Pc ==> Televisie, de beste optie?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Aangezien er bij mij nu een Philips 32pf9731 in de bestelling staat vroeg ik mij af wat de beste optie is om een PC erop aan te sluiten. Zelf heb ik met geen enkele aansluitmogelijkheid ervaring, en ik vraag me dus af wat de beste wijze is, zonder ze allemaal uit te hoeven proberen. Aangezien in dit bakbeest een 7800GT heeft, zitten er dus 2 x DVI aansluitingen op.

Optie 1: S-video + Audio L/R ===> SCART

Optie 2: S-video + Audio L/R (3,5mm) ===> S-video + Audio L/R (RCA)

Optie 3: DVI met VGA adapter ===> VGA (audio analoog)

Optie 4: DVI ===> HDMI (audio analoog)

Zelf leek mij het leukst om de televisie als 2e monitor te kunnen gebruiken, dus met een eigen desktop, bijvoorbeeld JoostTV in de achtergrond terwijl je vrolijk op de monitor verder typt aan een verslag. Zou dat kunnen met een van de laatste 2 opties? Ik neem dat je bij de eerste 2 opties alleen een kopie krijgt van wat er al op je hoofdscherm is afgebeeld.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik denk dat de optie met HDMI het mooiste is, aangezien de opties met S-video een te lage beeldkwaliteit resolutie geven om normaal te kunnen computeren. En als je de mogelijkheid hebt, moet je het geluid via SPDIF doen. Dat geeft het beste geluid. En de tv als 2e monitor gebruiken kan prima. Als je Ultramon downloadt, kan je op elk scherm een andere achtegrond instellen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HDMI is in principe het beste (digitaal van begin tot eind), maar over die ingang is niet altijd 1:1 pixelmapping mogelijk en dus zit je met overscan. Next best: VGA (waarbij bij veel meer merken wel 1:1 pixelmapping mogelijk is). S-Video: beroerd beeld.

Met een nVidia videokaart (nView) is in elk geval gewoon een 2e desktop mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 18-05-2007 17:40 ]

• PHiXioN
Dank voor de antwoorden, binnenkort maar eens op zoek naar een dvi - hdmi kabel. Hoe ik het geluid regel zie ik daarna wel. :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Let wel: de meeste Philips TV's accepteren geen 1:1 pixelmapping via HDMI. via VGA wel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PHiXioN
Bij 1:1 pixel mapping neem ik aan dat je zwarte balken aan de zijkanten krijgt? Heeft iemand ervaring met Philips tv's en het verschil tussen aansluiten met VGA en HDMI?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Ik heb een Samsung LCD-TV aangesloten via VGA. Subliem beeld, welkelijk waar, zelfs nog beter dan mijn 19'' TFT.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
Waarom sluit je je vga niet op vga aan?? Volgens mij ondersteunt jouw tv 1024x768 met analoge audio, dus wat is het probleem :) Tuurlijk, het is een HD-ready panel dus 1366x768, maar veel beter zal je het dan niet krijgen. Of je moet proberen een custom resolutie in te stellen op je 2e uitgang van 1366x768, maar of je tv het ondersteunt... Optie 3 dus

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

PHiXioN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:08:
Bij 1:1 pixel mapping neem ik aan dat je zwarte balken aan de zijkanten krijgt? Heeft iemand ervaring met Philips tv's en het verschil tussen aansluiten met VGA en HDMI?
Nee, je zet je PC output dan op 1366x768. Via HDMI is dat in de meeste gevallen bij Philips TV's niet mogelijk en zit je dus vast aan 1280x720. Hierdoor krijg je dus vage scaling effecten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1