[WiFi] Signaal sterkte

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 11:29

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Maandag krijg ik mijn 2 laptops binnen. En heb dus vandaag een routertje gekocht van Sitecom.
FF draadloos internet getest met mijn PSP.

Wat is nou precies een signaal sterkte? Dus wat gebeurd er als je een sterkte hebt van 20% of 80%?
Is het dan dat je meer time-outs hebt? Of gaat het erg laggen bij een game?
Of is internet gewoon slomer?

Daarnaast wil ik een aantal tips weten over hoe je het sterkste signaal kan verzenden.
Momenteel heb ik mijn router op de tussenverdieping van mijn huis geplaatst. Omdat ik erboven en eronder optimaal ervan wil genieten.
Router heb ik op mijn systeemkast gezet. Is dit slim?

Huub Huub Barbatruc!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je signaalsterkte terugvalt, zal je Wifi adapter vaak terugschakelen naar een lagere overdrachtssnelheid om dataverlies door packet-loss tegen te gaan. Dit gaat in bepaalde stappen, bijv. van 54 Mbps (max) naar 20 Mbps. Laagste stand is 1 Mbps.

/Plaatsing op een tussenverdieping is wel slim in ieder geval, ik denk ook niet dat plaatsing op een systeemkast veel invloed heeft. heb mijn Linksys beneden in de woonkamer op mn HTPC staan, volgens mij ondervind ik daar geen hinder van.

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 19-05-2007 11:23 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

De antenne van de router dient zo centraal mogelijk te staan, bv. op de overloop omdat daar voor zowel zolder als benedenverdieping minder obstakels (beton) zijn door de trapgaten.
OM te voorkomen dat je tijdens het gamen disconnects krijgt stel je wirelessverbinding bij voorkeur vast 11b protocol en net iets hoger dan je internetverbinding. Dus bij een 12 Mbit ADSL/kabelverbinding stel je de wirelsssnelheid in op 24 Mbit. Hiermee voorkom je terugschakelen door een slechtere verbinding en trouwens: waarom met 54 Mbit (ex. de overhead) verbinden als je internetaansluiting maar 12 Mbit is...