op internet die mij verteld dat ik de firewall uit moet zetten maar verder mij niet verteld hoe ik daar moet komen.

[ Voor 15% gewijzigd door BLACKfm op 18-05-2007 21:17 ]

• MAX3400

MAX3400

Vraag: is het een OEM-versie die op de PC staat? Als in; geleverd door de leverancier van de PC en al voorgeinstalleerd bij aflevering?

Zo ja, dan mag je Microsoft niet eens bellen. Licentie-overeenkomsten van Vista "verbieden" dat OEM-klanten contact zoeken met Microsoft. Dan moet je bij je leverancier van de machine zijn.

• BLACKfm
En die zijn nu dus gesloten, want die "chat" funtie zou wel van pas komen.
Het gaat dan verder wel om een oem versie jah (meegeleverd met systeem, en dat staat ook op de sticker).

Dan zal een korte weg naar "herstel cd" wel de enige oplossing zijn. Maar zo makkelijk kan MS er toch niet van af komen lijkt mij.

• MAX3400

MAX3400

BLACKfm schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:20:
En die zijn nu dus gesloten, want die "chat" funtie zou wel van pas komen.
Het gaat dan verder wel om een oem versie jah (meegeleverd met systeem, en dat staat ook op de sticker).

Dan zal een korte weg naar "herstel cd" wel de enige oplossing zijn. Maar zo makkelijk kan MS Microsoft er toch niet van af komen lijkt mij.
Ja, dat kunnen ze wel. OEM houdt sinds Vista in dat alle support op de werking van het OS met de hardware in handen ligt van de OEM-fabrikant. Met XP lag dat anders; Vista is door Microsoft "verkocht" aan OEM-leveranciers. Lees de EULA er maar op na.

• BLACKfm
Lekker dan... (laat buren zoeken naar herstel cd)
Achjah, ik heb het altijd geweten dat illegale rotzooi veel beter werkt als dingen waar je 200 euro voor neer telt...

edit:
offtopic:
jah jah, moet je het maar gelijk goed doen, maar dan moet je bij de "buren" wezen :)

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 18-05-2007 21:26 ]

• MAX3400

MAX3400

BLACKfm schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:25:
Lekker dan... (laat buren zoeken naar herstel cd)
Achjah, ik heb het altijd geweten dat illegale rotzooi veel beter werkt als dingen waar je 200 euro voor neer telt...
Ach, ga je frustraties botvieren op je buren en niet hier. Het enige wat we proberen duidelijk te maken is hoe/waar de activatie staat en hoe dat in zijn werk gaat en wie je hiervoor kan bellen.

offtopic:
Licentie op die HP kost nog geen $49.-

*edit*
Best vreemd; als ik HP nu bel, kan ik gewoon mijn licenties verifieren van de apparatuur die hier voor mijn neus staat. Misschien andere handleiding van HP openslaan?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 21:29 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk dat het nu wel leuk genoeg is geweest. Graag ontopic zonder mudslinging doorgaan aub :)

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2007 21:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BLACKfm
*knip onnodig gedoe*
Was de hint niet duidelijk genoeg?

Andere optie,
ik heb een windows vista cd thuis liggen,
Kan ik vista dan instaleren en de oem sleutel gebruiken die bij de computer zit ?
De herstel cd zal nu wel ergens in de lucht rondzweven in de vorm van CO2...

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2007 21:35 ]

• MAX3400

MAX3400

BLACKfm schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:33:
Zeker geld teveel dan MAX3400, een 0900 nummer even gaan bellen om te kijken of het werkt.
offtopic:
en tjah, het kan natuurlijk ook zijn dat de computer mij goed informeerd en hp er een slaatje uit probeert te slaan...

Andere optie,
ik heb een windows vista cd thuis liggen,
Kan ik vista dan instaleren en de oem sleutel gebruiken die bij de computer zit ?
De herstel cd zal nu wel ergens in de lucht rondzweven in de vorm van CO2...
Je zou inderdaad kunnen proberen om met jouw CD Vista te herinstalleren met de key van de kast. Daar zitten wel enkele opmerkingen aan:

- Vista-type moet hetzelfde zijn (Home Premium OEM / TAAL / x86 of x64)
- HP moet geen gebruik hebben gemaakt van BIOS-enabled VLK_activation.

*edit*
Ik blijf editten... Ik zou zelf, hoe vervelend ook voor jou of de buren, wachten tot de eerstvolgende werkdat dat HP (blijkbaar) te bereiken is en de PC opnieuw laten activeren. Vermoedelijk krijg je meer vragen/problemen van je buren over bestandjes die weg zijn, verbindingen die niet meer werken, programma's die er niet meer zijn, dan dat je 2 dagen rust hebt en tot maandag wacht?

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 21:39 ]

• BLACKfm
Dan laat ik die keuze maar achterwegen. Alle versies staan er op, maar dat zal wel geen oem versie betreffen (van het net ;)).

Tjah, herstel cd weg, en de computer die nauwelijks werkt.

Advies aan buren "gaat u maar terug naar de winkel", en dan is voor mij de kous af.

Bedankt voor de hulp.

