Voor m'n nieuwe kantoorlocatie ben ik op zoek naar een apparaat dat de volgende functionaliteit combineert:
- Router (liefst Gigabit, anders 10/100).
- ADSL Modem (Gateway dus).
- WiFi accesspoint met WPA ondersteuning.
- Mogelijkheid tot faciliteren van VPN tunnels.
Tot nu toe ben ik tegengekomen:
- Draytek Vigor 2800G
- Speedtouch 608i
Bij Linksys kom ik niet echt een apparaat tegen dat het allemaal kan (in ieder geval niet met WPA ondersteuning .... de WRV54G doet alleen WEP).
Heeft iemand ervaring met deze Draytek Vigor of met de Speedtouch? Volgens mij heb ik een ander model uit de Vigor serie gekregen bij m'n Demon ADSL aansluiting en die was zwaar bagger ... viel regelmatig uit en kon alleen worden gemanaged via een bijzonder onhandige en trage telnet interface. Ik zie dat de 2800G wel web-interface heeft ... maar is die ook een beetje overzichtelijk/gebruikersvriendelijk? En hoe zit dat met de Speedtouch?
Alle commentaren en suggesties zijn welkom!
- Router (liefst Gigabit, anders 10/100).
- ADSL Modem (Gateway dus).
- WiFi accesspoint met WPA ondersteuning.
- Mogelijkheid tot faciliteren van VPN tunnels.
Tot nu toe ben ik tegengekomen:
- Draytek Vigor 2800G
- Speedtouch 608i
Bij Linksys kom ik niet echt een apparaat tegen dat het allemaal kan (in ieder geval niet met WPA ondersteuning .... de WRV54G doet alleen WEP).
Heeft iemand ervaring met deze Draytek Vigor of met de Speedtouch? Volgens mij heb ik een ander model uit de Vigor serie gekregen bij m'n Demon ADSL aansluiting en die was zwaar bagger ... viel regelmatig uit en kon alleen worden gemanaged via een bijzonder onhandige en trage telnet interface. Ik zie dat de 2800G wel web-interface heeft ... maar is die ook een beetje overzichtelijk/gebruikersvriendelijk? En hoe zit dat met de Speedtouch?
Alle commentaren en suggesties zijn welkom!
[ Voor 9% gewijzigd door gvanh op 18-05-2007 17:35 ]