Toon posts:

[Geheugen] Kapot maar door wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Tweakers!

Ik heb een raar probleempje. Een vriend van mij heeft zijn videokaart een 6600GT PCI-e vervangen door mijn oude 6800 Ultra AGP op een ASRock 939 Sata2. Sinds dien zijn er al 2 geheugen strips kapot gegaan. En jullie kunnen goed begrijpen dat dat niet helemaal lekker is :o
Logisch gezien geef ik de schuld aan de videokaart, maar die liep al een tijdje zonder enige problemen op mijn eigen ASRock 939 sata2, dus vandaar heb ik twijfels en kan ik persoonlijk wel wat extra werkgeheugen (van jullie) gebruiken :+
Heeft iemand enige idee hoe dit leuke ombouw feestje zo slecht heeft kunnen aflopen?

Alvast bedankt!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ESD?

Of een brakke voeding?
Jee geeft nogal weinig info over je systeem dus we kunnen alleen maar gokken.
Maar als de kwaliteit van de voeding e.d. in het zelfde straatje als Asrock zit kan dat er wel eens wat mee te maken hebben.

[ Voor 121% gewijzigd door fsfikke op 18-05-2007 16:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

tja shit happens.

vaak gebeurd zoiets wel bij het verbouwen, tis jammer maar helaas.

waarschijnlijk iets van een overvoltage ofzo.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
Als ik het zo lees is het een bord met AGP en PCI-e ? Van een aantal van dat soort borden is bekend dat je er geen AGP kaarten lang in moet hebben. Het staat zelfs soms in de handleiding dat het niet de bedoeling is om er AGP kaarten in te draaien maar dat het puur een overbrugging is totdat je een normale PCI-e kaart hebt gekocht.

Ja, het klinkt bizar, maar het is echt zo bij sommige borden, en uit mijn hoofd ook 1 van Asrock.

De verschillen tussen jullie borden kan ik niet verklaren. Wellicht dat jouw geheugenstrips iets beter tegen voltage fluctuaties kunnen?

UNOX: The worst operating system

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:16
Sjoko schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:48:
Ja, het klinkt bizar, maar het is echt zo bij sommige borden, en uit mijn hoofd ook 1 van Asrock.
Toch niet de 939 Dual-SATA2?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Of je hebt wat statische elektriek overgedragen aan de geheugenbalkjes. Dat vinden ze doorgaans ook niet zo grappig.

Wel eerst een onbehandelde verwarmingsbuis vastgepakt voordat je begon?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Na wat meer onderzoek ben ik nog niet veel wijzer geworden. De voeding die me maat heeft is hetzelfde als de mijne namelijk de Antec 450 watt voeding van de Sonata II. Ik ga vandaag maar eens een test draaien met mijn mobo, voeding en zijn overige onderdelen. Kan ik weer wat dingen uitsluiten.
Yofresh schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:31:
Wel eerst een onbehandelde verwarmingsbuis vastgepakt voordat je begon?
Altijd :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
Zat die verwarmingsbuis ook nog ergens aan vast ? ;)

UNOX: The worst operating system

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Sjoko schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:30:
Zat die verwarmingsbuis ook nog ergens aan vast ? ;)
Aan de verwarming denk :*)

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Dan heb ik waarschijnlijk het probleem voor jou..

Antec voedingen zijn de laatste tijd erg brak en het is bekend dat deze problemen geven/gaven met Asrock moederborden.

Een andere voeding is dus aan te raden.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks algemee goede ervaringen (niet alleen bij Tweakers, mijn werkgever - een vrij grote ISP - zweert ook bij Antec voor apparatuur in centrales) moet ik zeggen dat ik steeds meer problemen hoor rond Antec, waarbij het te vaak om brakke condensatoren in de PSU gaat... :o

Of dat genoeg reden is om een andere voeding te pakken... ik betwijfel het. Ook bij een suboptimale voeding komt de stroom die de DIMMs krijgen via het moederbord. Als daar iets niet klopt is het in eerste instatie schuld van mobo, pas daarna van voeding.

Maar goed - ergens heb je *iets* te pakken dat maandagmorgenexemplaar is. Misschien PSU, misschien mobo, misschien DIMM - maar ok uit te vinden wat zul je toch echt zelf op zoek moeten gaan...

Oslik blyat! Oslik!

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Bij deze link is te zien dat asrock moederborden in combinatie met antec voedingen problemen kunnen geven, als je dit kunt testen dan en wat ik zeg klopt dan kun je van de leverancier een nieuwe antec voeding terug krijgen. http://gathering.tweakers...1128345/0//asrock%2Cantec

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Pagina: 1