Omdat mijn huidige systeem het moeilijker krijgt met gamen en omdat de prijzen nu erg gunstig liggen, wil ik een nieuwe systeem aanschaffen. Ik heb nog nooit zelf een systeem samengesteld, vandaar dat ik een topic maak.
- Multitasking (Winrar, Usenet, Office, Internet)
- Films kijken (HD-TV, DVD)
- In de toekomst: Overclocken
Het liefst overclok geheugen, OCZ? Kingston heeft levenslange garantie, wat voor mij ook belangrijk is. Graag suggesties

- HDD's: 2x 74GB raptor in RAID0, WD3200 SATA, WD1600 PATA
- Kast
- Scherm: 19" Widescreen TFT
- DVD Brander
Shop wordt Azerty.
Waar wil ik het voor gebruiken?
- Midrange gamen (Test Drive Unlimited, GTR2, Supreme Commander, COD)- Multitasking (Winrar, Usenet, Office, Internet)
- Films kijken (HD-TV, DVD)
- In de toekomst: Overclocken
Processor: Core™ 2 Duo E6600 € 197,42
Past goed in mijn budget en beste "bang for the bucks"Mobo: met P35 Chipset onder € 200?
Ik hoor dat de P35 het beste toekomstgerichte alternatief is, welk moederbord exact weet ik nog niet. Minimaal 1 PATA poort, 4x SATA, RAID0 ondersteuning en Core 2 Quad ondersteuning. SLI is geen directe must, omdat ik nu geen geld heb voor twee videokaarten. Suggesties, ik denk aan een Asus, Gigabyte of MSI.Grafische kaart: XFX Geforce 8800 GTS, 320 MB, GDDR3 € 272,34
Hier ben ik al over uit, de 8800GTS past prima in mijn budget. Ik vind de x2900XT net weer te duur, verder verbruikt deze teveel stroom voor mij (inclusief lawaai).Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit ong. € 150
Hiervan heb ik weinig kaas gegeten, ik wil wel dat het 1:1 gaat lopen met mijn E6600. Suggesties?Het liefst overclok geheugen, OCZ? Kingston heeft levenslange garantie, wat voor mij ook belangrijk is. Graag suggesties
Voeding: Be Quiet 550W € 82,12
Be Quiet, 550 Watt. Volgens de comment en gelezen reviews een goede en stille voeding? Iemand die het integendeel bewijst?Ontbrekende onderdelen?
De overige onderdelen heb ik al van mijn vorige setup.- HDD's: 2x 74GB raptor in RAID0, WD3200 SATA, WD1600 PATA
- Kast
- Scherm: 19" Widescreen TFT
- DVD Brander
Totaalkosten
Nog niet helemaal duidelijk. Als ik op ergens geld kan besparen op de onderdelen, graag, ik wil het zo goedkoop mogelijk houden en met een limiet van 900 euro.Shop wordt Azerty.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 16:57 ]