[Router] - ADSL modem/router/WiFi/VPN

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Voor m'n nieuwe kantoorlocatie ben ik op zoek naar een apparaat dat de volgende functionaliteit combineert:

- Router (liefst Gigabit, anders 10/100).
- ADSL Modem (Gateway dus).
- WiFi accesspoint met WPA ondersteuning.
- Mogelijkheid tot faciliteren van VPN tunnels.

Tot nu toe ben ik tegengekomen:
- Draytek Vigor 2800G
- Speedtouch 608i

Bij Linksys kom ik niet echt een apparaat tegen dat het allemaal kan (in ieder geval niet met WPA ondersteuning .... de WRV54G doet alleen WEP).

Heeft iemand ervaring met deze Draytek Vigor of met de Speedtouch? Volgens mij heb ik een ander model uit de Vigor serie gekregen bij m'n Demon ADSL aansluiting en die was zwaar bagger ... viel regelmatig uit en kon alleen worden gemanaged via een bijzonder onhandige en trage telnet interface. Ik zie dat de 2800G wel web-interface heeft ... maar is die ook een beetje overzichtelijk/gebruikersvriendelijk? En hoe zit dat met de Speedtouch?

Alle commentaren en suggesties zijn welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door gvanh op 18-05-2007 17:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

Thandor

SilverStreak

Routers, ADSL, WiFi, VPN...dat ruikt naar netwerkgerelateerde zaken. Gezien Overige Hardware geen Netwerken is gaat het topic richting Netwerken ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
geen linksys die dat kan?? wat dacht je van de WAG300N? of als je echt speciaal vpn tunnels wilt kunnen bouwen de WAG325N, de genoemde wrv54g ondersteunt wel WPA hoor maar heeft daarintegen geen modem functie.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Excuses voor de verkeerde plaatsing ...

Met betrekking tot de genoemde linksys WAG300N ... op deze omschrijving staat dat hij niet zelf een VPN tunnel kan bieden ... alleen "passthrough"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik wil graag dat mijn nieuwe router zelf een VPN tunnel kan opzetten, zodat ik met een willekeurig ander modem van afstand min-of-meer veilig op het interne netwerk kan komen. Ik heb zo'n vermoeden dat passthrough dan niet voldoende is. Of zie ik dat fout?

Oh ... excuses ... ik lees net de laatste reactie nogmaals ... WAG325N moet ik dan inderdaad hebben.
Dat is mooi ... dan ga ik die nu 'ns even opzoeken in de Pricewatch.

Dank voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door gvanh op 20-05-2007 09:20 ]