Toon posts:

5.1 aansluiten op onboard

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een Logitech X-540 5.1 spaekerset gekocht en wil deze aansluiten op mijn onboard AC97 audio controller. Deze zit op een MSI MS-7184 moederbord, dit moederbord heeft 4 audio in/uitgangen. Namelijk Audio out (groen), Audio in (blauw), Mic (roze) en Digital audio out (oranje).

Voorlopig heb ik enkel de groene frontspeaker stekker aangesloten en luister ik in Matrix-mode. Maar ik wil natuurlijk graag naar een écht 5.1 geluid luisteren.

Weet iemand hoe ik de bas/center stekker (oranje) en de rear stekker (zwart) moet aansluiten?

Alvast bedankt!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Helaas ondersteunt je moederbord geen 5.1, anders waren hiervoor de benodigde in/uitgangen aanwezig geweest, overeenkomstig de kleuren van de stekkertjes die je nu niet kunt inpluggen.

Enige alternatief lijkt mij een losse 5.1 geluidskaart installeren.

Verwijderd

beetje offtopic misschien, maar ik heb nog wel een losse kaart liggen, namelijk een goede oude soundblaster live! werkt perfect, voor 10 euro exl verzendkosten is ie voor jou. mail aploer AT hotmail DOT com

Verwijderd

Tuurlijk ondersteunt dit moederbord 5.1, er zit immers een digitale (coax) aansluiting op. Als je speakerset een coax in heeft, kun je deze op die manier aansluiten; als je speakerset slechts analoge ingangen heeft, zul je moeten kijken of je mbv de software voor je geluidskaart (op moederbord driver-cd) de audio jacks kunt instellen voor 5.1 geluid.
Oja, het is hier geen V&A en ook geen AVH nu wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ PolderPloer:

Als het me niet lukt om dit probleem software matig op te lossen ben ik geïntereseerd, nu dus nog niet. Eerst ga ik nog wat zoeken :) .

Het is zo gelukt, ik ga je dus niet van die kaart kunnen afhelpen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 23:09 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

>> AVH :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
@ cpec:

Bedankt, ik heb met een nieuwe driver de jacks kunnen instellen op 6 kanaals audio.

@ Thandor:

Ja, sorry :S . Vergissing ...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Is dat zo'n chipset waarbij je een line-in en mic-in kan instellen als rear-out enz? :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

gigabit heb zo'n mobo die dat doet...

Verwijderd

Da's niet bijzonder hoor; vrijwel elk moederbord kan het tegenwoordig!

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem, alleen bij mij werkt het wel, behalve de frontspeakers, die doen helemaal niks. Ze brommen alleen een beetje, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, ik heb een asus m2npv-vm moederbord, en een trust 5.1 set, de sp6250z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 11:51 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
als je autodetect aan heb staan moet je kijken of je de juiste speakers heb aangezet op dat kanaal. Je kunt het ook zien met het tooltje wat erbij geinstallerd wordt. Ik denk dat je in plaats van de frontspeakers iets anders heb aangeklikt en dat hij daardoor je voorste speakers heeft afgesloten.

Trek de plug van je voorste speakers er eens uit en steek hem er opnieuw in als je pc aanstaat.

FF offtopic.... trust... YUK

[ Voor 3% gewijzigd door muppet99 op 19-05-2007 11:54 ]

Carpe Diem

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:48:
Ik heb een zelfde soort probleem, alleen bij mij werkt het wel, behalve de frontspeakers, die doen helemaal niks. Ze brommen alleen een beetje, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, heb een asus m2npv-vm moederbord.
Srry, verkeerd gelezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 19-05-2007 11:56 ]

Verwijderd

stekkers loshalen heb ik gedaan, hij detecteerd wel de goede, dus dat kan het niet zijn

• muppet99
steek je achterspeakers er eens in. Komt er dan wel geluid uit?

Carpe Diem

Verwijderd

dan wel ja

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 12:00 ]

• muppet99
dan had ik toch gelijk over trust ;) zet het spul bij het grof vuil en koop voor een paar tientjes een mooie set waarvan de voorste speakers ook werken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door muppet99 op 19-05-2007 12:02 ]

Carpe Diem

Verwijderd

De stekkers zitten er goed in das het probleem niet, het zit em ergens in de software, alleen weet ik niet waar.

• muppet99
je achterspeakers doen het wel in de frontaansluiting.... dat kan echt niet in de software zitten

Carpe Diem

Verwijderd

Als ik de front- en surroundspeakers omwissel achterin de bassmodule, bromt de andere, dus ik denk dat daar een probleem in zit, de speakers werken wel. vraag is dus, krijgt de hoofdmodule wel een goed signaal, of is ie zelf niet goed

• muppet99
wat ik bedoel er gaan 3 stekkers je computer in.... wissel hiervan twee stekkers om (achterspeakers en frontspeakers). is het geluid dan op andere speakers slecht, dan ligt het aan de pc. blijft de brom op de voorst speakers dan is het je speakersetje...............

|:(

Carpe Diem

Verwijderd

Als ik die 2 omruil, blijft de brom hetzelfde, wat ik niet snap, want het signaal zou dan andersom moeten zijn

• muppet99
het zit dus wel degelijk in je speakers....

Dus probleem is opgelost

Carpe Diem

Pagina: 1