Toon posts:

Contact Management

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een non-profit organisatie wil ik graag een contact management systeem opzetten.
Ik heb diverse CRM pakketen bekeken en sourceforge doorgeploegd maar niet echt kunnen vinden wat ik wil...
Het idee is om op basis van 'tags' contacten uit de databse naar voren te kunnen krijgen. Bijvoorbeeld op basis van projectdeelname of geografische locatie, functie enz. enz.
Functies als betalingen bijhouden en dergelijke zijn niet van toepassing het gaat hier puur om een Europees samenwerkingsnetwerk.

Tot nu toe zie ik niet veel anders dan zelf in Access aan de slag te gaan maar ik ben er niet zeker van of ik soort tag-based systeem makkelijk in elkaar kan zetten/mogelijk is. Wellicht heeft iemand suggesties?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit klinkt als een bijna-willekeurig relatiebeheersysteempje waar je bij elk contact wat eigenschappen bijhoudt. Zoek/sorteer op die eigenschap en je bent er. Of niet; waar loop je dan vast?

(Wan wat is het budget?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reply. Er is (nog) niet echt budget; mocht er een commercieel pakket bestaan wat dit allemaal kan en niet te prijzig is (non-profit org.) moet dat geen problemen opleveren. Het punt is dat ik niet zo een programma heb kunnen vinden wat puur die simpele handelingen doet (gebruikersvriendelijk is, plus op een server te draaien, zodat al het personeel erbij kan). Ik wil dus kunnen zoeken op tags. Uiteindelijk zal het gaan om zo'n 700-800 contacten. Tevens moet het programma flexibel zijn met importeren van contactgegevens...
Het is niet zo dat ik geen onderzoek heb gedaan naar mogelijkheden, ik kom er helaas niet uit...

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 07:58
[Alfresco is een CMS met uitgebreide zoekmogelijkheden. Het ondersteund categorien (ipv tags), en gebruikers zijn eenvoudig toe tevoegen middels een CSV file (of je koppelt alfresco aan een bestaande LDAP server, zoals een Acvtive Directory van MS).

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, ik heb Alfresco bekeken, ben echter bang dat dit programma veel meer kan/doet dan ik nodig heb. (Beetje te complex ook). Ik ga nog maar even verder zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Nog niets gevonden helaas, iemand nog tips? Of ideeen hoe ik dit (makkelijk) zelf kan maken?

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 19:05
heb je al eens naar group-office gekeken? Je hebt niet echt tags. Maar je kan wel op alle velden sorteren en zoeken.

Tevens kan je projecten aanmaken en hier de juiste contacten en documenten aan koppellen. Eigenlijk kan je alles aan alles koppellen zodat je heel snel kan zien wat met elkaar van doen heeft.

group-office kan je vinden op group-office.com, de gratis versie zou al moeten voldoen voor wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
group-office ziet er erg interessant uit. de adresboek functie heeft inderdaad alles wat ik nodig heb en je kan je eigen tabs toevoegen... qua looks en functie is dit perfect...
Pagina: 1