Toon posts:

Laptop voor 700-800E

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop van 700-800 euro. Ik ga hem vooral gebruiken voor internet, tekstverwerken etc, maar wil ook (voor mijn studie) af en toe simuleren, dus een beetje geheugen en rekenkracht heb ik wel nodig. Ik ben geen gamer, dus dat hoeft niet. Ook wil ik dat hij niet groter is dan 15.4".

Ik heb een beetje gekeken bij online computerwinkels en vroeg me een aantal dingen af.

Op de meeste laptops zit tegenwoordig Vista. Daar komt bij dat de meeste laptops 1GB geheugen hebben (anders ga je zeker over mijn budget heen), werkt dat een beetje? Is dat niet te weinig voor Vista? En hoe makkelijk is het om geheugen bij te plaatsen? Zijn er bij laptops altijd slots vrij, of hoe kom je er achter of er slots vrij zijn?

Het is al weer een tijd geleden dat ik voor het laatst een compu kocht, en dus ook dat ik me heb verdiept in processoren. Welke is goed? Wat raden jullie aan?

En ik wil hem graag op mijn tv aansluiten, heb ik hier een S-uitgang voor nodig? Of S-video? Of is dat hetzelfde?

En hoe zit het met Acer? Je ziet veel van deze laptops, maar is het nou een B-merk of valt het wel mee?

Welke zijn een goede deal?
Acer Aspire 5612ZWLMi http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=18323
Asus F3M-AP034A-A http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=18403
HP Pavilion dv6201eu http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=17649
Toshiba Satellite A100-00M http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=17556

Welke zouden jullie kiezen, en waarom?

Ik weet het, een hoop vragen. Ik hoop dat jullie ze kunnen/willen beantwoorden. Bedankt alvast voor alle input!

Edit: om de lijst nog even aan te vullen: batterijduur is ook een must!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Acer is een A-Merk

En van de 4 zou ik voor deze gaan

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=18323

Het is een Duo core en heeft een 5400RPM Schijf

Ik weet zelf niet zo veel van laptops dus ik kan er heel erg naast zitten

Verwijderd

[/quote]
En ik wil hem graag op mijn tv aansluiten, heb ik hier een S-uitgang voor nodig? Of S-video? Of is dat hetzelfde?
dit zal wel hetzelfde zijn.
Zijn er bij laptops altijd slots vrij, of hoe kom je er achter of er slots vrij zijn?
[quote]

Hangt er van af of ze 2 * 512mb insteken of 1 * 1gig. als ze er 1 lat instoppen, dan is er dus nog plaats vrij.

Acer een A-merk?
vind ik toch behoorlijk overdreven.
wat zeg je dan tegen een DELL en IBM?

*offtopic*

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Acer is gewoon een A-merk net als Dell. En Dell is ook zeker nog niet de beste in laptop land. ;)

En offtopic is het ook niet want de TS vraagt erom.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 18-05-2007 16:49 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 17:29
Koop GEEN vista op een laptop. Mijn vader had een acer laptop gekocht, met 1GB geheugen en AMD X 2 TL-50, en het opstarten duurde ruim 5 minuten. Op den duur toch maar weer XP erop gezet....

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Is wel leuk maar vind jij nog maar is gewoon een laptop met xp, moet je tog goed zoeken

of je moet het zelf instaleren zou ik wel doen

[ Voor 22% gewijzigd door Rorando op 18-05-2007 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een XP cd. Zelf XP op die Acer laptop zetten lijkt dus dus beste optie?

Verwijderd

offtopic:
Acer is absoluut een A-merk. Ik heb op dit forum al veel negatieve reacties gelezen over de bouwkwaliteit. Persoonlijk gebruik ik al 2 jaar een aspire 1801, en ik kan je vertellen dat dit een zeer duurzame en krachtige machine is, en dit was nog niet eens een topmodel (kostte €1200).

Ik vrees echter dat je voor 700 à 800 euro in een lagere cathegorie terechtkomt... Ik raadt je aan om op de website van de fabrikant de specs goed te overlopen, vaak worden in deze modellen inferieure batterijen en behuizingen gebruikt.
Als processor raadt ik je een core (2) duo of equivalente AMD aan. Persoonlijk zou ik voor XP gaan, aangezien vista geen meerwaarde (wel integendeel) opleverd voor jouw noden.
Van de 4 opgesomde lijkt de acer dus de meest geschikte. Het helpt altijd als je de laptop op voorhand in een winkel eens kan bekijken of uitproberen, zo kan je beeld&bouwkwaliteit nakijken.

