Hipath 3500 IP Centrale vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb een Hipath 3500 centrale te programmeren maar weet niet hoe of wat.
Ik heb al heel wat geprobeerd.

Waar het nu om gaat is dat.
  • Inkomende lijn 0612345678 aan groep 350 word gekoppeld.
  • Inkomende lijn 0687654321 aan groep 352 word gekoppeld.
  • En dat wanneer nachtstand ingeschakeld wordt dat alle telefoontjes ook extern naar de EVM (Entry Voice Module) worden gestuurd.
  • Ook moet het liefst op de telefoon schermpjes te zien zijn welke lijn erop binnen komt. momenteel krijg ik alleen terugval in het scherm (het gaat om optiset 500 standard en advanced)
Kan iemand me vertellen hoe je dit het beste alle bovenstaande vragen op de telefoon centrale kan inprogrammeren ?

Ik werk met Hipath Manager E laaste versie.

alvast bedankt.

Euhm !

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:57
Als je hier een goed antwoordt op wilt hebben zul je met meer info moeten komen over de soft- hardware standen die in het systeem zitten.

Daar zit nu verschil tussen?

Laat betreft het telefoonnummer even het kerngetal weten

Groeten Jos

• tweakernoob
Het gaat hier om een Hipath 3500 Centrale V6.0
Systeemsoftware: HiPath 3000/5000 V6.0
software voor het programmeren van de centrale (Manager E laatste versie)(Via IP)

Met een extra Clock module en een extra uitbreiding van 4 extra S0 aansluitingen (deze worden niet gebruikt omdat het systeem pas in de toekomst met andere oudere systemen gaat koppelen).

Momenteel liggen er 2 NT2 lijnen die direct op de centrale zitten zonder extra aftakkingen naar andere apparatuur. (ieder 4 nummers). Beide lijnen zitten op de STLS2 aansluitingen aangesloten aangeduid in het systeem als poort STLS2N 1-1-1 en STLS2N 1-1-2

op de eerste lijn zitten alle nummers die geprogrammeerd moeten worden in de centrale het gaat hier om de eerdere voorbeeld nummers
  • netnummer: 055 (Apeldoorn) (Nederland)
  • telefoon 1234567 (hoofdnummer)
  • telefoon 7654321 (Privé nummer)
Verder zit er een BS4 module in die verder helemaal is afgeconfigureerd. en werkend met een paar DECT toestellen.

Wegens Prive redenenen kan ik de nummers niet vrijgeven. hoop niet dat dit voor problemen zorgt.

Weet niet of het handig is maar heb nog een hoofdverdelen uitprint hieronder geplaasts. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/7419/tempsj8.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tweakernoob op 20-05-2007 23:26 ]

Euhm !

• josvane
Eerst bij netlijnen defienerentabblad lijnen alles op geen zetten behalve STLS poort waar je lijnen op zitten Dubbel klik op paramaters achter de stls poorten. Kies hier voor Euro DSS1-PMP netlijn als je enkevoudige lijnen hebt. Heb je meervoudige lijnen kies door voor Euro DSS1-PP netlijn.

Vervolgens ga naar richtingen verander Rtg. 1 in Anoniem. (mensen die hun nummer niet mee sturen geeft hij dan in display aan met anoniem.) Vul bij internationaal 31 nationaal 55 Abonnee nr. kan je leeg laten.

Ga naar toestel defineeren kies bijvoorbeeld regel 350 Vul het volgende in
tel nr: 500
Doorkiesnummer:1234567
Naam Hoofdnummer

Ga nu naar toesteloverzicht en zoek tel nr 500 op:
Vink virtueel toestel aan en transit schakelen door opleggen.

Ga nu naar call-managment tabblad groepen/groepschakelingen hang de leden in de groepen die je wilt hebben en maak er een aankloppen groep van. Zorg dat er geen doorkiesnummer bij de groep staat.

Ga naar tab oproepdoorschakelingen en zet van poort 500 dag en nacht naar bijvoorbeeld lijst 1

Als je nu in lijst 1 de 1e bestemming leeg laat en de 2e bestemming groep 350 dan komt het nummer als het goed is binnen op de groep. Als je bij de 1e bestemming de groep direct invult dan laat hij de naam niet zien.

Hopelijk kom je nu wat verder

Succes

• tweakernoob
in Off-line modus heb ik alles kunnen vinden en kunnnen instellen nu moet ik een keer wachten tot het bedrijf is gesloten en ik aanwezig kan zijn.

Ik neem aan dat ik ook zo 2de lijn 3de lijn gewoon erbij kan maken ?

Nou had ik ook als vraag hoe kan ik EVM koppelen aan een externe lijn. bijvoorbeeld lijn: 1234567
In eerdere pogingen maakte ik een omleiding naar de voicmail maar alle externe binnenkomende lijnen kregen de tekst dat je werd doorverbonden met de receptioniste en toen was het telefoonje ergens in het systeem verdwaald want nergens ging er een telefoon terwijl je wel in de wacht werd gezet.

Alvast bedankt voor de tips :)

Euhm !

• josvane
tweakernoob schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:29:
in Off-line modus heb ik alles kunnen vinden en kunnnen instellen nu moet ik een keer wachten tot het bedrijf is gesloten en ik aanwezig kan zijn.
De centrale kan je gewoon programmeren als hij in bedrijf is. Als je nu al een terugval krijgt kun niet veel verkloten

Ik zou je graag verder willen helpen maar een EVM doe je niet zomaar. Je kunt met dat ding zoveel kanten op en toch ook weer niet.

Groeten Jos

[ Voor 56% gewijzigd door josvane op 21-05-2007 20:58 ]

• tweakernoob
josvane schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:56:
[...]

