Toon posts:

Start applicatie vanaf webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral, ik heb me hier al rot op gezocht maar ik vind het niet.

Ik zou graag een intranetpagina maken met daarop een grafische voorstelling van ons netwerk, op elk device kan je klikken zodat er een out of band telnet sessie naar gestart wordt .

Nu vind ik maar niet hoe je vanuit een webpagina een lokale executable kan starten (bvb telnet.exe, of een andere terminal client). Ik weet dat het kan met vbscript maar ik vind het niet, moeilijk kan dit toch niet zijn. Het gaat weldegelijk om een intranetapplicatie dus de website is getrust om lokale zaken uit te voeren.

Een java applet is voor mij ook goed, maar ik blijf terechtkomen op de sshjava.org applet en die start een sessie vanop de webserver (da's niet de bedoeling). Iemand die me op weg kan zetten?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 17:00

pistole

Frutter

HTML:
1
<a href="telnet://ipadres_of_hostname">klik</a>
ofzo?
Moet je alleen ff regelen dat je clients dat "snappen" voor de protocollen die je wilt gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door pistole op 18-05-2007 15:52 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Met een applet zou het wel kunnen, maar dan moet hij wel gesigned zijn door een CA (of door jezelf). Anders blijf je namelijk binnen je sandbox en mag je weinig op de client (en terecht!).

Ik moet eerlijk zeggen dat de gekozen oplossing me nogal tegen staat. Zodra je vanaf een web-pagina op de client applicaties wil starten ben je 9 van de 10x niet goed / raar bezig.

Waarom laat je de user zelf de telnet sessie niet openen?

@pistole: Hey, die kende ik nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 18-05-2007 15:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:50:
HTML:
1
ofzo?
Moet je alleen ff regelen dat je clients dat "snappen" voor de protocollen die je wilt gebruiken.
Die ben ik inderdaad ook al tegengekomen, het lijkt me echter nogal omslachtig om dit bij elke client te gaan instellen...
Standeman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:54:
Met een applet zou het wel kunnen, maar dan moet hij wel gesigned zijn door een CA (of door jezelf). Anders blijf je namelijk binnen je sandbox en mag je weinig op de client (en terecht!).

Ik moet eerlijk zeggen dat de gekozen oplossing me nogal tegen staat. Zodra je vanaf een web-pagina op de client applicaties wil starten ben je 9 van de 10x niet goed / raar bezig.

Waarom laat je de user zelf de telnet sessie niet openen?

@pistole: Hey, die kende ik nog niet.
Ik begrijp je punt, in normale omstandigheden gebruiken we een gewone terminalclient met ssh. Het gaat echter om een out-of-band oplossing, dus in nood moeten we hier van overal aankunnen via een alternatieve manier. (het systeem er achter met gescheiden netwerken is reeds opgezet). Waarom een webpagina? Op die manier kan ik de links gewoon achter elk device zetten en heb je grafisch overzicht van de hele situatie (interconnecties, trunks, ...). Ervaring leert me dat dit wel eens handig kan zijn als je aan het troubleshooten bent, en de schema's heb je nu eenmaal niet altijd op zak. Dus met een simpele webaccess heb je 2 vliegen in één klap.

We kunnen de applet eventueel door onze eigen ca laten signen, ik weet echter nog steeds niet welke te gebruiken, de meesten blijven connecteren vanop de webserver.

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:41:
Die ben ik inderdaad ook al tegengekomen, het lijkt me echter nogal omslachtig om dit bij elke client te gaan instellen...
Tja, het gaat toch om intern gebruik (althans dat haal ik uit je topicstart), dus dan kan je vast wel een GPO o.i.d. gebruiken om die koppeling te maken. Volgens mij is "telnet://" al standaard aanwezig.

Ik frut, dus ik epibreer

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, als je daadwerkelijk iets werkends vindt zul je ook alle clients bij langs moeten om de security policies naar beneden te schroeven/compleet uit te zetten voor de site. Het zou een mooie boel worden wanneer je van afstand kon bepalen of je een bepaalde executable uit kunt voeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:48:
Tja, als je daadwerkelijk iets werkends vindt zul je ook alle clients bij langs moeten om de security policies naar beneden te schroeven/compleet uit te zetten voor de site. Het zou een mooie boel worden wanneer je van afstand kon bepalen of je een bepaalde executable uit kunt voeren.
Alle clients langs gaan ? Hier stel je toch gewoon een policy voor in ?

En die policy geven is niet alles nee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:48:
Guy's, read the post, het gaat om een "trusted" intranet site, hetgeen je kan definieren in ie. Ik heb het al zien werken met een stukje vbscript code en het kan dus weldegelijk.

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:47:
Ik zou graag een intranetpagina maken met daarop een grafische voorstelling van ons netwerk, op elk device kan je klikken zodat er een out of band telnet sessie naar gestart wordt .
pistole schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:50:
HTML:
1
ofzo?
I rest my case.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit eens verder bekeken, vanuit IE7 werkt dit in ieder geval niet, echter vanuit Firefox en via 'start > run' werkt dit wel. Mocht dit aan de praat te krijgen zijn via internet explorer ben ik tevreden :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
Misschien is het schrijven van een HTA applicatie iets? Je kunt namelijk vanuit een HTA applicatie wel applicaties op de client opstarten.

HTA applicaties: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms536496.aspx
starten van applicaties: http://www.microsoft.com/...as_wsh_pkoy.mspx?mfr=true

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:07:
Misschien is het schrijven van een HTA applicatie iets? Je kunt namelijk vanuit een HTA applicatie wel applicaties op de client opstarten.

HTA applicaties: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms536496.aspx
starten van applicaties: http://www.microsoft.com/...as_wsh_pkoy.mspx?mfr=true
Idd, met HTA kan heel wat doen, maar ik zou het toch liefs in een browser doen.

Het komt er dus gewoon op neer ervoor te zorgen dat IE "telnet://" associeert met telnet.exe. Heb me als suf gegoogled, maar google is zo vriendelijk de "://" van mijn searchstring weg te laten en dus krijg ik allemaal irrelavante resultaten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Owkay, voor wie het ooit nog nodig zou hebben, ik ben er uit:

Sinds Internet Explorer 7 is de protocolhandler voor 'telnet://' gedisabled by default. Je kan die weer disablen door volgende registry key toe te voegen

code:
1
2
3
4
5
     HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet 
       Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_DISABLE_TELNET_PROTOCOL 
Add this DWORD in the key:
     iexplore.exe 
Set the value to 0

Alle IE's sluiten en terug starten & OK. Zet er maar een slotje op.
Pagina: 1