Het is de bedoeling om verschillende DoCmd's in ACCESS te herleiden naar 1 DoCmd. Momenteel worden er 5 queries gedraaid die elk redelijk veel tijd in beslag nemen. Ik zou dit willen herleiden naar 1 query die wordt gedraaid.
5 keer een datatabel doorlopen om een UPDATE te doen, tegen 1x lijkt mij toch dat het iets sneller moet gaan.
In dit geval is het de bedoeling om het gegevenstype van de kolommen aan te passen. Dit gaat eigenlijk nog snel. Maar daarnaast moeten er nog andere updates gebeuren die wel meer tijd vergen.
De error die ik krijg is dat er een fout zit in mijn ALTER TABLE.
Ik ben nog niet lang bezig met coderen hoor.
Dat is er misschien wel aan te zien ;-)
Kan iemand me helpen aub?
5 keer een datatabel doorlopen om een UPDATE te doen, tegen 1x lijkt mij toch dat het iets sneller moet gaan.
In dit geval is het de bedoeling om het gegevenstype van de kolommen aan te passen. Dit gaat eigenlijk nog snel. Maar daarnaast moeten er nog andere updates gebeuren die wel meer tijd vergen.
code:
1
| DoCmd.RunSQL "ALTER TABLE [DATA] ALTER COLUMN [DATE] TEXT(8) & ALTER COLUMN [DATE2] TEXT(8) & ALTER COLUMN [DATE3] TEXT(8) & ALTER COLUMN [DATE4] TEXT(8) & ALTER COLUMN [DATE5] TEXT(8)" |
De error die ik krijg is dat er een fout zit in mijn ALTER TABLE.
Ik ben nog niet lang bezig met coderen hoor.
Dat is er misschien wel aan te zien ;-)
Kan iemand me helpen aub?