[MOHAA] Vreemde donkere kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kleaver
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07 01:33
Ik heb dit spel jaren gespeeld op mijn oude PC, maar sinds ik een nieuwe PC heb met een flatscreen zijn de kleuren erg donker allemaal. Ze kloppen gewoon niet.

En nee, het is niet de driver die niet up to date is. Alle andere spellen draaien zonder problemen.

Mijn videokaart is een XFX Geforce 7900 GS
Mijn TFT is een Samsung Syncmaster 931c

Enkele shots:
Op deze lijkt weinig aan de hand. Als je in een lichte plek bent gebeurd er niks
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/Kleaver/rarekleurenmohaa2.jpg

Maar als ik naar beneden kijk:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/Kleaver/rarekleurenmohaa4.jpg

En nog twee shots van waardeloze kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/Kleaver/rarekleurenmohaa3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/Kleaver/rarekleurenmohaa1.jpg

De brightness binnen het spel tot maximum opschroeven zorgt dat je alles ietsje beter kan zien. Maar het is zeker niet lekker voor je ogen. En het blijft een raar beeld geven.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Ik ben bang dat dat aan je monitor ligt, want op mijn Dell LCD is er niets aan de hand hoor :P

Edit: Dat is trouwens een 2007FPW 20" breedbeeld ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Tim_R op 18-05-2007 20:26 ]

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Misschien moet je in je monitor zelf eens wat gaan sleutelen, want op mijn scherm ziet het er prima uit.

• Kleaver
Heb jij hetzelfde scherm dan?

Verwijderd

de 1e is licht en de anderen wat donkerder??

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Kleaver schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:28:
Heb jij hetzelfde scherm dan?
Nee sorry, had ik er bij moeten zetten. Ik heb een Philips 170S6 lcd..

• Kleaver
Als je in het licht kijkt van het spel, worden de kleuren weer redelijk normaal. Als je in een kamer bent of in een donkere plek wordt het allemaal erg donker en onduidelijk.

Dit komt ook voor in het menu en in alle plekken van het spel trouwens.

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 15:26
Heb je al eens een ander spel geprobeerd? Komt het daar ook voor?

• Kleaver
En nee, het is niet de driver die niet up to date is. Alle andere spellen draaien zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kleaver op 18-05-2007 20:38 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb jaren mohaa gespeeld maar zie ook niets bijzonders behalve dat 't wat licht is allemaal, maak eens een pic van je monitor?

• Kleaver
GoldenSample schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:48:
ik heb jaren mohaa gespeeld maar zie ook niets bijzonders behalve dat 't wat licht is allemaal, maak eens een pic van je monitor?
Een camera foto met mijn monitor die het spel draait?

• 2playgames
  • Laatst online: 01-06 15:19
ik denk dat hij dat bedoelt ja, maar (no offence) daar heb je niks aan. een camera geeft altijd een vertekend beeld van de licht/donkerheid van een monitor (omdat hij de sluitertijd verlaagt en zo)

• Kleaver
Iemand nog heldere momenten?

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Enige helder moment dat ik heb, is wat eerder al gezegd is: het ligt aan je monitor. Ik heb ook de 931c en het is huilen met de pet op. Maakt niet uit wat ie moet weergeven, het klopt gewoon niet.

• Kleaver
Ik heb het nu ook gemerkt bij een ander spel, Knights of the old Republic. In donkere gebieden klopt er gewoon geen reet van.

En dan maar zeiken over dat de Syncmaster zogenaamd zoveel kleuren zou hebben en een levensecht beeld zou geven en de beste game monitor is.
Nou niet dus.

Verwijderd

Kleaver schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:08:
Ik heb het nu ook gemerkt bij een ander spel, Knights of the old Republic. In donkere gebieden klopt er gewoon geen reet van.
Op deze lijkt weinig aan de hand. Als je in een lichte plek bent gebeurd er niks
Dat is een teken dat je dynamisch contrast aan hebt staan. Hiermee gaat de blacklight zich aanpassen naargelang de getoonde kleuren. Een donker scherm(zoals in de screenshots) zal resulteren in een minder felle backlight en een felgekleurd scherm laat je backlight harder oplichten.

Zo genereert men kunstmatig een groter/dynamisch contrast. Als je deze feature uitzet dan gaat je scherm zich als een normale TFT gedragen en dan zijn je problemen opgelost
Meer info hierover vind je hier:
http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/931c.asp

Dynamisch contrast kan goed zijn voor films, maar voor desktop applicaties en games is het af te raden om dit niet te gebruiken.

[edit] Als het goed is kan je de 2de knop op je scherm gebruiken om het profiel "internet" te kiezen. Deze heb ik aan staan voor al wat ik doe op m'n PC. Ik verzet het hooguit als ik even naar een film ga kijken. (ik heb een andere Samsung monitor met een soortgelijk menu)

Dit zijn de keuzes in je lijstje:
Custom/Text/Internet/Game/Sport/Movie/Dynamic Contrast
En ik gok dat jij op dit moment die laatste instelling actief hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 22:32 ]

• Kleaver
Ik wilde net melden dat alles verholpen is. Medal of Honor ziet er weer prima uit. En KOTOR ook.

Ik heb zitten rotzooien met allerlei instellingen en ik ben toen ook op wat jij hebt uitgelegd gekomen Vich. Al wist ik niet precies hoe ik er bij kwam. Wanhoop denk ik.

Bedankt voor het advies :D Nu kan ik tenminste eindelijk genieten van alle spellen met deze monitor :)
Wel vreemd dat andere spellen er geen last van hadden. Bijvoorbeeld de spellen Flatout 2, The Sims 2, Just Cause en Oblivion.

[ Voor 17% gewijzigd door Kleaver op 20-05-2007 02:57 ]

Verwijderd

Kleaver schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:54:
[...] Al wist ik niet precies hoe ik er bij kwam. Wanhoop denk ik.
:D
Bedankt voor het advies :D Nu kan ik tenminste eindelijk genieten van alle spellen met deze monitor :)
Graag gedaan, veel gameplezier toegewenst! :)

• Kleaver
Trouwens, wat me nu pas opvalt....er is helemaal niks mis met die screenshots onder dit contrast nu. Haha. Dus het lag zeker aan de weergave van het beeldscherm.
Pagina: 1