Laptop kopen in Duitsland, goede deal?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn oude laptop begint kuren te vertonen, dus denk ik erover een nieuwe aan te schaffen. Nu hoor je vaak dat in Duitsland de pc apparatuur goedkoper is. Klopt dit een beetje?

Het moet overigens een huis, tuin en keuken laptop worden:
- tot 600 euro
- s-video erop om m'n series op de tv te kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IN D kun je vrijwel dezelfde hardware kopen als in NL (over het algemeen iets meer keus)

Zoek dus een laptop die je qua prijs en secificaties wat lijkt
Vergelijk dan de prijzen van de laptops die je wat lijken: www.tweakers.net/pricewatch www.heise.de/preisvergleich www.guenstiger.de

Verwacht trouwens niet dat het bij een goedkoop apparaat heel veel zal schelen. En inderdaad, zoals hieronder al wordt aangegeven: vaak zit er duitse software bij en ook duitse hardware (toetsenbord, de rest verschilt niet.

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 18-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ja maar hou rekening met het feit dat er vaker een duits toetsenbord op zit :)
Overigens zullen de verschillen bij zo'n goedkope laptop niet schokkend groot zijn denk ik.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
hmm, duits toetsenbord, is dat nog erg verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

greatgonzo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:54:
hmm, duits toetsenbord, is dat nog erg verschillend?
Zit jij te wachten op de ringel-S, bijvoorbeeld?

Verschillen tussen Duitsland en USA keyboard

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 19:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Qwertz_de.svg/480px-Qwertz_de.svg.png

was iemand me voor :P Volgens mij kun je die toetsen simpel verwisselen en softwarematig gewoon op US indeling typen is je toetsenbord probleem weer verholpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Thimp op 18-05-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Dj Omith schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:57:
[afbeelding]

was iemand me voor :P Volgens mij kun je die toetsen simpel verwisselen en softwarematig gewoon op US indeling typen is je toetsenbord probleem weer verholpen.
Zit hier zelf met een Duits toetsenbord op mijn laptop (kon er goedkoop aankomen, dus heb dat maar voor lief genomen), maar om de toetsen 'even om te wisselen' kun je wel vergeten. De symbolen tussen de letters en de enter zijn gewoon zo anders ingedeeld dat je er niet zomaar een VS toetsenbord van kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bestel anders bij alb-computer.de, daar komt mijn notebook ook vandaan en dan kun je gewoon een qwerty bordje krijgen. Verder kun je er tandaard voor kiezen geen windows licentie te kopen, handig als je linux op je bak wil gooien of al een licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij is Duitsland momenteel lang niet meer voor alle hardware goedkoper dan NL, zoals dat een paar jaar terug wel was. Vergelijk voor de aardigheid maar eens een paar prijzen van grote Duitse online aanbieders (Alternate.de, Snogard.de, mindfactory.de, etc.) met de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:57
hehe
goed dat jullie t hier over toetsenborden hebben
was eraan aann t denken mijn nieuwe laptop in NL of US te kopen
helemaal niet aan gedacht dat ik dan met n QWERTY zou zitten
in België is de standaard echter AZERTY :)

geen prijsbesparingen op dat vlak dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Als je in de US koopt moet je controleren of de voeding wel geschikt is voor 220 V/ 50 Hz, en of de garantie wel wereldwijd is. Dus ook daarbij geldt: opletten.

Overigens kan je voor de meeste Asus laptops de toetsenborden vervangen. Voor mijn W3J kon het in ieder geval.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kwakkel schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:08:
hehe
goed dat jullie t hier over toetsenborden hebben
was eraan aann t denken mijn nieuwe laptop in NL of US te kopen
helemaal niet aan gedacht dat ik dan met n QWERTY zou zitten

geen prijsbesparingen op dat vlak dus :(
Ligt eraan, bij alb-computer is een ander keyboard kostenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Henk007 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:02:
Volgens mij is Duitsland momenteel lang niet meer voor alle hardware goedkoper dan NL, zoals dat een paar jaar terug wel was. Vergelijk voor de aardigheid maar eens een paar prijzen van grote Duitse online aanbieders (Alternate.de, Snogard.de, mindfactory.de, etc.) met de pricewatch.
Dat klopt - en vergeet Komplett.de ook niet, heb ik zelf erg goede ervaringen mee. Tegenwoordig betaal je ook 19% BTW in Duitsland, wat voorheen 16% was.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of regelmatig voor een kleine meerprijs AZERTY
Ook niet alle modellen
Ook Belg en regelmatig aan kijken op NL sites van Tweakers (Is gelijk dagelijks m'n krant lezen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik woon tijdelijk in Duitsland en kan je vertellen dat de prijzen hier inmiddels vies tegevallen. In menig nederlandse webshop kan je het goedkoper krijgen. Ik zou voor die paar euro verschil die je misschien kan vinden het niet in Duitsland halen, als je later wat op moet sturen naar DE ben je die paar euro zo weer kwijt! Paar jaar geleden was het nog wel eens voordelig, maar mijn ervaring is dat die tijd wel voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok, das de info die ik kan gebruiken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
Kwakkel schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:08:
ik ben ook belg en heb sinds ongeveer een jaar een laptop met qwerty tb, besteld in nederland. na een paar weken ben je dat gewoon en nu tik ik blind en veel vlugger dan vroeger :). ik ben azerty gewoon niet meer gewoon zelfs. maar een duits tb, da's iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 07:43

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb een jaar of 2 geleden een HP notebook bij Notebooksbilliger.de gekocht. Gewoon via een HP leverancier een nieuw (QWERTY) keyboard besteld (was EUR 30,- of zo ;)).

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel zo dat er in Duitsland modellen worden verkocht die hier niet (of slecht) leverbaar zijn. Ik noem als voorbeeld de Asus A8Js en de Asus G1. Toen deze modellen geintroduceerd werden, verschenen ze kort daarna in Duitsland. Nederland mocht echter een bijna een jaar wachten op de G1 en de A8Js is volgens mij nog steeds niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hermanvh schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:17:
Ik heb een jaar of 2 geleden een HP notebook bij Notebooksbilliger.de gekocht. Gewoon via een HP leverancier een nieuw (QWERTY) keyboard besteld (was EUR 30,- of zo ;)).
Van mijn werk kreeg ik ook een HP Compaq nc6220 notebook ... met een DUITS keyboard.
Geloof me, ik heb het 4 weken geprobeerd.. maar daarna heb ik ze de keuze gegeven.. of een US Keyboard of ik werk verder met pen en papier ofzo. Ik werd er echt gillend gek van :) Het is niet alleen de Y en Z die andersom zitten.. maar juist al die special characters die ik WEL nodig heb (@, \, #, _ etc etc) die zitten compleet ergens anders.. en characters die ik nooit nodig heb zitten volledig in de weg. :)

Ik zag wel dat bepaalde laptops van Alienware bv wel goedkoper waren in DE dan in NL... en daar kan je ook je laptop met een US keyboard bestellen. Dat kan helaas bij Zepto niet.. (en dat is voor mij toch wel relevant omdat ik in Duitsland woon).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1