• MAX3400

MAX3400

Geen probleem; ik ben ook niet echt blij met de manier waarop Vista je PC "dichtzet" na een bepaalde tijd maar de opties tot activeren/installeren zijn wel aanzienlijk beter geworden dan XP. Met ook de bijkomende nadelen voor sommige gebruikers inderdaad qua telefonische support.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'Vista activeren na 30 dagen mislukt'
Waarom hebben je buren eigenlijk niet bij ontvangst gevalideerd? (worden ze niet gevalideerd en al geleverd?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:44:
'Vista activeren na 30 dagen mislukt'
Waarom hebben je buren eigenlijk niet bij ontvangst gevalideerd? (worden ze niet gevalideerd en al geleverd?)
Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan, maar Microsoft heeft vandaag een hele rits illegaal gebruikte keys dicht gemieterd. De kans is dus groot dat een medewerker van het bedrijf waar de pc gekocht heeft de key illegaal gebruikt heeft voor een andere activatie. Kwestie van bellen je hebt immers een legale licentie.

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-03 20:58
Als je nog bij je command prompt kunt, kun je hem tot 3x toe rearmen zodat de activatie-periode "opnieuw" begint en terug wordt gezet naar 30 dagen.
Als ik het goed heb is het commando daarvoor slmgr.vbs -rearm, (wel command prompt als admin openen).
Dan heb je dus weer 30 dagen de tijd om te activeren en ondertussen contact op te nemen met HP/Microsoft of wie dan ook...

Verwijderd

Wat je kan proberen is in de adresbalk van de internetexplorer c:\ te typen als het goed is krijg je dan een explorer venster (niet het venster waarin hij vraagt om je key dichtklikken) je zou dan zelf in je systemroot explorer.exe kunnen aanklikken en dan krijg je ook je startbalk e.d. weer (niet noodzakkelijk). navigeer naar CMD.exe en doe rechtermuiklik "run as administrator" dan typ je in de dosbox het volgende :
slmgr -upk
Let op! het duurt steeds best lang voor je een bevestiging krijgt van "windows scripting host"

daarna :
slmgr -rilc

tik nu opnieuw de key in van de kast en probeer te activeren

bij mij lukte dit ik hoop daar ook
Succes

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik lees hierboven dat MS een hoop illegale keys geblokkeerd heeft. Nu is het zo dat ik een poosje geleden Vista Home Premium gekocht heb (OEM, bij een sloot hardware) en hem toen direct geactiveerd heb (met succes). Nu krijg ik ineens de melding dat de productcode al in gebruik is :?

Het mooiste van dit verhaal is dat ik volgende week ga verhuizen, dus veel (inclusief Vista doosje met code) zit al in dozen. De code heb ik dus niet bij de hand, maar die heb ik bij installatie al opgegeven.

Heeft iemand anders dit ook gehad? Want het is dan wel een andere foutmelding dan de TS heeft, maar toch hetzelfde idee.

Eerste keer dat ik Windows los aanschaf, meteen problemen. Wat waren die cracks toch makkelijk (en goedkoop)...

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Een tijd geleden heb ik een HP laptop gekocht, hier had ik veel problemen mee en heb hem dus op laten halen voor reparatie (HP pickup & return)

Ze hebben mij er toen een nieuw moederbord in gezet en sindsdien werkte hij goed, tot een aantal dagen geleden, want toen kreeg ik dezelfde melding als TS... Ik verwacht dat het bij mij komt omdat ik Vista geactiveerd heb op het oude moederbord en de combinatie van het nieuwe moederbord en de vista code nu geweigerd word.

Hierna heb ik contact gezocht met microsoft en werd wel 10 keer doorgeschakeld, tot ik eindelijk na 1 uur en een kwartier iemand van de technische dienst eraan kreeg die mij kon vertellen dat er geen ondersteuning werd verleend aan OEM gebruikers. Ik moest maar contact zoeken met HP. Nadat ik hem duidelijk had gemaakt dat ik gebruik maak van een product van Microsoft en ik daar problemen mee ondervind en dus ondersteuning verwacht van Microsoft kon hij mij toezeggen dat als HP me niet weer kon bellen ik maar terug moest bellen om te kijken wat er mogelijk was. (Tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt)

Ik heb daarna dus contact opgenomen met HP en hun het verhaal uitgelegd, de mensen van HP hadden nog nooit van het probleem gehoord en zijn nu voor mij opzoek naar een oplossing. Ik verwacht hier vandaag nog een telefoontje over.

Ik laat wel weten wat de uiteindelijke oplossing bij mij is geweest.

Zijn er verder nog mensen met ervaringen met dit porbleem?

Verwijderd

rb338 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:23:Heeft iemand anders dit ook gehad? Want het is dan wel een andere foutmelding dan de TS heeft, maar toch hetzelfde idee.
Gewoon dat 020 nummer bellen wat eerder in dit topic vermeld staat. Eerst de activatiecode (8 blokken van 6 cijfers) opgeven welke je in het activatiescherm te zien krijgt. De computer zal deze niet kunnen verifiëren en zal je dan doorschakelen naar een telefonist(e). Deze zal vragen om welke versie van Vista het gaat en of Vista maar op 1 PC is geïnstalleerd (bij OEM versie). Je krijgt een nieuwe activatiecode (8 blokken van 6 cijfers) en je Vista is weer geactiveerd. Zelfs bij een OEM versie krijg je dus deze activatieondersteuning wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 12:02 ]

Pagina: 1