Om je laptop op een tv aan te sluiten heb je een S-videopoort nodig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/S-Video (meestal in gele kleur).
Sommige moderne tv-s hebben echter een VGA-ingang, dan heb je geen S-video nodig.
Op oude tv's zonder S-video ingang kan je een adapter kopen om S-video om te zetten naar composiet, welke je kan aansluiten (met een andere adapter) op de scart ingang van deze tv's

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:13:

Om je laptop op een tv aan te sluiten heb je een S-videopoort nodig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/S-Video (meestal in gele kleur).
Sommige moderne tv-s hebben echter een VGA-ingang, dan heb je geen S-video nodig.
Op oude tv's zonder S-video ingang kan je een adapter kopen om S-video om te zetten naar composiet, welke je kan aansluiten (met een andere adapter) op de scart ingang van deze tv's
Ik gebruik gewoon een dvi - hdmi kabel voor het aansluiten van mijn laptop op de tv.
Volgens mij werkt dat gewoon het beste hoor.
Probleem namelijk is dat veel tv's met een vga aansluiting maar tot 1024 x 768 gaan.
En svideo geeft echt slecht beeld.

MVG, Peter

Verwijderd

Peter_italia schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Ik gebruik gewoon een dvi - hdmi kabel voor het aansluiten van mijn laptop op de tv.
Volgens mij werkt dat gewoon het beste hoor.
Probleem namelijk is dat veel tv's met een vga aansluiting maar tot 1024 x 768 gaan.
En svideo geeft echt slecht beeld.

MVG, Peter
ja inderdaad, maar ik weet niet of er een laptop in die prijsklasse met dvi uitgang bestaat.
De mogelijkheden die ik voorstelde zullen inderdaad slechter beeld in kleinere resolutie opleveren, goed genoeg voor een film, maar verwacht niet dat je tekst zal kunnen lezen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Acer is een C-merk... Ongelofelijk hoe bagger die dingen zijn. Gescheurde scharnieren, laptop kapot net de maand na de garantie... 5 weken weg voor reparatie... Kapotte kabels... Alles heb ik voorbij zien komen. Gewoon niet kopen! Na 9 maanden is de stand hier in de klas (50% acer, 50% rest): 6 kapotte Acers, 1 kapotte Fujitsu Siemens, zegt genoeg lijkt me. Ik raad het gewoon af zeker nu ze ook al niet meer de beste prijzen hebben. Kijk maar eens in het 1 na laatste Acer Aspire 502x topic op de laatste pagina's, de scheldwoorden vliegen door het hele topic.....

Geheugen in een laptop is vrij makkelijk bij te plaatsen dmv een klepje openschroeven. Kwestie van 2 minuten. Al hebben laptops maar 2 sloten. Ik weet bv van de F3M dat deze 2 bezette geheugen banken heeft. Zelf zou ik overigens Online bestellen, heeft mij gewoon 165euro bespaard :)

Vista met 1GB wil verder prima, heb er ook even mee gewerkt. Merkte niet veel verschil met XP. 2GB is dan wel weer heel wat lekkerder, maar dat kan hier ook komen omdat ik daardoor dualchannel kreeg :)

Persoonlijk zou ik voor de F3M gaan aangezien je bij Asus 2 jaar garantie krijgt en het een degelijke laptop is voor het budget, amar doe je zelf een lol en koop die via internet. Daar zijn ze te vinden met een Dualcore AMD Turion 64 X2 TL-56 misschien net wat boven je budget maar geeft je wel veel meer power. Ik weet van de F3M dat deze DVI heeft en ook NVIDIA PureVideo voor HDTV.

Over die Acer: Die heeft dus GEEN S-Video out. Doe je zelf een lol en trakteer jezelf op een laptop waar je echt wat aan hebt in plaats van er na een half jaar achter te komen dat die investering van 100 euro toch veel meer laptop had opgeleverd.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 19-05-2007 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ziet er idd prima uit die F3M; 800 e en fijne specs. Is een Asus een beetje stil? En hoe zit het met de batterijduur?
Pagina: 1