Toon posts:

Twijfels tussen lCD: 37PF9631D en Plasma:42PF9631D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sterke twijfels tussen de volgende toestellen. Qua uiterlijk zijn ze identiek en prijs zit dicht bij elkaar allebei rond de 1500-1600 euro. De grootte van de plasma spreekt mij meer aan dan de kleinere variant. De LCD versie in groter formaat valt buiten mijn budget. Dus ik twijfel sterk tussen deze toestellen. In de winkel heb ik ze beide bekeken en ik vind het beeld bij allebei prima.

Maar stel jullie moeten kiezen welke zou je pakken en waarom? Wat zouden jullie me adviseren?
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/BA757A2F4F074808C125712C005367A8_big.jpg

De LCD 37pf9631D is 94 cm en de volgende specs:
Beeld
Breedbeeld
Beelddiagonaal 94 cm
Helderheid 500 cd/m²
Contrast ratio 6000 : 1
Resolutie 1366 x 768 pixels
HD-ready
Horizontale kijkhoek 176 º
Verticale kijkhoek 176 º
Aantal tuners 2
Scherm in scherm picture and text
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM

De plasma 42PF9631D is 107 cm en de volgende specs:
Beeld
Breedbeeld
Beelddiagonaal 107 cm
Helderheid 1200 cd/m²
Contrast ratio 10000 : 1
HD-ready
Horizontale kijkhoek 160 º
Verticale kijkhoek 160 º
Aantal tuners 2
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC

Verwijderd

Wij hebben thuis de 42" versie staan en mijn mond valt nog dagelijks open van de ENORM mooie, warme kleuren. Ik heb lang ook opgezocht of deze tv wel ideaal zou zijn. Nu ik hem thuis heb, heb ik er nog geen seconde spijt van gehad. Enorm goed beeld, scherp, warm, ambilight niet meer te missen, groot, PLASMA, reactietijd. Zelfs de beelden met SD-kabel tv zijn enorm mooi. HD kijk ik erop via de Apple TV, enorm scherp en mooi. Wij hebben hem sinds november en toen stond ie aan 2500 + , dus als jij nu zegt dat je hem voor 1000 euro minder kan kopen zou ik geen seconde twijfelen.
Soms heb ik wel van.....zwart=zwart? Nee...soms kan het zwart nog veel zwarter, maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan een LCD

TOP PLASMA

(zie ook de reviews op kieskeurig.nl)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:46:
Wij hebben thuis de 42" versie staan en mijn mond valt nog dagelijks open van de ENORM mooie, warme kleuren. Ik heb lang ook opgezocht of deze tv wel ideaal zou zijn. Nu ik hem thuis heb, heb ik er nog geen seconde spijt van gehad. Enorm goed beeld, scherp, warm, ambilight niet meer te missen, groot, PLASMA, reactietijd. Zelfs de beelden met SD-kabel tv zijn enorm mooi. HD kijk ik erop via de Apple TV, enorm scherp en mooi. Wij hebben hem sinds november en toen stond ie aan 2500 + , dus als jij nu zegt dat je hem voor 1000 euro minder kan kopen zou ik geen seconde twijfelen.
Soms heb ik wel van.....zwart=zwart? Nee...soms kan het zwart nog veel zwarter, maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan een LCD

TOP PLASMA

(zie ook de reviews op kieskeurig.nl)
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Ik vond hem in de winkel ook erg mooi. Maar ik twijfel sterk of ik niet beter voor de kleinere LCD kan gaan.

Hopelijk hebben meer mensen goede tips en adviezen!