Toon posts:

ULTRIUM 232 extern via SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe ULTRIUM 232 aan een TEKRAM DC935U pci SCSI kaartje hangen.
Als besturingssysteem gebruik ik Windows XP Pro en als backup software Backup Exec 10d.

Probleem is dat mijn ULTRIUM 232 niet herkend wordt.

Mijn SCSI kaart is goed geinstalleerd.
Moet er misschien een terminator op die ULTRIUM of wordt is mijn SCSI kaart gewoon niet compatible met die tapedrive?
Als je meer info wilt vraag het me dan ff.

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wordt het device wel in de bios SCSI scan gevonden?
geen terminator op device, wel op de kabel is de normale manier.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:29:
Moet er misschien een terminator op die ULTRIUM
Misschien een keer de handleiding doornemen?
If the tape drive is not the only or last device on the SCSI bus, you must terminate the bus
with a multimode terminator. If the tape drive is the only or last device on the bus, then the
tape drive enclosure provides active termination and you do not need to purchase a separate terminator.

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:46:
[...]
Misschien een keer de handleiding doornemen?
[...]
Heb ik gedaan.
Dacht al dat er geen terminator op hoefde, maar mn probleem blijft dus dat hij gewoon niet herkend wordt.

Bios scan krijg ik niet eens. Heb enkel een windows xp driver geinstalleerd voor het Tekram kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ook maar een aanwijzing?

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:56:
Niemand ook maar een aanwijzing?
als je geen bios scan ziet en geen software hebt anders dan een driver dan zou ik toch een andere SCSI kaart proberen.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ga er even vanuit dat het de Tekram DC395U is...

Hij geeft geen scan weer van devices tijdens het opstarten?

Hebben zowel de kaart als de Ultirum misschien hetzelfde SCSI ID?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
goed punt van diabolical. op een enclosure zit achterop een manier om het ID te setten als het goed is.

zet deze op 3 oid, controllers zitten (vrijwel) altijd op 0 of op 7. (te lui om te checken waar tekram de voorkeur aan geeft; ID3 zou het zoiezo moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
De enclosure zit idd op ID3, Het Tekram kaartje heeft ID7 Lun 0. Moet ik het id van de enclosure niet hoger dan 7 zetten dan?

HP Storageworks library en tape tools geeft dit aan bij de device information van het tekram kaartje
L&TT does not support this device.

This tool currently supports tape drive, tape library, magneto-optical disk library, and autoloader devices. Your device may not be one of these devices, or it may not be hp technology as displayed in the manufacturer field above. Please refer to the readme file for a complete list of supported devices.

Verwijderd

Topicstarter
schopje?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
nee, IDs staan goed. kan je mischien op de controller van iemand anders proberen of hij het daar wel doet? een HDDtje op jouw controller aansluiten, zien of je port niet gefrituurd is?

• meules01
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2021
Hetzelfde probleem gehad, alleen gebruikte ik een Adaptec 29160 controller, Tijdens de scan niet gedetecteert. Termineren doet het apparaat zelf, de laatste aan de lijn termineert.
HP beveelt een Adaptec 29160LP aan en die heb ik liggen.
Gelijk geen vuiltje meer aan de lucht, gelijk werken.
Pagina: 1