[VB.NET] Richtextbox.loadfile() traag

Pagina: 1
Acties:

• -weenie-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 22:43
Ik heb een richtexbox op een form. Die laad een bepaalde file, die soms 30-40mb zijn. De loadfile methode is alleen nogal traag, ik heb het ook geprobeerde via een backgroundworker en dan via een delegate erin te stream(filestream), maar ook dan ist traag.

is er een manier om dit netjes te doen, of in ieder geval te kunnen zien dat die bezig is ( aangezien de progressbar ook stopt bij het laden)

greetz
winus

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat is traag? Een 40MB RTF file is nogal wat namelijk.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd de vraag is natuurlijk ook wat er traag gaat. Is het gewoon het laden van de file of duurt het renderen te lang.

Het laden van een file zou je idd in een background worker thread kunnen doen dat dat ieder geval de UI niet blockt. Maar het renderen zal toch in de GUI thread moeten gebeuren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• -weenie-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 22:43
naja, de applicatie 'hangt' gewoon ff, ook via een background worker, t lijkt erop dat dat richtextbox object direct de boel op scherm wil toveren.

Het 'laden' , ofwel streamen gebeurd in een background worker, die stuurd het spul naar een delegate(ivm andere thread), maar zodra de loadfile of .rtf tekst wordt gebruikt -> Instant verbrak.

Ik weet niet of het uberhaubt op te lossen is, maar vragen kan geen kwaad :)

winus

ps: sla een 1mb .doc met een dotje afbeeldingen op als rtf, en je zit vrij snel over de 40 mb, (uncompressed Bitmap als image-format)

[ Voor 13% gewijzigd door -weenie- op 18-05-2007 19:36 ]