De centrale kan je gewoon programmeren als hij in bedrijf is. Als je nu al een terugval krijgt kun niet veel verkloten

Ik zou je graag verder willen helpen maar een EVM doe je niet zomaar. Je kunt met dat ding zoveel kanten op en toch ook weer niet.

Groeten Jos
Weet ik maar het grootste probleem is dat ik tot 5 uur moet stage lopen en dan 1 uur reizen en dan moet ik nog de centrale worden geprogrameerd door jouw handleiding moet dat zo lukken maar om half 6 sluit het bedrijf en ik moet ervoor zorgen dat de manager aanwezig blijft om het pand af te sluiten alleen die gaat lekker naat huis :P

EVM Kan ook nog wel even wachten. dacht dat dat ook mischien simpel uit te leggen was. maar ik wacht even geduldig af met een beetje geluk lukt het een van deze avonden voor vrijdag en anders pinkster weekend :)

Euhm !

• tweakernoob
Bedankt Josvane. Ik heb er vanavond tijd voor gehad en het werkt perfect. ! mijn dank hiervoor.
Alleen waren er nog wel een paar dingen die mijn opviel tijdens het proberen en dat was dat elke groep na 3 keer overgaan terug viel op het hoofdtoestel met nummer 100. Dit heb ik kunnen oplossen door de cycly van die groep op 15 te zetten waardoor het niet zo snel gebeurd maar is er een mogelijkheid dat dit ook anders kan ?

En verder is het met de EVM Gewoon de bedoeling dat de mensen die extern bellen alleen een bericht krijgen te horen tijdens sluitings uren. Verder geen bericht achterlaten. Ik weet hoe je een box aanmaakt en hoe je dat allemaal insteld en hoe je het bericht insteld en hoe je ervoor kan zorgen dat er geen bericht achtergelaten wordt het enigste probleem is dat ik het niet aan een extern inkomende lijn kan koppelen. Ik wou graag het via de nachtstand van de centrale laten gaan zodra die wordt ingeschakeld dat alleen de telefoontjes van de lijn 1234567 Naar de EVM worden gestuurd.

Nogmaals mijn dank en hoop dat je ook een oplossing hebt voor het bovenstaande vraag.

Euhm !

• josvane
Graag gedaan

De cycli op 15 zetten is goed. Wat betreft de EVM blijf ik bij mijn stelpunt. Dit doe je niet zomaar

Gr Jos

• tweakernoob
Ik heb 2 verschillende NT2 lijnen zoals eerder verteld. 1 voor uitgaand verkeer en het andere voor inkomende verkeer. Nou is het probleem alleen dat wanneer iemand probeerd een buitenlijn te krijgen dat ze een bezet toon krijgen ! het is niet altijd zo maar om de zoveel keer krijgen af en toen een buitenlijn.

Oke EVM is niet is zo makkelijk maar waar kan ik wel aan informatie komen of weet jij iets waar ik iets mee kan beginnen hoeft niet tot begin tot einde.

Alvast bedankt

Euhm !

Verwijderd

Hi all,

Ik heb hier een Hipath 3300 staan die ik kan configureren met de Manager E.
Het toestel is aangesloten met twee ISDN lijnen waarop 8 netnummers geconfigureerd staan.
Uitbellen is geen enkel probleem, wat mij niet lukt is de routering van nummers inkomend.
Zo slaag ik er niet in na talloze pogingen om het inkomende MSN nummer +32.2456654 te binden aan één toestel.

Ik zit mij blind te staren bij call management -> toewijziging netlijnen.
Hier staan men 4 ISDN lijnen (ST2L 1 - 1 -1 tot ST2L 1 - 2 - 2 ) waarop ik een dagnr / nachtnr kan zetten. Echter moet mijn centrale niet kijken op welke poort de lijn binnenkomt, maar naar het MSN nummer.
Het is wel mogelijk om uitgaande telefoongesprekken van een apart nummer te voorzien, via Toestellen -> Doorkiesnummer (hier vul ik dan in 02456654)

Helaas wilt hij dit niet doen voor inkomende gespreken.

Iemand raad ? :)

Groetjes,
Tom

• josvane
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:02:
Hi all,

Ik heb hier een Hipath 3300 staan die ik kan configureren met de Manager E.
Het toestel is aangesloten met twee ISDN lijnen waarop 8 netnummers geconfigureerd staan.
Uitbellen is geen enkel probleem, wat mij niet lukt is de routering van nummers inkomend.
Zo slaag ik er niet in na talloze pogingen om het inkomende MSN nummer +32.2456654 te binden aan één toestel.

Ik zit mij blind te staren bij call management -> toewijziging netlijnen.
Hier staan men 4 ISDN lijnen (ST2L 1 - 1 -1 tot ST2L 1 - 2 - 2 ) waarop ik een dagnr / nachtnr kan zetten. Echter moet mijn centrale niet kijken op welke poort de lijn binnenkomt, maar naar het MSN nummer.
Het is wel mogelijk om uitgaande telefoongesprekken van een apart nummer te voorzien, via Toestellen -> Doorkiesnummer (hier vul ik dan in 02456654)

Helaas wilt hij dit niet doen voor inkomende gespreken.

Iemand raad ? :)

Groetjes,
Tom
Je zit ook in de manager helemaal verkeerd.

Lees dit nog eens goed door!!! http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28074069#28074069

[ Voor 38% gewijzigd door josvane op 31-05-2007 22:31 ]

• tweakernoob
Alles is gelukt en draait stabiel :) altans wat hier in dit topic staat ;)

[ Voor 88% gewijzigd door tweakernoob op 03-01-2009 00:53 ]

Euhm !

Pagina: 1