Op dit moment gebruik ik een eigengemaakt Paint Shop Pro script om foto's automatisch klaar te maken voor publicatie op mijn website.
Het script doet dit:
- Van gemaakte selectie een apart thumbnail bestand opslaan van 165x165px. (Voorbeeld)
- Het originele bestand resizen naar max 650px hoogte of breedte.
- Sharpenen, tekst eronder plaatsen en opslaan. (Voorbeeld)
Omdat ik nu bijna altijd Photoshop gebruik (ik vind Photoshop meestal fijner en professioneler werken, het ondersteunt Raw, en de output kwaliteit is in mijn ogen beter dan dat van Paint Shop Pro), wil ik dit script graag voor Photoshop maken.
Dit blijkt echter een verdomd lastige klus te zijn
En ook voorbeeldscripts die iets soortgelijks doen kan ik niet vinden.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Is er ergens een Photoshop script of plugin te vinden die (ongeveer) doet wat ik wil? Of desnoods een apart programma, mits het klein en simpel is. Ik ken de Web Photo Gallery functie van Photoshop, maar die kan geen vierkante thumbnails fixen.
Het script doet dit:
- Van gemaakte selectie een apart thumbnail bestand opslaan van 165x165px. (Voorbeeld)
- Het originele bestand resizen naar max 650px hoogte of breedte.
- Sharpenen, tekst eronder plaatsen en opslaan. (Voorbeeld)
Omdat ik nu bijna altijd Photoshop gebruik (ik vind Photoshop meestal fijner en professioneler werken, het ondersteunt Raw, en de output kwaliteit is in mijn ogen beter dan dat van Paint Shop Pro), wil ik dit script graag voor Photoshop maken.
Dit blijkt echter een verdomd lastige klus te zijn
Nu is mijn vraag aan jullie:
Is er ergens een Photoshop script of plugin te vinden die (ongeveer) doet wat ik wil? Of desnoods een apart programma, mits het klein en simpel is. Ik ken de Web Photo Gallery functie van Photoshop, maar die kan geen vierkante thumbnails fixen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 17:12 . Reden: kleine toevoeging ]