Toon posts:

probz. met Acer 12x cdROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GOEIENDAG!
Ik heb een p233,en daar zit een 12x acer cdrom in,met de snelheid heb ik geen problemen...
Het probleem is het volgende:
bij cds die NIET recordable of rewriteble zijn,duurt het eeuwen om op te spinnen en de cd te lezen,vaak lukt het niet eens.
-=heel vaag=-
Heeft iemand hier een oplossing voor>?

b.v.d.
greetz modderfokker

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Hoe oud is 'tie?
't Lijkt erop alsof de door de 'gewone' CD gereflecteerde LASER-straal de optische detector overstuurd. (Vandaar dat 't bij CD-R's en CD-RW's wèl goed gaat.)
Dat wordt in princiepe opnieuw afstellen van de LASER. En dat is nou niet bepaald iets wat zomaar iedereen kan... ;) Je hebt er nl. ook 'n LASER-intensiteitsmeter voor nodig...

Er zijn een aantal mogelijkheden:
- Stuur 't ding naar mij op...
- Breng 't ding langs...
- Koop 'n nieuwe... ;)

...With a touch of magic¿

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12
Dat is een bekend probleem van oudere en veel gebruikte CD-ROM spelers. Probeer het volgende:
1) Maak de CD's schoon met een reinigingsset (van binnen naar buiten de cd schoonvegen, anders krijg je krassen, vele mensen denken onterecht dat je met de ronding van de cd mee moet draaien).
2) Maak je CD-ROM speler schoon met een reinigings CD (zo'n geval met kwastjes eronder).

Als dit niet werkt, dan zit er niets anders op dan een nieuwe CD-ROM speler te kopen. gelukkig kosten deze maar zo'n 100 piek.

BTW. Doe een reinigings CD NOOIT in een CD-Brander!

• MNM(tm)
Snake: ff goed lezen, joh! 't Probleem doet zich vlg. eigenaar alleen voor bij geperste CeeDee's! Als de lens vies zou zijn, zou 'ie juist eerder problemen moeten krijgen met CD-R's en CD-RW's!
CD-R's en vooral CD-RW's hebben de eigenschap dat ze (veel) minder licht reflecteren.
ff wat (geschatte) getallen wat reflectie betreft:

Gewone CD : 98%
CD-R (Zilver) : 86%
CD-R (Goud) : 69%
CD-RW : 47%

Vandaar dus mijn constatering dat 't wel eens oversturing zou kunnen zijn... :P

Verwijderd

Topicstarter
Poetsen heb ik ofkors allang geprobeerd ;)

Ik zou bijna gaan vor de 3e optie van
M&M,maja,de finansiering ontbreekt :(
Zou een mogelijke oplossing niet kunnen zijn:voorzichtig en netjes de bovenlaag van een cdr verwijderen zodat ik een plastic schijfje over houd,en dat onder de cd te leggen??

gelukkig doet ie het af en toe nog...

PS:is "oversturing" slecht voor mn cd's?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Heb ook een Acer cd rom speler gehad (36 speed). Was gewoon een el cheapo kloteding. Zal wel aan het merk liggen. Heb nu een Asus 40x en die is super.

• MNM(tm)
Mwa, d'r is een minimale mogelijkheid dat je CD-R's er niet zo blij mee zijn (gaan op totale levensduur ws. zo'n 1 maand korter mee :)), maar om een CD-R te 'verbakken' moet 'ie toch wel ff wat meer power hebben. Oftewel: je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken.
Btw.: CD-ROM's hebben daar sowieso geen last van, omdat de data in een aluminium laagje geperst is, zeg maar 'hard-coded'.

Pagina: 1